Blog
Hirtelen jött az ötlet, hogy páran fussunk össze egy kicsi meetingre. Nem volt nagy esemény, igazi pici kis baráti összejövetel lett a dologból. Az Infoparkban találkoztunk, majd egy kis autómustra, beszélgetés és fotózkodás után a Kosztolányi Dezső térre mentünk, ahol egy kávézóban folytatódott a dumálás. Majd mivel mindenki megéhezett, egy pizzériát vettünk célba.
Innentől jött a nehezebb rész. A vezetékek bekötése.. Bá korábban mindent felcímkéztem, de azért újra átnéztem mindent, felhasználva azokat a képeket amiket még eredetileg a 164 ről készítettem. Sokat segített, 2 vezetéket rosszul gondoltam, így sikerült kijavítani. Az igazi az lett volna, ha lett volna rendes Manualom (mint a 155nek) a Motronic bekötéséről, sőt már kerestem mindenhol a bontókban, itt-ott, ilyen motorral szerelt 164-est hogy átnézzem a vezetékelését, de nem találtam sehol így a megérzéseimre hagyatkozhattam csak..
Szóval ezután bekerült az akksi, bekötöttem az üzemanyagcsöveket (felújítva), bekötöttem az olajnyomás és hőmérséklet szenzort, beletettem a műszeregységet, és vízrendszer nélkül felkészültem egy pár másodperces indításra. Nagyon izgultam, beültem gyújtást ráadtam és nem történt semmi, még a műszerek sem világítottak. Mi lehet a baj? Ekkor pár órája már rajta volt az akksi, bár azelőtt jó volt, azért kicsréltem. Hopp, hirtelen lett gyújtás.
Aztán indítóztam, elég lassan forgatta, nem indult be..
Az Alfa Romeo Club szervezésében Óbudán volt ez a rendezvény megtartva, a Forex cég bázisán. Kifejezetten a hi-fi-ről szólt a buli, hivatalos szabályzat szerint, hozzáértő zsűrivel. Sajnos az én autómnál a technika ördöge közbeszólt, ugyanis itt derült ki, hogy a bal és jobb oldal fel vannak cserélve bekötésben. Így sajna kiestem a versenyből, de ettől még egy nagyon jó kis buli volt.
Öröm az ürömben, hogy a barátok, akik elkísértek engem a rendezvényre, a tombolán egy Dension mp3 lejátszót nyertek. És mivel nekik nem volt rá szükségük, így az én autómba lett beszerelve. :-)
Bár kialakítottam az ideiglenes kábelezését az AC pumpa közvetlen bekötésére, de a meglévő gyári (igaz nem stimmelő (lsd. előző rész)) csatlakozót is bekötve hagytam, hátha működtetni fogja így is a szivattyút.
Sajnos a bontás során egy -pontosabban 2 - nagyon fontos alkatrész eltűnt.. Nem volt olcsó mulatság pótolni! Gyújtásvezérlő modul !
Kékalfa 156 barátom segítségét kértem a fennálló kérdéses, a Motronictól az utastér felé futó kábelek miatt. Szerencsére ő jobban ért hozzá nálam, így együtt kibogarásztuk mire lehet nekem szükésegem. Adott a gyújtás, a fordulatszámmérő, viszont adódott még 1 vezeték, amely a 164nél a Motronicról a biztosítéktáblára ment. Nos nem tudtunk róla semmit, csak hogy nagy valószínüséggel táp, de hogy miért kapcsolt, meddig kapcsolt, és hozza vagy viszi-e a tápot, arról semmit. Úgyhogy megmaradt menekülö útvonalnak, ha nem indulna a kocsi, akkor ennek adok tápot..
Életem első esztergomi találkozója. Igazi tavasz volt, ragyogó napsütés, és hatalmas hangulat. A tájékozódási versenyen is részt vettünk. Élvezetes nap volt. :-)
Nos miután tudtam hogy mik lehetnek elektronikailag a további buktatók, ideje volt továbbhaladni. Először is ki kellett alakítani az akksi helyét hátul, majd kábelezni. Az ismerős Autóhifi bolttól intéztem jó vastag tápkábelt, az biztos fogja bírni..:) Elég méretes lett. Szépen elvezettem hátra a gyári kábelvezetőkben, ill elkészítettem a test oldalt is. Elöl kicsit izzadni kellett a forrasztással, nem lett túl szép, de a későbbiekben ide ki lesz alakítva egy "bika pont" mint pl. a BMWknél.
Hátul az akksinak lesz még egy jó kis konzolja, majd..
Ezután egyszercsak eljött az a nap hogy "na akkor pattintsuk bele.." :) Ekkor még nem tudtuk milyen egyszerű dolgunk lesz.. Szerelő barátom már csinált Q4 motor be- és kiszerelést, azt mondja ahhoz képest ez gyerekjáték. De tényleg, 1/2 óra alatt bent volt.:) Stimmeltek a már korábban kialakított motortartók, minden flottul ment, rögzítettünk mindent, egyszercsak előttem állt egy 155 egy 3.0 V6 24V motorral. Ez igen.. :)
Meleg volt. Égetett a nap. De a hangulat jó volt. :-)
Volt hi-fi verseny is. Ez abból állt, hogy kaptunk egy cd-t, és bárki beülhetett a kocsiba meghallgatni. Bár esélytelen volt a győzelmem, egy próbát azért megért, és kaptam pozitív elismeréseket. :-)
A gyorsuláson is indultam, a 8. helyre sikerült kerülnöm kategóriámban, és mindezt úgy, hogy semmi tuning nincs az autón. Szerintem azért nem rossz eredmény. :-)
Ma elment az Alfa Szegedre.Én meg itthon maradtam :-(
Meló miatt.Fényképező is itthon maradt.
Fő,hogy eljutott :-)
Az autó tökéletes állapotban van. A Magyar Autóklub Boldizsár utcai állomására vittem az autót vizsgára, mindent rendben találtak. A hátsó szélvédő fóliája miatt kicsit morogtak, nem ismerték még az új jogszabályt, miszerint ott lehet fólia. De utánanéztek, belátták, hogy igazam van, úgyhogy vizsga megadva. :-)
A poén viszont az, hogy elfelejtettem befizetni a kötelező biztosításomat, így elkelett rohannom elintézni. :-)
3
255
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Erőforrás alternativák
- Selénia Rally - 2023. m...
- Építkezés
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...