Blog
2008. április 12.
Nyolcadik alkalommal is eljöttünk, bár majdnem nem értünk ide. Az úton ugyanis mindenhol Alfába botlottunk, ahányszor megálltunk pisilni, rögtön ott termett valaki, hogy ismerkedjen. Kértem az Évát, hogy bírja ki Esztergomig, de a végén én se bírtam és addig bújkáltam, míg végül mindenki elvégezhette, amit akart.
Ami nem nagyon jött be nekem, az az előfizetéses dolog volt. Jobbat mondjuk nehéz kitalálni, de Szlovákiából befizetni a 2400 Ft-ot majd 8 ezresembe került (inkább nem számolom össze), utalás nélkül persze nincs parkoló. Reggel 9-re gond nélkül odaértünk, viszont jó fél órát vártunk a sorban, nem lehetett parkolni. Cserébe viszont kiírták a nevem :-PPP
Ami így egy hónap múltán még megmaradt bennem:
- átkozottul jó kávét árultak, a tavalyi nem volt ilyen jó, bár az ingyen volt
- nem volt tájékozódási verseny (egy szerencse, hogy Tommi figyelmeztetett, ha később tudom meg, garantáltan nem élem túl)
- egy srácnak elromlott a 33-a, a hangosbemondó is bemondta, mégse segített neki senki. Mondom megnézem én, mert olyan szerencsétlenül állt ott, elvégre egyszer már láttam boxert képen. Neki is fogtunk, a srác magyarázott én meg szaporán imádkoztam. Az elosztóhoz mondtam 2 imát, a karbihoz csak egyet. Aztán még sokat bólogattam és lám az autó pöccre beindult. Ilyen is van. Cserébe nem nyertem a tombolán, elvégre ott fenn nem figyelhetnek rám egész nap. Minden esetre a napi szatiszfakcio megvolt :)
- picit Jason feeling kerülgetett, mikor megláttam a gumicsizmás figurát a szerszámmal, de ezúttal nem a motorfűrészes gyilkos epizód jött, hanem egy MiTo-t faragott ki jégből. Jó poén volt, bár a beharangozás után sokan igazi autót vártak.
- felmentünk a toronyba, egész jó idő volt, csak sokat kellett sorakozni
- a veterán szekció megint olyan nyomokat hagyott bennem, amit soha nem fogok kiheverni. A 2600 Sprint valami fenomenális volt, míg a többség a felfele nyíló 156 ajtóra pisilte le a lábát, addig én csendesen simogattam a bordó szépséget. Erre mondja a klasszikus, hogy izlések és pofonok...
- Attie, Tommi, Cacho, Piritu, George. Remek srácok, jó volt velük dumálni. George megmutatta az autójában a Transporter című filmet. Úgy tetszett, hogy eldöntöttem, nekem is kell. Mivel 156-om van, az Audiovoxra nincs pénzem, megvettem a Transporter mindkét részét, legalább az legyen meg :)
- estére a Tescoban összefutotta Bg-vel, nem láttam vagy 2 éve. Kicsi a világ
- este egy átkozottul jó étteremben voltunk, rózsaszín pisztrángot ettünk, hát ezek aztán tudnak főzni. Igaz, nem a legolcsóbb, de aki megengedheti magának, ne hagyja ki. http://www.jeseter.sk/index_e.shtml. Ami vicces volt, hogy az étterem előtt ott parkolt a fehér GT, ami mellett 3 órával és 200 km-el arrébb Esztergomban összefutottam. Kicsi a világ part II.
A jeladó cserék után nem sokkal haveromat vittem a géppel, aki megjegyezte, hogy milyen halkan jár. Mondtam ilyen ez mióta "beidomítottam"...aztán mégis igaza lett. Autópályán 140 körüli tempónál figyeltem fel én is, hogy nincs hangja a motornak. Már a kezeim alatt amúgy is sokat javult, a Spuritól is halkult, de most eddig ez a csúcspont asszem. Fogyasztásom a 140-es tempóhoz 6.5l volt. Szerintem ez sem rossz.
Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.
Pirelli p zero nero + 2 fehér oldalindex
tavaly nyár óta nem volt anyósülésem,úgy nézett ki az alfa mint egy egyterű!!nagy bonyodalmak árán most végre bekerült az ülés ,Hunkey cartárs jóvóltából!! thx mégegyszer
Az olasz kirándulás megtette a magáét, ideje olajat cserélni.
114298 km, 2008. 4. 10.
A márkaszervizbe vittem - www.autoimpex.sk.
Érdekes módon a levegőszűrőt nem cserélték ki, se a gázolajszűrőt.
Az olajat én vittem, az olajszűrő 386 Sk volt (2895 Ft)
A munkadíj 1011 Sk (7583 Ft)
Ebben az árban benne van a számítógépes ellenőrzés, ami semmilyen hibát nem jelzett. A gázolajnyomás 4.3 bar, a reális töltőnyomás 976 mBar.
A lengéscsillapítók eredménye katasztrofális
Bal első 59% (40 Mm)
Jobb első 54% (45 Mm)
Bal hátsó 64% (47 Mm)
Jobb hátsó 66% (45 Mm)
60% alatt már gyengének számít a lengéscsillapító.
Az autó súlya a gép szerint 1403 kg (eleje 872, hátulja 531 kg)
A fékek:
Bal első 3,98 kN
Jobb első 4,28 kN
a különbség 7%
Bal hátsó 2,21 kN
Jobb hátsó 2,07 kN
a különbség 6%
Kézifék bal - 1,9 kN
Kézifék jobb - 1,38 kN
a különbség 27%
Fékek összegzése: 91%
Kézifék: 24%
Ezen kívül cserélni kell a felső lengőkarokat, kutyacsontot, stabilizátor rudat, keresztlegőkart kb. 30000 Sk értékben, ami több, mint 200e Ft.
Harmadik látogatásunk Triesztben.
2008. április 3.
Indulunk, megálló Klagenfurtban, de a Minimundus zárva van. Olasz autópályára nem megyünk, faluzunk és Udine körül lámpaüzleteket nézünk. Délután csavargás, este hotel keresés. A múltkori hotel 150 EUR-t akar, múltkor lealkudtam 80-ra, most nem megy. Megyünk tovább. Este ricottás pizza a kedvenc pizzériánkban - Copacabana Trieste. Este bolyogás, a város feletti út mégse visz vissza a tengerhez. Pedig már álmos vagyok. Fantasztikus hotelt találok a tengerparton, ezentúl mindig ide jövünk.
2008. április 4.
Hihetetlen, hogy felülök az ágyban és a ringatózó tengert látom. Ez megérte, mehetünk haza :) Vagyis előbb még átfutjuk a Miramare kastélyt, csinálunk pár szép képet.
Az irány Gorizia, átfutjuk a félig szlovén környéket, aztán vissza Udine irányába, de a nekünk tetsző lámpákból csak 3 darab van és 6 kell. Akkora a csalódás, hogy a többi szép dolgot is otthagyjuk, csak később jövünk rá, hogy ez hiba volt, de már nem megyünk vissza, inkább eljövünk újra 2-3 hét múlva. Inkább benézünk egy hatalmas flóra centrumba és veszünk egy Cupressus Semperv. Pyramidalis tuját, ilyet nálunk nem nagyon kapni. A csomagtérbe nem fér be, de a hátsó ülés lábterébe fektetve pont elfér. Tarvisio előtt felfutunk az autópályára Ciao Agip capuccinora, még mindig imádjuk. Aztán tempomat és meg sem állunk hazáig.
hazaút az olasz határtól 423,8 km
fogyasztás 4,9
átlagsebesség 112 km/h
idő 3:44
hőmérséklet 11°C
az egész út 1677,96 km
Kapott uj kuplungot,olajat szimeringeket elsőt hátsót,gyergyákat olajszűrőt,levegőszűrőt,2 szepefedél tömitést.
Kapott még uj vezető görgőket és szijjakat.
1
513