Blog

>> EgyébTresor // Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD // 2008-11-19

Sikerült szereznem egy igen jó állapotú téliszettet. Gyári 15-ös lemezfelni + dísztárcsa, a gumik Pirelli W190 Snowcontrol 195/65. Simán befértek az autó alá.

 
>> SzervizNeo // Alfa 145 ALFA 1.4 TS // 2008-11-15

Ennyit a Szlovéniában gyártott jó minőségű utángyártott alkatrészekről. Gyangélkedik az 4. hengernél lévő. Megrendeltem a gyáriját, meglátjuk azzal mit csinál.

 
>> Tuning és extraAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2008-11-15

A héten megérkezett a xenon szett. Ma beépítésre is került. A beszereléssel nem volt nagy gond, még a trafók felfogatással sem. De a lámpamagasság állító nem működött, szóval azt meg kellett javítani:-)))
Nagyon jó lett a lámpa, ég és föld a halogénhez képest...

 
>> Szervizancsatom // Alfa 156 SW 1.6 TS // 2008-11-15

Termosztát csere:
látom mások bejegyzéseiből, hogy ez is jellemző ... A hűtővíz nem volt magasabb mint 75 C°. Álló helyzetben sem ment feljebb és haladás közben pedig gyorsan visszahült 50-70 közzé. Ez terhelheiti a lambdaszondát ami ezért azt jelzi, hogy hideg még a motor a katalizátor - hosszútávon ez biztos nem hasznos..!? Na ezért a csere - azóta már bekapcsolt a hűtőventillátor is :) - ami addig soha.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-11-15

Dunailitin szereltettem össze a kerekeket, "félig rejtett" szelepekkel. Az Alfára már én magam szereltem fel.
Felszerelés után kiderült, hogy a gumis az egyik felnire kicsit rosszul ragasztotta fel a súlyokat, kicsit kilógtak a felni síkjából és beleértek kb. a lengőkarba. Kicsit megreszeltük és nem volt vele gond, de azért inkább, elvittem itt Győrben a Marosihoz és kicentírozta újra azt a kereket. Plusz adott olyan szelepsapkát, ami pont annyit hosszabbít a szelepen, hogy fel tudom fújni

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-15

Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.

[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]

Végre beszereltem a ködlámpákat is, a régiek már össze-vissza voltak repedve

Ma megesett az olajcsere is (selenia 10W40). 193000km

>> Tuning és extrasüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2008-11-15

Ma, végre felkerültek az alufelnik és a téligumák.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-11-15

Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)