Blog
Hát hétvégén végre beindult a motor.Kicsit ügyetlenkedtünk, de a végén beindult.Történt ugyanis,hogy a termosztátházon lévő két jeladó csatiját felcseréltem.És hát így nem indult a gép, forgatta, gyújtott, de az első röffenés után elvette a benzint.3 nap gondolkodás után ismét Hadada oldotta meg, amikor lerángatta a csatikat, én meg úgy döntöttem ráíndítok...:)És sikerült.Gyönyörűen jár.hihetetlen volt, végre hallani a két apró dobon keresztül már alapjáraton is robajlani a motort.Persze nem tökéletes minden, mert sajnos a termosztátot a hengerfejjel összekötő egyik gumicső elrepedt és ott folyik most .Megvan már a másik, úgyhogy nincs para.
Sajnos az elektromos hálózat szakemberért kiállt, mert hááát ahogy a riasztó is be van kötve....hát a kezét törném annak a fakezűnek aki így kötötte be..
Mindegy.A lényeg hogy jár!!!!!
Ma felkerült ez is h elkerüljem a tegnapi esetet..D
Felkerültek a téli kerekek. A felni az eredeti gyári 16" speedline, a gumik újak pireli 190 snowsport, már használtam és kedvelem ezt a típust. Továbbá kapot méretpontos, alfa logós gumiszőnyegeket, aztán ment vissza a garázsba. Szerintem nem fogom sokat használni a télen, de kell egy kis törödés :-)))


Jah még pár apróság ehhez az időtartamhoz:
Csomagtér ajtó teleszkóp csere, ez sajna nem vált be, tehát felújítás lesz a megoldás.
És a zene pedig minden tartozékával ki lett szerelve ,melyet az alapoktól kell majd újraépíteni.
Most kicsit összezsúfolom az első hónap történéseit, mivel csak ma éreztem először erőt, hogy elkezdjem ezt a blog-ot bővíteni.
Tehát első nagyobb project a gépen a gyújtásrész javítása volt. Sajnos megvételkor a kocsi eredeti gyújtáskapcsoló részében el volt törve egy kis fogaskerék, és ideiglenesen egy 164-es gyújtásszerkezete volt benne. Nah szóval ezt a problémát kijavítottuk, úgyhogy ez a hiba letudva.
Következő volt a motoros antenna, amit megpróbáltak lelopni ezért ezt is cserélni kellett. Szerencsére hamar hozzájutottam egy univerzálishoz az internet segítségével, ami kisebb "faragások" árán passzolt is a gyári helyére.
Volt egy "kis" elektronikai probléma is. Nem működött a hátsó ködlámpa,a hátsó ablakfűtés, illetve a belsőtér világítás. Ezen a hibán a relékapcsolók megfelelő áthelyezésével, illetve hiányok pótlásával sikerült túllépni.
Természetesen a beltérben is volt egy-két apró hiba ami idegesített, ezért hamar nekiálltuk annak is. Még régebben eltörött a vezetőoldali első ajtónyitó kar rugója (mint gondolom sok márkatársnak:-) ezért itt ki cseréltük a rugót, illetve ha már ezt a részt javítottuk az eltörött pöckét is megragasztottuk az elektromos ablak gombjainak. Szóval már nem állnak erre-arra dőlve:)) Jah nem működött a vezető ülést döntő kar, ami egy 5 perces melóval jobb lett mint újkorában.

Első látásra megtetszett a gép, tehát nem tudtunk eljönni nélküle. Természetesen használt autó tehát voltak/vannak rajta kisebb hibák, de hát ezek azért vannak, hogy megcsináljuk. Szerető gazdától való a kocsi, tehát nem egy Táliaként tartott autóról volt szó, hanem igazi családtagnak volt tekintve!!

mivel pénteken érkeztem haza az alfával külföldről és a szombat délelőttöt átaludtam ezért hát hol máshol mint nem pedig mindenkit óva intek tőle egy bevásárló központban vettem akkumulátort a vasba. Akkurátusan neki kezdtem válogatni a lehetőségek közül hol lehet olcsón kapni jó minőséget, s ezt természetesen férfi ember létemre reggel egy kávé után ezt a budin lehet a legjobban eldönteni ... kezemben a porspektusokkal ..tacskó, madaras tacskó, winterspár, partyker, bajmax itt nincs obi kenobi...15 percnyi olvasgatás után megtaláltam a szenzációs ajánlatot a madaras tacskóban igaz életemben 2x jártam ott akkor is romlott húst adtak de hát ez a nap is szarul indult hát csapjunk bele a lecsóba...74AH német minőség made in EU meg is nyugodtam 15 rugó ez csak jó lehet....eltelt azóta két hónap, beülök az autóba se kép se hang, na ez is ott rohadt a polcon valahol 3 évig mielőtt beakciózták volna... csodák nincsenek azóta mindig van nálam 74 akku a polcon :DD
Egy ideje a riasztó be ill. kikapcsolásánál égve maradtak az indexlámpák. Ma elvittem egy szerelőhöz, megkereste hol is van a riasztó (én nem találtam), kiszedte, relécsere, visszatette, beállította. Le volt tekerve az érzékelője nullára, így csak akkor szólt volna, ha kinyitják.
A szerelőtől kifelé tolatva a motorvédő műanyag beleakadt a földbe betonozott kapu "zárba", ami maradandó károsodást okozott a műanyagon: egy 20 x 30- as darabot kitört belőle, pont azt, ami a középső részét tartja, így most lóg az egész jobboldal.
Hosszú ideje már hogy semmi kis nyűgje nem volt Alfinnyonak (miért is lenne?) de egy jobb első alsó lengőkar csere időszerűvé vált, a dolce vita érdekében :)
Úgy éreztem a gyári hangfalakhoz nem elég a gyári rádió ezért C vágányra helyeztem és beszereltem a jó öreg Pio-mat ami meghozta a hozzá fűzött reményeket, szerencsémre létezik hozzá a kormánytávihoz konverter ezért ezzel együtt csúsztattam vissza a helyére, ég és föld.....
0
575
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV