Blog

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-06-17

Az órát hamar be is szereltem.
Amit vettem Marklartól panelt, az egy újabb típus volt, úgyhogy szét kellett szedni azt is meg a sajátot is, és csak az óra érszt átszerelni benne. Gond nélkül megvolt az egész 10 perc alatt, szerencsére az óra alakja és típusa ugyanaz mindkét verzióban.
Végre újra rendesen látom, hány óra van. :-)

>> Szervizmano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2008-06-16

Hátsó komplett ablaktörlő kar Elaforgtól és 2l olaj.

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 155 2.5 olajkályha // 2008-06-16

Ma ismét sikerült időt szakitanom a vasra!Felkerültek a hengerfejek,szelep himbák,szivó oldal,egy-két apróság.

 
>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-06-16

CR szivattyú teljes tömítés csere plusz porlasztók bevizsgálása (hála istennek tökéletesen működnek.) Km óra állás: 106000.

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

Visszacseréltük a direktszűrőt az eredeti gyári szűrőre. A miértekbe nem szívesen mennék bele, mert ezen aztán tényleg lehet vitatkozni. Maradjunk annyiban, hogy én szívem szerint nyugodtabban alszom, a gyári levegőszűrőt használva. Alapvetően a hangja miatt választottam anno a direktszűrőt, de mikor a kipufogó tuningal elkészültünk, úgy éreztem, hogy felesleges a direktszűrő, mert úgyse hallom. :) A második ok pedig egyszerűen az, hogy a motorteremben igen igen meleg tud lenni a 3 literes motor miatt, és a gyári doboz áramlástanilag kicsit előrrébbről kapja a lökhárítónál beáramló levegőt. Én úgy gondolom, hogy hűvösebb levegőt kap így a motor, és vizes időben sem kell aggódnom. A direktszűrővel kb. 5000 km-t mentem. Egyszer mostam, úgyhogy valszeg eladom olcsón ha valakit érdekel, a tisztító szettel, olajjal együtt.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

Az első képen egy kardán tengely van elrejtve a képen a szerszámok között :)
Aztán végül helyére kerül a kardán, visszakötjük a váltórudazatot, és a kipufogót.

Tulajdonképpen ezek után víz, olaj a motorba, és már indítottuk is.
Igenám, de itt jött a meglepetés :)
Indítás után hatalmas durranás! Következmények:
A motor ledobta a szívósort magáról, mindezt persze irtózatos durranással prezentálva, amitől
Bányai elvtárs fejbeverte saját magát ilyedtében egy villáskulccsal...(mivel pont oda hajolva hallgatózott.) :D Ezen felül maradandó halláskárosodást is szenvedett (ez néhány perc után elmúlt :) )
Én szívrohamot kaptam, és elkezdtem keresni árgus tekintetemmel a mentők számát a falon,
Mester pedig kiszáltl a kocsiból, odaballagott a motorhoz, és megcserélt 2 gyertyakábelt. :)
Aztán visszahelyezte a szívósort, ezek után a motor szépen beindult. :)))

Elindultunk próbakörre. Sajnos közepes vagy nagyobb gázra élénk rángatással reagált a motor. Miután lecseréltük a gyertyakábeleket, ez a probléma is megszűnt.
Sajnos gyújtás beállító lámpánk nem volt, így csak fülre lőtte be Mester a gyújtást. Mindazonáltal a próbakör után végre megelégedéssel konstatáltam:
Az elveszett paripák mind visszatértek... :)
Újra 3 literes a motor.

 
>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

A főtengelycsere kész, a motor visszakerül az eredeti helyére...

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

Az optika engem is levadászott, és a már-már rendhagyónak számító "szöszmötölésemet" (ez a pontos szakkifejezése a tevékenységemnek) rögzítette, eme jól megkomponált képen...
Majd Róbertünk Alfa Romeo-s pólóját láthatjuk, ami igazából Adidas volt, de a betűket felcserélve majd néhányat elhagyva, és néhányat hozzárakva, máris kijön az Alfa Romeo betűsor! :))
A harmadik kép a kedvencem: A 75-ös Alfa éhesen, madárfióka szerűen, nagyra nyitott szájjal várja, hogy a motor végre újra a helyére kerüljön. Ez egy igazi all in one kép: Autó, motor, szerelő... MInden rajta van, amit látni érdemes.
A negyedik képen az egyik szelepdekli nélkül látható a motor.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

Mester Úr erőnek erejével feszül a csavaranyáknak, nehogy "kilötyögősödjön" véletlenül :))
Aztán Bányai elvtárs olajdekni tömítést farag,
a harmadik fotó Mestert nyugalmi helyzetben ábrázolja, amint nagy szakértelemmel nézi végig, hogy Robi mester behúzza a mobil szemetest.
A negyedik kép, voltaképpen egy csendélet, melyen Mester éppen az élet nagy kérdésein töpreng.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

- A motor kivétele,
- az olajteknő lebontása utáni kupak tanács (balról)(Bányi elvtárs, Mester, Beke Úr).
- én sajnos másnaposság okán már csak a kicserélt főtengelyt tudtam lencsevégre kapni, mert elaludtam, úgy rugdostak ki az ágyból, hogy menjek már befele a műhelybe . :)