Blog
Megjött végre a két nyári guma. Fulda carat progresso, holnap felkerülnek.
Indítási problémáim az önindítótól származtak, nem az immotól, így elvittem felújíttatni. Hát most gyönyörűen indul, teljesen más hangja van az önindítónak. :)
Ma MEGÉRKEZETT!
Futómű állítással kezdtük a dolgot, ugyanis húzott balra! Ez most elméletileg megszűnt!
Hátsó hangszórókat is kicseréltem, mert elég gyengécskén szólt a rendszer, de így már jó :)
Valamiért megszállt a tetőkárpitom, ugyhogy úgy néz ki a dolog hogy vagy keresek egy újat (mármint használtat, de jó állapotút) vagy leszedem és újrakárpitoztatom olyanra amilyenre nekem tetszik.Ezt majd még meglátom.....
Bevezető: Csütörtökön és pénteken Bp-re kellett mennem, mégpedig ugyanoda mindkétszer, a Kínai követségre. Csütörtök reggel elborzadva láttam meg, hogy üres a Spuris flakon, vagyis még lötyögött az aljában egy pici, azt beleerőltettem 55l gázolajhoz, aztán usgyi. Másnap reggel ugyanazon a kúton tankolás, addigra beszereztem a lötyit, beadagoltam, majd nyomás. Ez jó alkalmat adott arra, hogy teszteljem az autót löttyel és nélküle.
Csütörtökön nem tetszett az autó hangja, de gondoltam csak a tudat miatt gondolom így, hogy nem adalékoltam a gázolajat. 140-150-es tempót autóztam, kicsit hangosnak is éreztem a verdát, morgott. Ereje megvolt, 170, 180-akat vitte, ha kellett. Fogyasztás 6.7l.
Pénteken már biztos voltam benne, hogy nem önátvágás a dolog, 143-ra szinte magától beállt, és tök csöndes volt, jól érezte magát a motor. Erőben ugyanaz, csak csendesebb, nem harákolt ha megtapostam, és az alapjárat is csendesebb. Objektív tesztként visszafelé mindkétszer bekapcsoltam az FM106-ot Józsa előtt, és beállítottam a kellemes hangerőt. Csütörtök Volume 20, Péntek Volume 17. Fogyasztás pénteken 6.5l.
Összegzés: a fogyasztás különbség elhanyagolható, erőben nincs lényeges különbség. Bár 20e km-e használom, lehet tartós hatása elvileg, ami egy elvonásra nem reagál. Viszont a motorzaj egyértelműen sokkal alacsonyabb Spurival, mint nélküle.
Lejártak az okmányok. Az autó elment műszakizni is, meg kapot ZK-t is. Mindkét vizsgán meg kellett kérni az illetékes bácsikat hogy egy kicsit nézzenek félre, de a lényeg hogy simán átment.
Az okmányirodáról meg csak annyit, hogy ott asszonták a biztonsági őrök, hogy kérjek időpontot. Mondom minek? én itt vagyok, bent meg kong az iroda az ürességtől. Asszondják, ja, akkor jó, fáradjak be. Azoknál se volt kerek minden...
Eltelt több mint egy év, ideje volt lecserélni a (Selénia) olajat. Egy milliméternyi vonással sem volt lentebb az olajszintem - igaz csak 4 000 km-t tettem meg az autóval.
Most kapott (nálam) jól bevált Q8 F1 10W50-es olajat Champion extra méretes olajszűrővel (képen a normál szűrő van)
Ma elkészült az új ZK. Szép srága matrica került a hátsó rendszámra, újabb egy év haladék. A Dellorto karbik szépen dolgoztak, elsőre sikerült a mérés.
Hopps elfelejtettem ide írni hogy tegnap meg visszatettem és már nem kéri a navi kodot... ugylátszik hogy megbolondult.. kivettem egy teljes napra és mikor visszatettem akkor má elég volt neki a rádio kodja és ment........volna ha olvasná a cd-t.. de nem, ezért ma kiszedtem csomagtartobol a navicdolvasott hogy megtakarítsam.. a fejleményekrol majd késobb..
1
636