Blog

>> Egyébtomek_ // Alfa Alfasud 1.5 Ti // 2008-10-23

Az a helyzet, hogy kényszerpihenőn van az autóm már pár hónapja :(
Hiába az alapos MINDEN... Megszorúlt a jobb oldala a boxernak.
Jöttem hazafelé Pestről és hosszas araszolás után ( ami már autópályán volt, addig szépen működött ) kigyorsításnál vettem észre, elég magasan áll az a hőfok mutatom és hát úgyis egy lejtős rész következett, kivettem üresbe had hüljön. Nem is volt aztán semmi baj. Az volt gagynús az átlagnál egy nagyon-nagyon kicsivel magasabban áll a hőfokom, de gyakorlatilag a normál szinten. Hazaérvén alapjáraton hallom ám, valami kopog... :S Hallgatgattuk, nézegettük, elkezdtük szétszedni és hát a két jobboldali dugóknak a fala meg van húzva és persze a henger fala is.... hozzáteszem, nem vészes a dolog.
A sok melóm miatt muszáj volt vennem egy stabil autót (lásd 156) ezért nem volt még pénzem a KICSI SUD-ra :(
Most szét van szedve, szépen lezsírozva\lefóliázva minden, alkatrészek a csomagtartóban, kényelmes beton garázsban.
Újra fúrva nem lesz. Kap szépen két új dugót, gyűrűvel, tömítések, olaj.... aztán had mennyen. Nyilván kicsit csipegetni fogja ott az olajat, de ennek ellenére úgy gondolom jó lesz. A terv úgyis egy 1,7es boxer blokk :D

 
>> SzervizLumpi // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-10-23

Nemrég lakaptam a jobb eslo felnit és megjavíttatam mert volt benne egy pup. Még igy vettem. 1000SK volt a javítása 1db felninek levétellel,javítással és sulyozással.

 
>> SzervizLumpi // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-10-23

Megint nem írtam hogy már rég vissza tettem a cd olvasot és jo meg minden de csak olaszt tud. De legalább nem basza a csorom.

 
>> Szerviztomek_ // Alfa 156 1,6 16V SW // 2008-08-28

Vettem két Gumit előre, mert még a gyáriak vannak rajt és hát elég kopottak.
Főleg a két hátsó volt gáz és azok lettek kidobva. Ami elől volt, ment hátra a két "új" meg előre.
Hozott a srác még 6 téli gumit is :) válogattam belőle négyet, de ugyan olyanok természetesen és tök jók.
Szóval most vettem 4 télit, 2 nyárit. Darabját kétezer forintér. Azt mondta a gumis mikor meglátta milyen jó állapotban vannak, h ez ajándék volt. :)
nála 3e-t hagytam ott

 
>> Szerviztomek_ // Alfa 156 1,6 16V SW // 2008-11-25

Haza jöttem egy hosszabb külföldi meló után. Addig itthon pihent a kicsike.
Biztos ami biztos, bejelentkeztem vele az ALFA SZAMOSI szervízbe és átnézettem az autót és persze beszereztem egy pár gyári cuccot hozzá a Torjay Laci ( 127_sud ) barátunktól hogy, nyugottan autózhassam tovább:
-Komplett vezérlés csere
-Szervó olaj csere
-Hűtő víz csere
-Hátsó fékbetétek cseréje
-Olaj csere
-Légkondi tisztítás
Mindezt 60,080 kilóméternél.
köszi a gyári mindent Laci!

 

Megvan az új szív, hála Mulder cartársunknak és az Ő 145-ös donor Alfájának!
Gyári 1.7 16v, 129Le + a hozzá tartozó legutolsó szériás boxer váltó.

A kasznival is lesz meló bőven:
- nyúlványok megerősítése,
- teljesen más/új futómű és fék
- leömlő....és még ki tudja mi, majd alakul....

>> Eseménytomek_ // Alfa 156 1,6 16V SW // 2008-06-14

Vettem egy 156-ot :D sok-sok tanakodás után, úgy döntöttem a következő autóm is Alfa lesz. Gazdaságos autót akartam venni, amibe lehet pakolni is. Előszőr régi diesel Alfa és Fiat kombikat nézegettem, aztán végülis jött egy jó hitel lehetőség a családnak köszönhetően... és hát ez lett belőle :)
-2003.08.27 -i
-57,400 km
-szervízkönyv
-szép belső
-szép külső imitt-amott egy két karc, körbe néztük egy két idom meg volt fújva kicsit, de semmi törés vagy ilyesmi.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-10-23

Elérkezett ismét az olajcsere ideje! Igaz egy kicsit megcsúsztam vele, de ennyi még belefér! Ha már lúd, legyen kövér, megejtettem egyben a motor- és váltóolajak cseréjét! Most sikerült 6L 20K Alfa Romeo-s (2550,- /L) olajat vennem (legutóbb csak síma Selenia-t kaptam) a mociba, a váltóba pedig 2L fincsi Tutela Epyx-et (2085,- /L)! Viszont ahol eddig vettem ott egy ezressel megdrágultak az olajak, úgyhogy most a Selenia.hu-n rendeltem meg mindent! Lecseréltem még az olajleeresztő csavart (500,-) is, mert a régi már elég ramaty állapotban volt, lötyögött benne az imbuszkulcs! Hamar megvoltam mindennel, bár a váltóolaj leeresztése nem volt egyszerű, mert a leeresztőcsavarhoz egyáltalán nem lehet hozzáférni a váltótartó bak miatt! De nem estem kétségbe és kitekertem egy másik csavart, ahol szépen kifolydogált az oil! A betöltő csavar elég sok trutyit és fémreszeléket összeszedett, de egy tisztítás után (és persze az olaj betöltése után) ment is vissza a helyére! Asszem lesz még gondom a váltóval! :-( Viszont annak nagyon örülök, hogy a picivel több, mint 10.000 km alatt csak fél lityi Selenia-t kellett utántöltenem! :-))

Km óra állása: 99468 Miles
Régi óra szerinti km állás: 201208 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 50335 Km (31277 Miles)

Következő olajcsere 105682 Miles óra állásnál! :-)

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-10-23

A közel egy éve tartó rendezvény a végéhez ért. Szavazni az interneten lehetett. Minden kedves szavazónak, akik nagy számban voltak az Alfa Amore oldalról is, köszönöm a leadott voksokat! A szoros véghajrában a harmadik helyet sikerült megszerezni a saját kategóriámban, az összes kategóriát nézve a hetedik legtöbb szavazatot kaptam. Még egyszer mindenkinek köszi! :-)
A teljes végeredmény a kategóriákban ITT található.

(A pénznyereményt sosem kaptam kézhez...)

>> Szervizzee // Alfa 146 1.4 Twin Spark // 2008-10-23

105000 km.
Vezérműszíj,vízpumpa,feszítők cseréje.