Blog
Fél éves kínlódás után az egyik fő gond megoldva! (116942 km, 2008. május 7.)
A márkaszerviz is ugyanazt állította, mint előtte a többiek, minden ok, de addig nyaggattam őket, hogy jobban megnézték a motortartó bakokat és kiderült, hogy fél éve nekem van igazam, tényleg el volt szakadva a középső bak. Soha nem derül ki, miért nem jött erre rá senki és miért jöttem rá én, ráadásul senki el sem hitte, hogy baj van...
A csere egy óra alatt megvolt, azóta az autót mintha kicserélték volna, fantasztikus újra normálisan indulni az autóval. Annyira, hogy el is viszem kerülni egyet.
Most már csak a zörgő csörgő váltó zavar, de az legalább hangos zenével megoldható.
Az örömöm még a szokásos szivatás se tudta elmulasztani. A srác ugyanis kihozta az autót és csak úgy mellékesen megkérdezte, hogy ki akarom-e próbálni. Persze, hogyne, kipróbálni muszáj. Azt viszont nem sejtettem, hogy 303 Sk (2333 Ft) vár majd a számlán. Közben persze a hiperaktív srác cserélt egy első izzót is (már tegnap kiégett, de odacsaptam neki és világított tovább), ami további 202 Sk (1555). Fantasztikus. Remegve mentem fizetni, hátha addig észrevesznek valami légyszart az autón és fizetek még pár ezrest a pucolásért. Szerencsére nem így történt, ezért az 1952 Sk-s motortartó bak (15030 Ft) és a munkadíj 1062 Sk (8177 Ft) kifizetésével megúsztam ezt a napot.


Tegnap a jó időre való tekintettel gondoltam, hogy lemosom az autót. Ez kb. 3 órát vett igénybe: mosás, vaxolás, gumifeketítés, külső műanyagok ápolása, ablakok lemosása, bogártalanítás, (belső) kéznyomok eltüntetése - csak egy ablak van mindig összetaperolva:) -, majd a belső takarítás. Ez már viszonylag rövid idő alatt megvolt. Kisebb ejtőzés után rászántam magam, és eltávolítottam az AlfaCity- s reklámmatricát, aminek helyére az AlfaCity- ben vásárolt Cuore Sportivo került felhelyezésre, megjegyzem szándékosan ferdén, nehogy tökéletes legyen. Az AC matrciából néhány részletet azért meghagytam, de a harmadik képen látszik, hogy mennyi maradt "fent és lent".




05.10én kimentünk écsre a gyorsulási versenyre kipróbálni hogy mégis mit megy egy 2.0 qv..... Hát nem csalódtam sem magamban sem pedig az Alfámban.A kezdeti nehézségek ellenére viszonylag jó időket mentünk.A legjobb időm a 402 méteren 16.652 mp volt ami azt mondom egy kezdő gyorsulótól nem is olyan rossz.Ezzel az idővel be is keróltem a 8ad döntőbe....:D Ugyhogy meg voltam teljes mértékben elégedve magunkkal..:D

-hátsó stabilizátorok csere
-kormánygömbfejek csere
-Fékbetét + Tárcsa csere (Előre 2.4JTD 156os tárcsák kerültek)
Volt rajta pár apró karc, meg a vízkő is itt-ott a kelleténél jobban égette már bele magát a fekete fénybe, elhatároztam, hogy ezen bizony polírral fogunk segíteni.
Ellátogattam Phonhoz Gyöngyösre, hogy szépítsünk a verdán. Elképzeltem, hogy hogyan fog kinézni, de...hát többszörösen is túlszárnyalta az elképzeléseimet az, amit Phon alkotott. Tükörsima felület, sehol egy karc, a régiek eltűntek és a légy elcsúszik rajta, annyira sima. Tényleg le a kalappal.
Már a polír után mondtam, hogy özz, ez kurvaszép. Aztán rátolta még a waxot, meg valami fényesítő szert és nem győztem betelni a látvánnyal. Nappal olyan csillivilli, hogy a városban rengetegen megfordulnak utána, piros lámpánál megnézik, ami egy 12 éves autónál azért nem mindegy, még ha egy 145-ről is van szó :)
Most este, hogy letettem a vasat, a közvilágítás fényei, ahogy visszatükröződnek rajta, látszik, hogy hibátlan a fényezés. Szóval 200%-ig megérte és ajánlom mindnekinek, aki igényes az ilyenre.
És itt is köszi Phon! ;)




Kicseréltem mindkét izzót a tompítottban plusz került egy az izzókészletbe is. Azt hitem olcsóbb az izzó.
Pótoltam a felnikulcsot is, mert a szerzsámossal nem járt, amikor vettem a kocsit. Amit kéőbb pótoltam azt egy defektnél megette a csavar. :-) Inkább, mint a csavar feje kopjon le. :-) Ez befért a pótkerekes dobozba, de nem úgy, mint a gyári. Ezres volt. :-)
Bekerüt egy 250W-os MacAudio (5.000 Ft) mélyláda a csomagtartóba. De még befordítva, mert várja az erősítő barátját.
Közben már van hozzá erősítőm is. Nem tudom már mennyi volt. (20e?) nagyon lassan haladok ezzel. Kábelek még nincsennek. Mindig valami mással foglalkozom.




Megérkeztek az alkatrészek Erhardtól.
Flexi cső
Két hátsó kutyacsont
Két felső lengő
1L szervó olaj
Két stab.szilent előre
Fékcső előre hátra
ATE féktárcsa és fékbetét. Még nem kerültek beszerelésre.
Hátsó garnitúra betét: 21389-30%
Hátsó tárcsa /db: 10638-30%
(29862)
Megérkzett a kódkártyám. Két hetet se kellett rá várnom. Sajnos csak egy kulcsom van, de a kártya fog ezen segíteni. Rieglertől kértem. Köszi, könnyen és gyorsan ment. :-) De télleg, úgy, mint anno az Alfa Romeo-s táska (izzó készlet,szivacs, kötél, elakadás jelző háromszög,elsősegélydoboz, stb....ez kb 5800 Ft volt)