Blog
Délben még Pozsony, autópályán 14.30 Budapest. Intézkedés ezerrel, majd Gerbau szelet a Halászbástya tövében.
2008. május, 115115 km
Szamosiék úgy döntöttek, hogy nem szedik le a váltót, mert szerintük minden zaj természetes. Persze istennek nem tudtam meggyőzni őket, mert sem az ugrálás, sem a kattogás nem jött elő, ha János beült mellém. Ha ketten voltunk, az autó majdnem szétesett. Feladtam a győzködést.
A Tátrából jövet majdnem megbolondultam, úgy búgott az egész autó, emiatt cserélni kellett a bal első kerékcsapágyat. Mivel a tolatós kattogást sikerült egyszer bemutatni, a féltengelyeket is szétszedték és a híg löttyöt, ami benne volt, kicserélték Tutela zsírra. Egyébként semmi nem lóg, minden teljesen rendben van.
Az új gond tehát sikeresen megoldva, a régiek maradtak.
Vyšné Hágy 750 km
Készen lett végülis az új vezetői engedélyem, tegnapi nap (0430) át is vettem a gödöllői Városházán. Gyönyörűszép.. full rózsaszín.. és a fénykép.. De legalább 2018-ig jó lesz megint. Kaptam hozzá tokot is, amiben a hibapontok vannak leírva, amik azt hiszem már nem is érvényesek ebben a formában. Úgyhogy kb semmire nem jó :)
Felhívtam a Novák Alfás srácot is. Nem tudnak szívászajcsökkentőt adni használtan. Próbáljam majd később. Viszont utánaolvastam és utánakérdeztem ennek az egésznek, hogy mi van ha nincs benne olyan?! Állítólag(!) nem gond, sőt. A hangja durvább lesz, leállításkor hörög, és hasonlóképpen működik mint egy sportlégszűrő, azaz több levegőt enged így át, szabadabban, tehát minimális fogyasztáscsökkenés és minimális teljesítménynövekvés várható. Csak víz ne kerüljön a motorba, mert akkor meg motorcsere várható :( :)
2008.04.29. Késza kormány :D 45.000-be fájt 1év garival,also lengőkar gömbfej felujjitás 9000-
Szétszedtem az EGR szelepet, gondolván, hogy a sok megtett kilóméter után tisztításra szorul. Meglepődve tapasztaltam, hogy viszonylag tiszta, illetve inkább, hogy nincs benne olyan sok szmötyi. Szétkaptam, kipuceráltam: most mint az új!
Még egy kis érdekesség a szelep elektromos csatlakozóján!
Végre sikerűlt egy szép sportvéget felrakatni a gépemre, már régóta akartam, csak sosem tudtam vele foglalkozni, de most meg lett csinálva, és sztem nagyon jó lett, teljesen olyan, mint ha gyárilag ilyenre lenne kitalálva, mindjárt egészen más a hátsó karaktere a kicsikének!
Elakadás jelző háromszög. 1600 Ft.
Egészségügyi doboz. 2100 Ft.
Izzókészlet: 850 Ft.
Kiegésszítő féklámpa izzócsere: 1100 Ft.
Olajcsere (Selenia), olajszűrő, pollenszűrő, pár apróság: 18000 Ft.
Vezetőülés mozgató mechanika: 45000 Ft.
Nyári gumi: 72000 Ft.
Tankolás: :))))
Tegnap (0429) este 9-kor hívtam Zolit - ahogy megbeszéltük, hogy majd keressük egymást, hogy mi lesz ma. Már az autónkkal jöhetünk haza, vagy még mindig nem? Mivel nem ő hívott, hanem én kerestem, ezért már tudhattam előre, hogy mi a válasz. Nem is ragozom tovább. Nem lett készen vele. Pedig már igazán nem nagy munka volt rajta, mikor utoljára ott jártunk. Inkább sok apró. Mivel ezen a héten van május 1, és péntek (0502) munkaszüneti nap, ezért már csak a jövőhéten hétfőn tudja legkorábban legurítani a futóműveshez, HA addig a többi munkával elkészül. Az újabb kitűzött időpont: május 5, hétfő. Természetesen már előre látom, hogy nem lesz készen, mert a jövőhéten délutános lesz a munkahelyén, tehát ha délelőtt le is viszi az autót, hogy beállítsák a futóművét, délután már nem tud érte menni.. Tehát marad a kedd. HA minden jól megy. De inkább célozzuk meg a jövőhét hétvégét. Az még másfél hét csúszás megint. Ez már több mint durva.
Tegnap délután még felhívtam pár alfa kereskedést, szervizt, alkatrészellátót és bontót is, hogy mégis mennyi lenne a szívászajcsökkentő + cső, ami még hiányzik az autóhoz - de ugye nem létszükséglet. A Hegyaljánál voltak legjobban képben, hogy mi is az. Viszont csak gyáriban tudnak szerezni. A ház 26e, a cső pedig 17e Ft-ra rúg. Ma még beszélek a Novák Alfával, hogy használtan esetleg tudnak-e, és majd kiderül, lesz-e olyanom a közeljövőben. Az Ipacsfa utcai bontóban is nagyon segítőkészek, de csak két hét múlva lesz, ha lesz..
Egy újabb olajcserén vagyok túl. Ez csak azért érdekes, mert most ötlött fel bennem, hogy az autó tervező mérnökei vajon az autó élettartamának megegyező hosszúságú élettartamúra tervezték a szűrőket? Az olajszűrő még csak-csak, de aki azt a levegőszűrő házat oda tervezte...! A pollenszűrő kibontása már felüdülés volt! Szóval túl vagyok rajta! Most újabb 10.000km agyvérzés nélkül!
1
514