Blog
Tegnap részt vettem 2005 után egy újabb Alfás találkozón. Békéscsabán volt összeröffenés, én pont otthon voltam, és bekacsintottam. 11 autó jött össze, természetesen az én vasam volt a legöregebb... Hari 75-öse továbbra is gyönyörű, de az még kölyök autó, ráadásul még a helyszínen is polírozta a motorházfedelet :-)
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00189/00189618.jpg
2020-ban azért kíváncsi leszek, hány 156-os jár majd talikra, szerintem azok szétesnek addig:-/
pár kép:
(köszi d.boy)
71000 km-nél jobb és bal lengőkar cseréje gyári minőségű utángyártottra.26000/ db+5-5 ezer munkadij.Kézifék bovden csere,mert az eggyik elszakadt.15000 ft.
71000 km-nél az auto hirtelen elkezdett füstölni,szinte totál nyomatékvesztés,és nagymértékű LE hiány lépett fel!Alapjárat normál,furcsa hang nincs.Leállítás után egyböl beindul,csak éppen ugy húz mintha,kisPolszki motor lenne benne.Javítani nem lehet,cserélni kéne,de az alkatrész ára 80000 FT lenne.Ám de a computer becsapható, az EGR kiiktatásával.Az EGR a turbo után van.Tulajdonképpen a turbobol visszavezetik a kipufogogázt környezetvédelmi okokbol.Egy kerek lemezzel elzárható a kipufogógáz útja,és máris tökéletesen müködik az autó.Igaz,picit jobban füstöl,de jobban is megy,és nem került 80-100 e FT-be.Az EGR kiiktatása nem károsítja az autót,csak nem annyira környezetbarát-sajnos-A turbomat is átnézték,de jól müködik,semmi baja,légszűrő csere is volt.Érdekes,hogy az EGR hibáját nem jelezte a computer,de amióta semmi baja,hibát jelez a müszerfalon és az óra mellett is.
Tegnapi nap (0405 14:00) ismét Gödöllőn jártunk Zolinál és készítettünk pár fotót az autóról, amit most megosztok veletek. A fényezés elég jól sikerült, bár még van rajta mit csinálni. Levittük a nyári felniket is, hogy ha esetleg elkészül 12-ére az autó, akkor már azzal ékeskedjen. Az egyik gumin észrevettem egy puklit -még itthon, miközben lemostam őket-, amire Zoli azt mondta, hogy anyaghibás (szálszakadás) a belső oldalán. Nem fogja sokáig bírni, úgyhogy nincs szerencsénk a kerekekkel ezen az autón.. Mire visszamentünk hozzá 18 óra felé, már szét volt kapva az eleje, és a szívet várta, hogy belé kerüljön és ismét dobogjon. Ez a nap valószínűleg ma fog eljönni a belső kárpittisztítással együtt, hisz eléggé festékporos még a belseje (is). Az elemeket egyébként szépen lefújták, az összeillesztés sem látszik és a jobb hátsó ajtó alatt lévő rozsdafoltot is eltüntették, viszont került egy két plusz karc a motorháztetőre és a csomagtartóra - úgy vettem észre. Bár azokat később még úgyis fújni kell..
Ma egy utolsó megbeszélést tartottunk Kaposváron az esztergomi találkozó előtt.
Megbeszéltük az indulást és az útvonalat.
Ezt követően a kaposújlaki reptérre konvojoztunk, ahol már a gyorsulási verseny eredményhirdetése zajlott, s néhány cartársunk kedvet kapott egy kis versenyen kívüli menetre.
Ma volt egy kis időm, és már régóta zavart a riasztó visszajelzője, "begyűrve" a szélvédő és a műszerfal közé. Így hát áttettem a gyári helyre.
Kapott 4 új Vredestein Hi-Trac gumát a szekér.Szereléssel együtt 90000 pézbe fájt a dolog.Amit kaptam 4 nyári gumit hozzá 2 Good Year 2 AVON, mondanom se kell abból 2 AVON nagyon szar volt.Hullámosra volt kopva, hozzáteszem érdekes mivel a téli gumi garnitúrának semmi baja ami rajta volt.Tehát a futómű jó.Kérdés akkor hogy mitől, vagy esetleg a kereskedő ebből is lenyúlt 2 jó gumit :) és odarakott 2 szart. Majd kiderül mert megyek fütómű beállításra.
Végre meg van a friss müszaki! Időközben lett cserélve
főtengely
csapágysor
1 db hajtókar
mindezt egy beragadt olajpumpa miatt.
Most még csak óvatosan járkálunk de már szépen ketyeg-