Blog

>> AutóápolásTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-05-12

Volt rajta pár apró karc, meg a vízkő is itt-ott a kelleténél jobban égette már bele magát a fekete fénybe, elhatároztam, hogy ezen bizony polírral fogunk segíteni.
Ellátogattam Phonhoz Gyöngyösre, hogy szépítsünk a verdán. Elképzeltem, hogy hogyan fog kinézni, de...hát többszörösen is túlszárnyalta az elképzeléseimet az, amit Phon alkotott. Tükörsima felület, sehol egy karc, a régiek eltűntek és a légy elcsúszik rajta, annyira sima. Tényleg le a kalappal.
Már a polír után mondtam, hogy özz, ez kurvaszép. Aztán rátolta még a waxot, meg valami fényesítő szert és nem győztem betelni a látvánnyal. Nappal olyan csillivilli, hogy a városban rengetegen megfordulnak utána, piros lámpánál megnézik, ami egy 12 éves autónál azért nem mindegy, még ha egy 145-ről is van szó :)
Most este, hogy letettem a vasat, a közvilágítás fényei, ahogy visszatükröződnek rajta, látszik, hogy hibátlan a fényezés. Szóval 200%-ig megérte és ajánlom mindnekinek, aki igényes az ilyenre.
És itt is köszi Phon! ;)

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-05-11

Kicseréltem mindkét izzót a tompítottban plusz került egy az izzókészletbe is. Azt hitem olcsóbb az izzó.
Pótoltam a felnikulcsot is, mert a szerzsámossal nem járt, amikor vettem a kocsit. Amit kéőbb pótoltam azt egy defektnél megette a csavar. :-) Inkább, mint a csavar feje kopjon le. :-) Ez befért a pótkerekes dobozba, de nem úgy, mint a gyári. Ezres volt. :-)

>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-05-01

Bekerüt egy 250W-os MacAudio (5.000 Ft) mélyláda a csomagtartóba. De még befordítva, mert várja az erősítő barátját.
Közben már van hozzá erősítőm is. Nem tudom már mennyi volt. (20e?) nagyon lassan haladok ezzel. Kábelek még nincsennek. Mindig valami mással foglalkozom.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-05-11

Megérkeztek az alkatrészek Erhardtól.
Flexi cső
Két hátsó kutyacsont
Két felső lengő
1L szervó olaj
Két stab.szilent előre
Fékcső előre hátra

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-05-11

ATE féktárcsa és fékbetét. Még nem kerültek beszerelésre.
Hátsó garnitúra betét: 21389-30%
Hátsó tárcsa /db: 10638-30%
(29862)

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-05-11

Megérkzett a kódkártyám. Két hetet se kellett rá várnom. Sajnos csak egy kulcsom van, de a kártya fog ezen segíteni. Rieglertől kértem. Köszi, könnyen és gyorsan ment. :-) De télleg, úgy, mint anno az Alfa Romeo-s táska (izzó készlet,szivacs, kötél, elakadás jelző háromszög,elsősegélydoboz, stb....ez kb 5800 Ft volt)

>> EgyébGergő // Alfa 164 Super V6 TB // 2008-05-11

a ma délutáni munka emlékére
mindenképp gyönyörködtető volt a két öreg egymás elött állva, méltán hirdetve az autóépítés csúcsát

 
>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2008-05-10

Elérkezett a tank csere pillanata is.
Ebéd után lementem a kocsihoz, beálltam az akna fölé. A tank leszerelés relatíve gyors volt. A leszerelt tankból kivettem a szintjelzőt is. Sajnos ez nem egyezett a donor tankban találttal (abban Jäger márkájú volt), ebben teljesen más kinézetű van. Ráadásul ez jobb állapotú is volt, mint a bontós. (Sajnos sokadjára fordul elő, hogy a bontott cucc szarabb állapotú annál, mint ami a kocsiban éppen tönkre ment...)
A tankra is igaz ez az állítás, a belseje sokkal szebb volt (kevesebb rozsdával) annak, amit ledobtam a kocsi alól.
Lefejtettem a benzint a kiszerelt tankból, kábé 7 liter volt benne (ennyit tudtam megmenteni kannákban).
A felújított (lefestett és alvázvédőzött) tankba beraktam a régi szintjelzőt (ami a kocsiban volt eddig is).
A kocsi bal hátsó kerekét le kellett venni, hogy odaférjek a betöltőcsőhöz, azt is levettem és kipucolgattam. Közben a tank helyét alvázvédő sprével jól kifújogattam. Sajno a tavalyi kasztnizás (komplett küszöbecserék és lukak foltozása) után már most látni újabb rozsdásodásra hajlamos foltokat itt-ott az alján.
A visszaszerelés érdekesebb volt. Apósom segített, egy négykezest adtunk elő, mire visszaraktuk a pántokkal a tartályt. Az apróságoknál tartottam, amikor észrevettem, hogy a szellőzőcső vége szabadon lóg. basszus, elfelejtettem rátolni a tankon a kis pöcsre. A felrakott tanknál meg nem lehet hozzáférni, a fékerőelosztó útban volt. Ráadásul olyan magasan volt az egész, hogy csak pipiskedve tudtam csak kotorászni a zugban, a steklámpa hol a szemembe világított, hol árnyékban volt, amit látni kellett volna... Végül a kereket visszaraktam, és hátratoltam a kocsit, így az akna végén lévő lépcsőről már jobban elértem a szellőzőcsövet.
Majd újból emelés és kerék le. Annyira berágtam, hogy a tankot tartó pántokat is lelazítottam, a bal oldalit meg teljesen levettem. Így a tank már annyira lebillent, hogy odafértem a kis ujjaimmal és fel tudtam tolni a szellőzőcsövet a helyére. Bilincs is került rá, teljes az öröm.
A többi csőcsatlakozásnál is volt trükk, egy bilincs már annyira el volt rohadva, hogy cserélni kellett.
Kannából visszatankoltam a kocsiba a benyát és elraktam a pihenőhelyére. A biztos, hogy ez a tank nem ereszt, és az aknából figyelve a csatlakozásoknál sem láttam szivárgást. De belül mi lehet ebben a tankban, azt jobb nem tudni:( Párszor át kell mosni, ehhez talán E85-öt fogok használni. És számíthatok arra, hogy a benzinszűrőt is cserélni kell, mert feloldódik a sok kotu, ami lesben állva várta, hogy újra benzinben ázhassanak...
És az egészhez elcsesztem ma közel 5 órát, a végére már teljesen készen voltam. Fej felett matatni és szerelni fárasztó.

>> Szervizcseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-05-10

Az "első" olajcsere a kiegészítőkkel '08.05.07. 141000 km meg volt.

 

Amikor megvettem az autót az összes felnin volt valamilyen sérülés és ütöttek is.
Ráadásul elöl és hátul más-más gumikkal.
Szóval a kerekeket levettem és elvittem javíttatni (köszönöm szépen Ollah-nak a kölcsön kerekeket).Közben vásároltam 2 db DUNLOP SP SPORT 01 gumit.Így már 4 egyforma gumim van:)
A felniken is megtörtént az esztétikai javítás,így végre újra gyönyörűek.