Blog

>> SzervizLumpi // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-09-16

Egy alfa szervizben dolgozo muki garázsába hordom mostantol a kocsit.
O csereberéli meg javítja a kocsit. Az elso nagyszervízben olajcsere,olajfilter,uzemanyagfilter,levego filter,klimafilter,vezérszíj,valami szabadon futo vagy mi,mind két szíj feszítoje és vizpumpa volt cserélve. Shell helix turbo dizelt kapot a verda. Ez mind 8000sk-volt olaj nélkul,mert azt szereztem ingyen. Abbol a 8rugobol 7rugo volt az alkatrész és 1et kért a szerelo. Ugyes és jo arc amugy.
MIndent szlovák koronában írok. 1SK=7.5FT

 
>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-16

Egy jelentősebb összegbe került ma is a hátsó futómű rendbetétele - és még nincs vége...
Stabilizátor, kereszttartók, lengőkar-összekötők lettek átszilenteztetve. Sokkal erősebb gumit kapnak a gyárinál, így jó ideig nem lesz velük gond. Érezhetően masszívabb a hátulja, DE még kell rá költeni... :(
Valóban a hátsó futómű a leggyengébb láncszem a 166-nál, ezt tapasztalhatom a saját bőrömön/családi büdzsénken.

DE EGYSZER AZÉRT IS HIBÁTLAN LESZ!!! :)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-09-16

Sajnos ki kellett vennem a kilóméterórát, és a vezetékeket is lekötöttem róla. Miközben szereltem egy másodpercre véletlenül gyújtásra raktam, ez elég is volt hogy világítson a légzsák visszajelzője. Szerencsére Csőri volt olyan rendes, hogy azonnal fogadott, és kiütötte a hibakódot. Én meg voltam olyan idióta, hogy nem vettem el elég intenzíven a lábam a gázról időben, így ez volt a történelem legdrágább hibakód kiütése. Olyan 90000 Ft-ra számítok. Pedig fékeztem is :))

 
>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-09-16

Na kesz lett a flockolas. Minden muanyag belso flockbevonatot kapott.:))
Mar "csak" ossze kellene rakni. Egyedul a teto lett bor, azt en kovettem el:)
Kepek hamarosan...

Mivel szeretném kivinni magammal, kinti használatra a kis szajhát ezért gondoltam költök rá egy kicsit, nehogy aztán hisztis legyen. :)
Cserélve:
- kipu katalizátortól végig gyárinak tűnőre (utángyártott), mert túl hangos lenne a hosszú útra, meg nem tom mit szólnának a poliziák meg a carabinierók hozzá, nem beszélve a szomszédokról :) letisztítva és festve ZARA
- hátsó motortartó bak BIRTH
- motor kitámasztó kar ellenoldali szilent BIRTH
- egy benyacső (fáradt volt)
- hátsó féktárcsák FERRODO
- hátsó fékbetétek JURID
- hátsó lengéscsillapítók COFAP
- hátsó rugók ROC
- óra egység, de sajnos a V6-é nem teljesen passzol, mert a fordulatszámmérő kevesebbet mutat mint kellene
Valamint a hátsó fékszerelés közben kiderült, h a hátsó fékeim jó ideje nem igazán fogtak mivel a fékerőszabályzó rugója laza volt és ennek eredményeképpen mind2 oldalon 1-1 csúszka berohadt, de most már az is rendben, fog a hátsó is, ahogy kell. :)

>> Szervizcseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-11-13

Sorra került az első féktárcsák ill. betétek cseréje is, egy "kicsit" kopottak voltak:( de legalább mostmár a csikorgás is megszünt; ja és egy újabb kopogás elhárítva a bal első stab. kar is cserélve lett:) most szép csendes ami egy dieseltől elvárható:)
146200 km

>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2008-09-15

két hátsó alsó lengőkar

>> Szervizmischia // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-09-15

... és kopog. Két első toronycsapágy cseréje után két hétig jó volt, még a legnagyobb káltyúba belemenve sem nyikkant, aztán újrakezdte. Futok még egy kört, sebaj...

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-09-14

Naaahhhh.... Nagy nehezen, de végre elkészültek az alufelnijeim! Odaadtam az egyik havernak, hogy csinosítsa ki az ütött kopott, padkázás nyomait magukon viselő felniket! El is vitte őket még februárban de előtte még költségcsökkentés céljából frankón lecsiszoltam mind a négyet! Aztán teltek-múltak a hónapok és végre tegnap nagy meglepit okozva beállított a gyönyörűen rendberakott pacskerokkal! Megérte ennyit várni, mert rájuk sem ismertem olyan jó munkát végzett a srác! Elmondta, hogy mind a négy kereket görgőzni kellett (8.000,-), mert elég szépen ütöttek hála a magyar utaknak! Aztán szórógitt, csiszolás, festés (15.000,-) és végül a régi gumiszelepeket felváltották a fémek! Gyönyörűek lettek nagyon örülök! De annak mégjobban, hogy elég baráti volt az összeg is, amit kért, holott sokkal többre számítottam! Jah, és fekerültek a 215/40 R16 Falken gumik is! Aztán egyből be is pattintottam a a felnik közepére az Alfa logós kupakokat és természetesen az Alfás szelepsapekok (750,-) is felkerültek a helyükre! Már alig várom, hogy feltehessem őket az autóra, de előbb még orvosolnom kell a futómű betegségét! Remélem az is hamar meg lesz! :-)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-09-15

Persze hamar eltelt ez a pár nap és már indulhattunk is haza de azért viszünk pár emléket haza.Várnak megmászását nem mindenkire sikerült rábeszélni,én viszont kártyáztam is,amit utálok,ja és pálinkát is ittam,pedig azt is utálom.Legalábbis azt mondták,hogy ittam :-)
És persze hazaérkezni megint rossz volt.Legszívesebben visszamentem volna.
Csak hát jöttek a csúnya hétköznapok :-(