Blog
Ma felkerültek a téligumik a járműre. 195/65 R15 méretű Michelin Alpin A3 típusúak. Kicsit féltem, mivel nem konkrétan a gyári méret, de nincs komoly gond, még van ca. 1 cm a sárvédőbetétek, és a gumi felülete között. Azért óvatosan fogok vezetni.
A kocsihoz sajnos nem kaptam téligumit, ezért a Pirelli W190 Snowcontrolra esett a választásom. Végül 60 ezer forintért vettem is négy darabot, illetve beszereztem 4 használt lemezfelnit is még 20 ezerért. Nagy szerencsém volt, hogy egy közeli gumisnál a nyakukon maradt 16 darab csavar Alfa 166-ból, melyekből csak egy picit kellett fűrészelni, és már kész is a télre a kocsi.
Az ablakmosó szerkezet az autósok számára egy gyakran használt, és a biztonság szempontjából fontos része a gépjárműnek. Ugyanez igaz a GTV-kre is, viszont több szempontból is nagyon mókásra sikerült ez a rész.
Először is. A tartály hátul van, a csomagtartóban (aminek a nyitógombja meg a kesztyűtartóban, de ez egy másik történet). A tartály maga a csomagtartó borítása mögött van, tehát még véletlenül se látszik hogy van-e benne folyadék és ha igen, mennyi. Csak a kupakja áll ki, de olyan hülye szögben, hogy garantáltan melléöntöd. Ez a megoldás vidám perceket szerezhet, ha egy benzinkutas felajánlja a segítségét. Kicsit kerestetheted vele a motortérben, majd miután megtaláltátok hátul, és nagy nehezen beleszenvedte a lét, ordibálhatsz vele hogy miért öntötte mellé a felét.
Másodsorban a az ablakörlő. Nincs külön fúvóka, hanem közvetlenül a karokba vezeti a vizet. Nagyon figyelmes megoldás, hogy ha meghúzod a bajuszkapcsolót, addig nem mozdul a lapát amíg hátulról el nem jutott a víz előre. Szóval ezért piros pont. Másik nagy előnye, hogy nem tudod vele a mögötted/melletted álló/haladó kocsikat/embereket megfürdetni - egy csepp sem vész kárba. Második piros pont.
Végül pedig az ablaktörlőnek négy állása van:
- kikapcsolt állapotban bent a motorháztető mögé bújva (légellenállás miatt is jó * );
- ha törlés közben szünetet tart, akkor innen kicsit kiemelkedve (hogy lásd, még dolgozni fog);
- a törlés csúcspontján egészen a szélvédő széléig kiér;
- viszont az utolsó törlés után (ha kikapcsoltad) már nem megy ez a szélvédő szélig, hanem csak egy kicsit visszább, és bennehagy a látóteredben egy szép csíkot... és kezdheted elölről az egész procedurát.
A zsenialitás és a hanyagság eme bájos keveréke mindig jókedvre derít.
* najó, nem, de azért jól hangzik, nemigaz?
2007.06.11.-én vásároltam.
2007.06.21. minden görgőt,szíjat,szűrőt,olajat megrendeltem(kilátásban még négy új "cipő")
2007.07.30. Alig mentem még vele:( Elkészült az első nagy service.
Vettem alá 17-es kerekeket(remélem jó lessz)
2007.08.29 Novitec Powerrail II
2007.11.12.Ismét olaj és szűrő csere,ismét selénia.Most a váltóban is lecseréltük.Közben féltengely gumiharang csere.Az új hótaposók is felkerültek.
2008.02.15. Turbonyomás érzékelő csere.Olaszra:))
2008.08.07.Ismét olaj és szűrő csere,ismét selénia:)Kapott új lég és gázolajszűrőt is.
+ egy pár kézifék bovden.
2009.03.18 Megesett egy újabb olajcsere-mindenszűrőcserével:) és az első fékbetétek is újak lettek
2009.05.29. Elérkezett a műszaki vizsga ideje.Két éve került hozzám a Rovar.Két első-alsó lengőkart kapott,esedékes volt egy izzítógyertya és egy helyzetjelző égő is 120000 Magyar péééz.
2009.10.09. Kapott új légtömegmérőt.(nem segített) :(
2010,03,20 4db monroe lengéscsillapító ügyeskedve ócsóé:))
2012.12.10 De rég irkáltam ide..Túl vagyunk a kuplungon.Kapott kettős tömegűt és tárcsát is újat. A vezérmű szíjat és görgöket is lecseréltük ismét.Beépítettem egy turbónyomásmérő órát mert még mindig xarakodik a nyomásom(asszem a következő nagyobb beruházás a turbó felújítása lesz)A világításom is ökörködik.Kipróbálok egy másik modult hátha segít...
Elkészült a fényezés, az egész lölkhárítót fényezni kellett, mert dobta le a festéket. Remélem most már rendben lesz. Elég jól sikerült.
Éppen ma lett öt hetes az autó.
Ez alkalomból meglett a 2000. kilcsi.
Rendkívül barátságtalan esős,sötét,mindig jönnek szembe,nem látok semmit idő volt.
Nem baj nem sokára itt a tavasz.
amióta megvettem sikerült első lámpát cserélni.
Motorban cseréltem vezérműszíjat, szíjakat, hidrotőkét. Sokkal szebb hangja van.
Kicsieréltem az első szilenteket, és a jobb oldali trapéz kart.
Most vettem bele bontóból komplet belső kárpitot, ülésekkel.
Lassan összeál. Még az elejét kell rendbe hozatni, meg a lökhárítókat, kilicset színre fújni.
Vasárnap esőben nekiálltam kicserélni a kapcsoló elektronikáját, mert egyre többször fordult elő, h nem állt le az autó, miután kivettem a kulcsot... Ez orvosolva lett... A legjobb, hogy a terelőlapátok léptetőmotorja magától megjavult....így végre oda megy a meleg levegő, ahova én szeretném :P
nah, hétvégén megvolt életem legdrágább gumicseréje :D 16E magyar forintot kostált
az igazsághoz hozzátartozik h elvittem a 4 gumit h rakják föl, aztán haver mondta h az elso kettő kukás mert elgyengült az oldalfal..kisebb pánik után találtunk 14"-os Michelin Alpin gumikat, kb 70-80%-osakat. szóval azt vettem meg, darabját 8E -ért :P . Furcsa hogy elol most szélesebb kerék van mint hátul :D sebaj, első a biztonság. remélem a Michelin es Vredestein gumik jol birják majd a telet. a nyáriakat meg száműztem a sufniba :P
Kicseréltem a gyertyákat... úgy néz ki,hogy jobban húz a gép és ha minden igaz a fogyasztásom is jobb lett!!!!!!!