Blog

minap éktelen csörömpölésre lettem figyelmes a vezérlés felől gondoltam csak nem ugrott át egy fog, esetleg elszabadult a főtengelyszíjtárcsa ... a szerelő szét is kapta nem kis meglepetésre az 1500km-rel ezelőtt cserélt gyári vezérlésszett szíjfeszítőjéből hullottak ki a fém darabok a szíj kissé laza volt.. óriási szerencsém volt hogy nem szakadt a vezérlés...

 

Elérkezett végre az idő, ez már az élvezetesebb része a melónak.:)

>> Szervizmano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2008-10-30

Műszaki, zöldkártya, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, fagyálló, jobbelső alsó lengőkar.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-10-29

Megvételre került (1029) egy bal hátsó kilincs, mert Zoli (a szerelő), mikor hozzákerült az autó (2008 január), csak úgy tudta kinyitni az ajtót, hogy az eltörött. Ennek már lassan egy éve, de most már hamarosan javításra kerül az is. Na nem mintha eddig olyan sokat használtam volna a hátsó ülést -kb. egyszer sem- de haladunk a tökéletesség felé:)
Vettem még ugyanehhez az ajtóhoz egy belső takaró háromszöget is a kilincs másik oldalára, mert azt pedig Robi törte el kb. két-három hónappal ezelőtt, mikor .. nem is tudom már, hogy miért, de le akartuk venni:)

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-10-29

Születésnapomra megleptem az autómat egy kis kényeztetéssel.
Először a bal első végtagja lett felizgatva,szépen le került róla a féltengely és felcserélődött a szép emlékű szürke Alfa hasonló alkatrészével,amely bár sok mérföldet rótt már le,mindazonáltal a féltengelyt körülölelő gumiharang kiváló állapotban leledzett,ellentétben a jelenlegivel,melyen repedés keletkezett,s lőn szabad útja a zsírnak ki a szabad világba.Na ezt elégeltem mostan meg s baráti segítséggel belekerülvén ama másik tengöly ép gumiborításával sok leendő kilómétert megelőlegez mintegy :-)
Babrálva ismerszik meg a szerkezet,így derült világosság arra a tényálladékra,hogy a gólya lábának teteje csúnyán el van repedve.Jővőbeni problémát elkerülendő gyorsan elugrottam két másikért,melyet szintén a szürke masina hagyatékából merítettem s s kicserélend.
Mivel a sebességváltóból amúgy is le kellett engedni az olajat,ezért vissza már frisset kapott bár nem olaszt,mert az pont nem volt a boltban de a paraméterek megfelelőek.
Közben volt idő az akku karbantartására is:szint ellenőrizve,csatik lesikálva :-)
Nézelődés közben fény derült arra,hová is fogyott az olaj oly sebesen nemrégiben:
Egészen konkrétan kiszökött a motorból a szelepdekli tömítésen keresztül.
Pont volt kéznél egy,úgyhogy annak is csere lett a sorsa :-)

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2008-10-29

Nos, egy régebbi postban írtam, hogy a kuplung még nem az igazi. Mivel szivárgott a főhenger, az is le lett cserélve, és lassan de biztosan összeáll ez a kuplungos téma.

 
>> Szervizjoe156 // Alfa 156 1.9 JTD Mjet // 2008-10-29

Ma kicserélték a vezérműszíjjat , vízpumpát és az ehez tartozó dolgokat . Kicseréltem a légszűrő házat (törött volt) és a légszűrőbetétet , úgyhogy még egy gázolajszűrő csere (ami ma 2008-11-01-én megtörtént ) és egyenlőre ennyi .

 
>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2008-10-28

Motorolaj /Selenia/, olajszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő.

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-10-28

Azt hiszem flexibilis csőnek hívják azt az alkarészt ami ki volt égve és ezért 1200nál mindig zörrent egyet az autó.

Egyébiránt rájöttem, hogy érdemes szagszervizt cserélni pár évenként, mert ilyenkor be akarják bizonyítani, hogy ők jobbak a másiknál. És egy ideig tényleg jobban figyelnek.

Erre a szerelésre az Autóház Budaörsnek 4,5 pontot adnék.
(Fél pont levonás az elfelejtett telefon miatt)

>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-10-24

Ellátogattunk Pirkával és a cartársakkal a Magyar Köztársaság egyetlen formula egyes versenypályájára. A hőmérsékletet, a páratartalmat és a pálya minőségét megfelelőnek minősítettük, így beiratkoztunk nagyképűen a II. kategóriába. Ez a 150 Le felettieké, Piri meg pont ennyi ugyebár, még befért volna az I.-be is, de pár matricával a seggén már simán megvan plusz egy két tudományos lóerő.
Bár nem ijesztettünk rá egy Porschéra, Evora vagy Subira sem, de kellemeset csalódtam az autóban. Az elvárt 3.00.00 időt is 2.38.0x alatt teljesítettük.
További kellemes meglepetés volt, hogy a előző és azelőtti M3as BMW-k csak az egyenesekben tudtak elnyúlni, kanyarban tartottuk őket. Persze, lehet a sofőrre fogni, de én sem vagyok sumakker.

A három futam összesen cirka 80 km-t jelentett, a gumikon és a fékeken jól meg is látszik, egyébként jól viselte az autó. Megérdemel egy wanderbaumot, és egy olajcserét.. :)

Fotókat köszi, Halesz és Ravlikné!