Blog

>> SzervizANGER // Alfa 33 1.4IE // 2008-11-13

A probléma hangos ritmikus kattogó hanggal kezdődött,amely változó időben ,de hol kattogott,hol csendben volt.
Először olajnyomásra gyanakodtam,de valahogy nem bírtam nyugodni,mert nagyon tőke gyanús volt a dolog,valamilyen szinten beazonosítottam a hang forrását ami nem volt egyszerű!Amúgy az 1-3.as henger felöli oldalról van szó.
Majd azzal kezdtem ,hogy vettem új hidrótőkéket mindenféle tömítéssel együtt ami ilyenkor kell.
Majd szédszedtem,és legnagyobb megdöbbenésemre az egyik tőke felülete nagyon el volt kopva,és persze a hozzá tartozó veztengely bütyök is elfogyott!(((
Rengeteg információ gyüjtés a Boxer topicban megtette hatását!
Ezúton is megköszönném pb_ ,Gábor33, és Zé Cartársaknak a hatalmas segítséget,mert nélkülük igencsak nagy hülyeségeket csináltam volna!
Ugyanis én 1 hobbi amatőr autószerelőnek nem nevezhető megszálott Alfás vagyok!
Zé kollégának külön köszönet aki megmutatott 1-2 okosságot,és segítette megoldani a tengely problémámat,amelyet nemes egyszerűséggel csak könnyedén leemelt a pólcról,és az installáció után tökéletesen teszi a dolgát!)))
És megérett arra a 33-om,hogy nevet adjak!
"HG"
=HibaGenerátor
Amely tökéletesen tükrözi az autó makrancoskodásait!
Szóval a név azért találó,mert amikor összeraktam a mocit,és indításra kerűlt a sor jött az első érthetetlen hiba
-nyomta a benzint a benzinszűrőnél,holott ahhoz nem is nyúltam!
Jó rendben gondoltam magamban szűrő kiiktatva ,hiba kijavítva,jött a második hiba
-a 3-as henger injektora sprickolta ki magából a benyát
Kicsit már sok volt ez a nyűg,de kicseréltem a szimeringet és még 1 próba
Aztán még 1 nyűg,magas volt az alapjárat,és nagyon rángatott a moci,valószínű kihagyott 1 henger
Hiba kijavítva kisebb álítgatásokkal.
Ja egyébként kapott új kipufogó csavarokat,tőcsavar meg ilyenek,na azzal is megbírkóztam ugyanis 1 darab tőcsavarral 70 percet bajlódtam mire kibírtam szedni,szabályosan villámokat lehetett látni a fejem fölött olyan ideg voltam!
Még 1 kis finomítás,lökhárító vissza,és kész!)))
Egyébként azon gondolkodom ,hogy a másik oldalt is fel kellene újítanom,mert onnan is jönnek a csúnya hangok!(((
Most nagyon megvagyok elégedve a Boxer-ral,gyönyörű szépen egyenletesen jár,van tuti alapjárat,ami eddig nem volt,csak hullámzott, rángatott,meg majdnem lefulladt,szóval nagyon rozoga volt az alapjárat!
Kicsit már felpörgettem,és rá sem lehet ismerni,olyan kiegyensúlyozott a járása!
Csináltam pár képet amit megosztok mindenkivel.
Remélem most már élvezni fogom a vezetését hg-nek,és nem problémázik többet!
Mégegyszer köszönöm a segítségeket!
Köszönöm!
---------------
okt 12.
Kicsit bővítenem kell az élményeket!
Pár nap múlva ismét rendszertelenűl kattogni kezdett ismét az 1-3 henger felöl!
Mostmár megelégeltem és vettem új olajat,és szétkaptam megint,még az olajteknőt is levettem,hogy ott is szemügyre vegyem,hogy mi a helyzet!
A motor belső része tiszta trunyi,sajna,ebből kifolyólag azt a következtetést vonom le,hogy az előző élete elég sanyarú lehetett!(
A hengerfej levétele és a vezérműtengely ismételt átvizsgálása után kiderűlt,hogy az 1ik új hidrótőke puha volt,tehát elővettem 1 régi tőkét,újra kinyomkodtam mindegyket majd összeraktam.
Kb 15-20 perc után elcsendesedtek a tőkék,ami már akkor megnyugtató volt!)
Azóta beletettem 350 kilcsit,és a rendellenes kattogás nem jön elő!)))
Úgy néz ki,hogy ez a hiba kilőve!)))
------------
okt 15.
Nos úgy fest a helyzet,hogy ez a hiba még nincs lezárva!(((
Ma megint kattogott,majd meglátjuk mi lesz vele!
Mostmár meguntam!!!

nov .09.
Kicseréltem az 1-3as henger vezérműtengelyházát amivel eddig is gondom volt!
Illetve kicseréltem az új utángyártott hidrónyuszikat gyári bontottakra!
Remélem mostmár nem lesz gondom vele!!!
Köszönöm az alkatrész ellátottságot Zé Mesternek,és Gábor33-nak!)))
Hasznos tanácsokért és információkért illetve olajnyomásmérésért pedig pb_ kollegának köszönet!)))

 

egyenlöre igy áll a gép a festönél : )

 
>> SzervizGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2008-09-17

Olaj és szűrő, pollen és légszűrő valamint egy bal oldali stabpálca csere. Kapott még egy új szőnyegkészletet az autó a régi kopott helyett. Km állás: ~70.000Km
Thx Large Gyuri.

 
>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-09-17

Egy gyönyrű 164 Supert csinosít a jövőben, melynek még a motorja is tisztességes: 3.0 V6 24V- jó, hogy vannak még lánglelkű Alfások, mint Ádám:)

 
>> Egyébystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-09-16

Nem örülök... Éjjel a szakadó esőben valaminek nekimentem a felnivel. Fogalmam sincs, hogy mi volt az, de ütött. Vizes volt az út, tócsák, stb, nem láttam semmit. Dia ült mellettem, Ő is az utat nézte, de Ő sem látott semmit. Lehetett egy rossz csatornafedél, vagy ki tudja...? A jobb első felnim sérült meg, de szerencsére a gumi nem. Pár centi hosszan lejött a színterezés. Nem szép... :-(

>> SzervizLumpi // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-09-16

Ma kivettuk a helyérol az ics-t mert kellet az serial numberja... egyébként nulla perc alatt ki lehet venni.

 
>> SzervizLumpi // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-09-16

Egy alfa szervizben dolgozo muki garázsába hordom mostantol a kocsit.
O csereberéli meg javítja a kocsit. Az elso nagyszervízben olajcsere,olajfilter,uzemanyagfilter,levego filter,klimafilter,vezérszíj,valami szabadon futo vagy mi,mind két szíj feszítoje és vizpumpa volt cserélve. Shell helix turbo dizelt kapot a verda. Ez mind 8000sk-volt olaj nélkul,mert azt szereztem ingyen. Abbol a 8rugobol 7rugo volt az alkatrész és 1et kért a szerelo. Ugyes és jo arc amugy.
MIndent szlovák koronában írok. 1SK=7.5FT

 
>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-16

Egy jelentősebb összegbe került ma is a hátsó futómű rendbetétele - és még nincs vége...
Stabilizátor, kereszttartók, lengőkar-összekötők lettek átszilenteztetve. Sokkal erősebb gumit kapnak a gyárinál, így jó ideig nem lesz velük gond. Érezhetően masszívabb a hátulja, DE még kell rá költeni... :(
Valóban a hátsó futómű a leggyengébb láncszem a 166-nál, ezt tapasztalhatom a saját bőrömön/családi büdzsénken.

DE EGYSZER AZÉRT IS HIBÁTLAN LESZ!!! :)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-09-16

Sajnos ki kellett vennem a kilóméterórát, és a vezetékeket is lekötöttem róla. Miközben szereltem egy másodpercre véletlenül gyújtásra raktam, ez elég is volt hogy világítson a légzsák visszajelzője. Szerencsére Csőri volt olyan rendes, hogy azonnal fogadott, és kiütötte a hibakódot. Én meg voltam olyan idióta, hogy nem vettem el elég intenzíven a lábam a gázról időben, így ez volt a történelem legdrágább hibakód kiütése. Olyan 90000 Ft-ra számítok. Pedig fékeztem is :))

 
>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-09-16

Na kesz lett a flockolas. Minden muanyag belso flockbevonatot kapott.:))
Mar "csak" ossze kellene rakni. Egyedul a teto lett bor, azt en kovettem el:)
Kepek hamarosan...