Blog

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-04-09

Tegnapi nap (0408) postázásra kerül a két darab ameriai tip. alfa romeo-s rendszámtábla egyenesen amerikából. Ha minden jól megy a jövő hét közepe felé meg is érkezik. Beszéltem Zolival is. Épp az autón dolgozott (ma 15:00-kor), bár azt mondta lassan elmegy és lefekszik, mert reggel óta (7:00), mióta hazaért azóta azon ügyködik. A motorral bíbelődik, remélem már benne van. Beszéltük, hogy egyedül van, nincs most senki, aki segítsen neki, így lassan halad vele -azt látom- és ha nem is lesz készen az autó péntek estére, hogy elhozzam tőle és már azzal menjünk szombaton a találkozóra Esztergomba, akkor lemegyek vasárnap és segítek neki, ha mást nem kiporszívózom, meg letörölgetem.. Jó lenne elhozni hétvégén a vasat úgy, hogy már csak a következő fényezéskor kelljen visszavinni, ha lesz rá pénz. Ajtók, gépháztető, csomagtér ajtó. Ezek maradtak le most, pénz hiányában. Így is kb. egy millióba van már most a javítás, és még a következő "adag" munka és alkatrész (extrákkal együtt) még 500eFt lesz minimum. A legjobb az lenne, ha alfacity egy héttel később lenne:) Még egy kicsit azért reménykedem, hogy elkészül..

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-04-09

Most ezek a felnik vannak porondon. Előnye hogy olcsó :), hátránya hogy nem tom hogy igazán jól állna-e.. Lehet túl sötét.

Az álmom az utóbbi lenne, de csak ötcsavaros kivitelben létezik..

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-04-09

Egy véletlen folytán sikerült egy komplett 164 3.0 V6 24V autót szerezni. Potom 100.000 Ft volt.( a kaszni elment 50.000-ért) Így nem foglalkozom a 2.5-ösökkel.. Ez a motor nagyon jó állapotú, 220.000 km van benne. Alakítani kellesz majd, van egy pár nyitott kérdés.
1. Klímakompresszor elhelyezése, mérete (jó-e a 2.5-ösé ehhez vagy sem)
2. A 3.0-án a termosztát a vezérlés oldalán van. Így viszont nem fér el a 155 ben.
3. Féltengelyek egyeznek-e a 155 kerékcsapágyával. (vagy a 164 váltójába belemegy-e a 155 féltengely)

>> SzervizDr Gonosz // Alfa 156 1.9 JTD Sportwagon // 2008-04-09

Felkerültek a nyári gumik! Mivel a tavalyi gumikat eladtam jó áron, így vettem négy új GOODYEAR Eagle F1 GSD3 gumit!
Nagyon zsír....

 

Tegnap este feltettema nyári kerekeket. Jó érzés volt vele menni újra a téli gumi után, 205-ös. Úgy tűnik, hogy ez is szálszakadásos, mint a téli gumim. Vennem kell ebből is újat.

 

2008.04.08.: Sajnos, mint egy elátkozott gyermek, sorban jönnek elő váratlan dolgok.
Vennem kell jobb oldalra egy új lámpát.

Kicseréltem a kiégett tompított izzót.
Volt egy nagyon jól bevált izzó, ami fehér fényű volt, nem vakított, xenon hatású volt. Nemcsak szép volt, hanem nagyon jól lehetett látni vele szürkületben és éjszaka is, még esőben is, amikor elnyeli a fényt az esős úttest. Ezért kerestem utánpótlást ilyen izzóból.
Sajnos, a cikkszám hiába volt ugyanaz, nem volt olyan az izzó, ami megérkezett az autósboltba. Ennek kicsit olyan árnyalata van, mint a szivárvány, nem annyira tetszik, mert nem szeretem a lányos, rózsaszínes árnyalatokat semmin. Meglátom, milyen lesz éjszakai vezetésnél, esőben.
Ez csak mellékes.
Ami viszont a fő gond: az őzös balesetnél a lámpám is megsérült, a hátsó részén, a műanyagok darabokban potyognak, tönkrement a lámpamozgató is. Sajnos, ez csak most derült ki. Vennem kell új lámpát.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-04-07

Ma elkészültem a gépem aljának festésével! Hát mit mondjak, nem volt egy egyszerű mutatvány, de sikeresen elkészült! Először is lekellett csupaszítanom teljesen, hogy mindenhol letudjam festeni! Tehát az egész kipuff rendszer le, benzintank és benzincsövek le! A fémfékcsöveket csak kiakartam pattintani a helyükről, de sajna nem jött össze, mert néhol rozsdásak voltak és ott természetesen el is törtek! :-(( Szemre nem volt ennyire vészes a helyzet, viszont a látszat néha csal! Úgyhogy akkor fékcsövek is le! Csináltattam helyettük újakat rézből, pontosan 3 darabot (6.500 ft), egy gyári cső (1.009 ft) meg volt otthon még régebbről! Viszont mivel fékolajat (2.500,-/L) gyorsan kellett szereznem, ezért csak valami OFF-ost kaptam a helyi szerelőnél, de mjad cserélve lesz fincsi Tutela-ra! ;-) Közben szépen lecsiszoltam az alját, aztán már festettem is, bár aknából nem ilyen egyszerű kompresszorral festeni, mint ahogy leírtam, de a lényeg, hogy kész van! A közeljövőben még kap majd egy réteg alvázvédőt is és teljes lesz a siker! :-)
És ami a legfontosabb, hogy AlfaCitybe is odaérek vele! ;-))

Ahogy elnézem itt az oldalt, nemsok típustiszta Sprintet látok (nem megsértődni, oké). Így a célom, hogy az enyém olyan legyen, mintha éppen a gyártósorról gördült volna le és eddig egyetlen gazdája lett volna, Én :) Mivel nem én vagyok az első tulaj, így lesz egy-két dolog, amit ki kell cserélni: (aki tud ilyeneket, az szóljon, köszi)
- kerekek
- szellőző rostély a műszerfalon
- kürt (2db)
- váltókaron a gumiborítás
- hátsó fékerőszabályozó és karja
- hátsó kipufogódob
- motortér világítás
- zöld csik pótlása
- jobboldali belső ajtónyitó kar
- első szélvédőmosó motor

 
>> AutóápolásHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2008-04-08

850 km bejáratás, szűrő olajcsere Selenia 20k-ra, gyors zuhany, és irány Esztergom!