Blog
A massza felvitele könnyen indult, aztán elkezdett kiszáradni... Sajnos a rolót csak az elején tudtam így használni, utána kézzel simítottam, így valóban nem lett egyenletes. Most szárad a garázsban, Pók pedig letakarva ponyvával az eső miatt.
Ködlámpát cseréltem, mert az egy kavicstól megrepedt.
És nekiálltam a kárpitnak. Lebontottam, most vakarom a szivacsot. Találtam egy olyan festéket, ami por állagú, vízzel összekeverve lehet felvinni a réteget a festendő területre. Marad a régi kárpit, kipróbálom ezt a masszát. Mivel kék, utána szürke spray-vel fújom át.
Mivel nem értek hozzá, gondolom a massza felvitele nem lesz egyenletes. Iletve a festés is foltos lesz :)
Legfeljebb ha újból lesz hozzá energiám, Pók kap egy új kárpitot. Azt persze nem tudom hogy, mert nehéz bontott autóról leszedni.
Hát meglátjuk milyen lesz.
Megtörtént, ami már régóta várható volt. Úgy éreztem, Alfám van, ettől minimum 50 centis farkam, és én vagyok Thompson a Valenciai pályán 2007-ben. Megelőztem mindenkit aki az úton volt, majd gondoltam mehetünk haza, aláztam már eleget, de kicsit nagy lendülettel kanyarodtam le az útról, és keresztbevágtam a gépet. (míg el nem felejtem, kell egy nagy aluszárny, hogy legyen hátul is tapadás) Mindez fárasztó 8 órás meló után éjjel fél 11kor, feszülten, az agyam még a pár héttel korábbi szakításomon járt plusz azon, hogy hamarosan találkozom haverokkal. Köztudomású milyen frankó lámpái vannak a 156-nak, főleg utángyártottban, szemből persze forgalom, ergo tompítottal mentem, így későn vettem észre a kereszteződést. Azért elfordult a gép, csak oldalast lerepültem egy majd 3 méteres árokba. A kocsi ki sem látszott. Életem egyik legpocsékabb napja volt, de túléltem, irtó nagy mázlim volt, mert a fejem mögött bejött egy betonlap az utastérbe... Ott feküdtem a kocsiban, bekötve, az oldalamon, kikapcsoltam a rádiót, kicsatoltam a biztonsági övet, valahogy felnyitottam az utasoldali ajtót (van benne anyag, főleg akkor érezni, ha csapóajtóként funkcionál), és kiültem a kocsi oldalára... Még így sem láttam ki az árokból... Felhívtam a családomat, szóltam mindenkinek, hogy szeretem őket, és hogy valakinek ki kellene vontatnia, mert nem igazán tudok kijönni a saját kerekeimen... Végül a helyi önkéntes tűzoltók húzták ki az árokból a szép piros autójukkal. A rendőrök persze odajöttek, hisz ca. 300 méterre szórakoztatták az autóvezetőket a Közúti ellenőrzés című színdarabbal. Azt hiszem nem először láttak itt ilyet, mert nem kérdeztek semmit, csak hogy valaki megsérült-e, aztán mentek a dolgukra. Most itt ülök testileg épen, de valami belül, a lelkemben megtört... Nem tudom érdemes-e még helyrehozatni, amit elszúrtam. Jó eséllyel végeztem az Alfa Romeokkal, rá kellett jönnöm, hogy túl felelőtlen vagyok még egy ilyen kvalitású személygépjárműhöz. Megóvott, ezért hálás vagyok Neki, de ki tudja mennyire törtem meg formás acél testét. Kiszedtem az akkumulátort, megnéztem nem folyik-e valahol az olaj, benzin, stb. Azt hiszem nyáron már nem lesz autó belőle, sőt lehet ilyen állapotában fog eladó sorba kerülni. Félek Tőle, eddig is éreztem, hogy túl nagy és erős nekem. Talán még lesz erőm visszaülni bele. Gyermekkoromban édesapámtól azt tanultam, "azonnal vissza kell mászni arra a lóra amelyik ledobott, különben soha többé nem mersz majd lóhátra ülni". Megfogadom tanácsát, de nem tudom képes leszek-e még félelem nélkül autót vezetni.
Pók lassan műszakis lesz. Márc. elején.
További feladatok:
Olajcsere ( holnap sk. )
Klíma javítása
Szélvédőcsere ( sk. )
Tetőkárpit cseréje ( ha lesz hozzá türelmem holnap sk. )
Vízpumpa-csere
Kaptam egy használt akkut, mert a régiben 2 cella zárlatos volt. Beleraktam, és végre ismét használható az autóm. Idén még el sem volt indítva.
Tegnap cserbenhagyott Pók. Kb. 10 percig helyzetjelzővel álltam az út szélén. Mikor indulni akartam, csak egyet köszörült és vége. Nem indult. Ez késő este történt, szerencsémre megállt egy autó, aztán még egy másik, és négyen betoltak, így hazaértem. Reggelre viszont megint nem indult el. Betoltuk apuékkal a garázsba, majd délután vissza a garázs elé, nekiálltam kicsit foglalkozni vele.
Mivel szerszámaim nincsenek, szomszédból kértem emelőt.
Később vettem észre hogy a pótkerék alatt nekem is van, illetve egy kis szerszámkészlet is, melyből a kerékhez előszeretettel használtam a kulcsot. Erőkarnak egy fehér cső tökéletesen megfelelt.
Az akku töltése folyamatban. Leszedtem az első kerekeket, szétszedtem a féket. A betéteket ill. tárcsák szélét drótkefével megtisztítottam, a tárcsákat és a nyergeket féktisztítóval be is fújtam. Közben a betétekbe hosszában egy 2 mm mélyedést fűrészeltem, hogy azon keresztül távozhasson a fékpor. Betét, nyereg vissza, kerék meghúzását apu ellenőrizte.
Kicseréltem az első hangszórókat és borítókat is.
Marad egy erősítő és két hangszóró beszerelése, melyet még nem tudom hova teszek, mert a kalaptartóm bőrből van.
Megvan a hiba. A zörgésről. Felemeltettem az autómat, sajnos a középső dobom szól belülről. Ha már fent volt, megnézegettük az egészet, pár helyen "lyukas" az alja, köszönhető ez a fennakadásoknak. A kapunknál nem tudok máshogy bemenni. A vezérműtengelynél olaj szivárog, ott két csavart meghúzott a pasi, talán ez segít valamit. A fékbetét + tárcsára mondta hogy jó, úgyhogy remélem nem kell sok alkatrész a műszaki előtt.
Tehát középsődob-csere. A pasi azt mondta Ő úgy hagyná, de sajnos az az érzékeny fülem...
Újabb műtét. Gabi kicserélte a feszítőgörgőket. A zaj viszont a vízpumpa miatt volt, így az is ki lett cserélve.
Következik a kipufogó ellenőrzése, onnan is hallok valamit :(
Rég írtam. Közben Pók pihen pár hete a szerelőnél. Furcsa hangot hallottam az elejéből, miután visszaültem az autómba. Cseréltem generátort, de még mindig hallom. A héten lebontom az elejét és megnézzük a feszítőgörgőknél, hátha onnan jön a hang.
Az ablaktörlő-lapátok és a motor, szerkezet is megint másik, de ez végre jól működik.
0
581