Blog
Bajmócról hazafelé másik úton mentünk,a Zsitva völgyében,ahol ismét megnéztünk egy várat Keresztúr nevű falu mellett:Hrussó várát.Ennek a várnak nem volt szerencséje,mert ezt felrobbantották a császári katonák 300 évvel ezelőtt,így hát csak a romjaiban gyönyörködhettünk,ami azért még mindig lenyűgözött.Érdekesség,hogy a várat Csák Máté Papája építette:-) Persze utána volt 20 másik gazdája.
Hazafelé tartva megéhezvén megálltunk Aranyosmarót városában,ami eléggé jellegtelen város és még éttermet sem találtunk,pedig egy jóféle sztrapacskára vevő lettem volna.Nem látszik meg rajta,hogy egykoron Bars vármegye székhelye volt :-(
Jobb híján Párkányban álltunk meg egy pizzára.Na az legalább finom volt :-)
Végre tavaszias idő lett,fel is kerekedtünk,hogy megszemléljük Bajmóc várát.160 kilóméter megtétele után meg is érkeztünk.Inkább várkastélynak épült,mindenesetre szép látványt nyújtott.
Vezetéssel látogatható,persze szlovákul hangzott el a kastély bemutatása.Viszont csinos volt a néni.Azért néhány magyar nyelvű felirat feltűnt.Éppen 100 éve nyerte el a mai formáját,50 szobája van,sokat berendeztek, többnyire XIX.századi bútorokkal.Finom Pilsner sört csapolnak a vár tövében.
Végre!!!!!!!!!!!!! Fel kerültek a nyári gumik a felnivel!!!!! Így most már teljes a kép! Ennek örömére megkapta a Ferrari logot a hátuljára, és Kimi Räikkönen 1.-rajtszámát is!! Csak maradjon meg ez a jóidő!
u.i.: Közben az előzőleg említett hibajelenségek megoldódtak, szinte az összes tmítés kicserélődött a motornál, olaj szivárgásnak nyoma sincs, akkumulátor új, elektronika ok, nyári gumik+felnik fennt, szóval Jó ejtét nyár, jó estét szerelem :D
Kisérlet jellegel rendeltem egy ilyet.
Az üzemanyag csőre kell rá helyezni,ahogyan ezt az alul is olvasható.
Mai napon felraktam és megmozgattam a vasat kicsit. Nem észleltem problemát az auto viselkedésében. 10-15% üzemanyag fogyasztás és 30-40% károsanyag kibocsájtás csökkenést igér. Majd elválik.
Az alábbi szöveg egy kis ajánló. ;-)
Környezetünk, levegőnk közismerten legnagyobb szennyezői a szénhidrogéneket elégető kazánok, illetve a gépjárműmotorok. Az gyártó egyszerű, olcsó és eredményes megoldást kínál erre a problémára.
Ha ezekben a készülékekben az égés tökéletesen zajlana és a benzin, az olaj vagy a gáz szennyezőanyagtól mentes lenne, akkor az égés során vízgőz (HaO) és széndioxid (CCh), azaz két, a természetben is előforduló és azt így nem is szennyező égéstermék keletkezne. A belsőégésű motorokban és az olaj-, illetve gázkazánokban az égés azonban korántsem tökéletes. Ha az égés tökéletlen, elsősorban két erősen mérgező anyag, szénmonoxid (CO) és el nem égett szénhidrogén (CH) távozik a kipufogócsövön. A zöldkártyás környezetvédelmi vizsgálaton pont ezt a két összetevőt mérik. A nem tökéletes égés miatt az üzemanyagban rejlő energia jelentős része nem hasznosul. A kazánokból szintén rengeteg hasznos energia távozik a kéményen keresztül. Csak a legmodernebb és igen költséges berendezések képesek ennek egy részét visszanyerni. A Petrol-Boostert és Turbo-Boostert (az üzemanyag égését javító készülékek) ezeknek a problémáknak a megoldására fejlesztették ki.
Hogyan működik ez az okos készülék?
Egy gyűrű alakú házban speciális mágneseket helyeztek el úgy, hogy különlegesen erős homogén mágneses mezőt hozzanak létre a gyűrű közepén. A mágnesgyűrűt az üzemanyagvezetékre szerelik fel kívülről, annak megbontása nélkül úgy, hogy az üzemanyag (és ez lehet benzin, alkohol, gáz vagy gázolaj) ezen a különleges mágneses téren áramoljon keresztül. Az erős mágneses tér megszünteti az üzemanyag-molekulák elektrosztatikus feltöltődését, csökkenti a viszkozitást és így a porlasztáskor sokkal apróbb cseppekre bomlik fel az üzemanyag vagy fűtőanyag. Az apróbb cseppek jobban keverednek a levegővel, és így több oxigén érintkezik a szénhidrogén molekuláival, azaz felgyorsul az égés. Ennek következménye az, hogy egy része annak az üzemanyagnak, ami eddig vagy nem égett el, vagy a kipufogócsőben égett el, ezentúl hasznosítható. A tökéletesebb égés eredményeként csökken a kipufogógázban a mérgező CO és CH mennyisége.
Kb. ennyi elég is!
Ha beütöd a google-ba kidob 1-2 dolgot, el lehet olvasgatni és utána morfondírozni rajta... ;-)
A költség posta díjjal együtt volt ennyi...
Egy alapos mosás és tisztítás után beszereltem az új audió fejegységet, és az autó kész volt az első hosszabb útjára. Barátainkhoz mentünk Pécsre. A szokásos Kecskemét-Dunaföldvár-Szekszárd-Pécs útirányt választottuk. Odafelé komótosan ballagtunk, mindenhol próbáltam "jogosítványon belül" autózni, ez a gyakorltaban 130 km/h-t jelentett, visszafelé egy kicsit sietősebbre vettük. Az autó jól alapvetően jól muzsikált. Nagyobb sebességnél is csendes, nem zörög, nyiszog, a motor és a turbó szép csendbes morajlással teszi a dolgát. A komolyabb emelkedőkön pedig meghökkentően parádézik, még 5-ösben is nagyon komolyat gyorsul. 2-3-4-es fokozatban pedig büntet.
A problémákról:
A futómű javítását nem lehet sokáig halogatni, a bal első lengőkar már kukára érett, és azt érezteti is, leginkább a nyomvályúkban. Egy termosztát-csere is esedékes, a motor kissé túlhűtött országúton, csak 70 fokot mutat a műszer a kívánatos 85-90 helyett. Ez fogyasztásban jelenthet akár egy liter pluszt is. Apropó, fogyasztás, még nem tankoltam vissza, de a mutató állasa alapján 12 l /100 km-t saccolok, se nem jó, se nem rossz, mindenesetre ez lesz a kiindulási alap. Nem ártana még az üzemanyagszűrőt, gyertyákat és a gyertyakábeleket is átnézni, az előző gazda elmondása alapján lassan esedékes lenne.
Hosszas nézelődés után szűkítettem egy négyes listát a szóba jöhető fejegységekről. USB port megléte szükséges feltétel volt, és 35K-nél többet sem igen szerettem volna fizetni érte. Ezek alapján kinéztem a Pioneer DEH4000 UB-t, míg az élet teljesen mást hozott. A boltban végül a Sony - CDX-GT420U és a Clarion - DB288RUSB maradt, mint két fő vetélytárs. Ugyanazon a hangrendszeren a bolti demo cd-t és több, általam vitt zenét is kipróbálva a Clarion hangja általában szimpatikusabb volt (volt olyan zene, ahol a Sony nekem jobban szólt). Árkülönbség nem lévén, a Clarion mellett szólt az is, hogy a dizájnja sokkal jobban illik a 64-es belteréhez, ellene a kissé elbonyolított menürendszere, így végül a Clarion mellett döntöttem.
Elégedett vagyok vele.
3.rész... Íme a banda olasz vérű részének autóparkja.
Sorrendben:
-Barchetta 1.8
-QV(szemem fénye...)
- Punto HGT
-Ti (Tibor-é)
Motor-és utastér belső tovább bontása.
Legfőbb értékek: műszerfal+műszerek + az elektromos bekötések feljegyzése
Talált kincsek: egy bal oldali lámpasor burkolat 1. szériához + egy króm ablaktekerő az ülés alatt, belerohadva a kárpitba (aki tudja miről van szó, az érzi igazán, mekkora értékekről van szó!:)) ), és egy hűtőaszk vízszintes díszléc, kettétörve! Már azt hittem, hogy megvan a hiányzó léc, igaz sérülten, de ez is valami...aztán kiderült, hogy ez egy újabb bal oldali darab, amiből eleve megvan a sérülésmentes. :((