Blog

>> SzervizJata // Alfa 164 2.0 TS Super Silver // 2007-12-31

Tegnap és ma délelött sikeresen kicseréltük a kinyomócsapágyamat. Fater,Malesani és jómagam.
Valeo került bele. Plusz egyéb dolgok: váltóolaj csere,kipucsavarok cseréje,régebbi bilincsek cseréje,alapjárati motorcsere,kuplung munkahenger légtelenítés,önindító ellenörzés-zsírzás. És lezártam az évet!!! :)))

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2007-12-31

..még mindig nem tudom felfogni, ami tegnap (1230) történt. Aszód után egy jeges útszakasznak köszönhetően megpördültünk az úton és nekicsapódtunk egy fának az árok másik oldalán..

Aki tudna segíteni abban, hogy még egyszer autó legyen az alfámból, az kérem keressen fel e-mailben vagy telefonon.

doboz@fibermail.hu
06-70-607-5828

(a költség az autómentővel való hazaszállítás díja)

>> EgyébTSABA // Alfa 75 2.0 Tádé // 2007-12-30

Nos aki autót mos -8 fokban az ne csodálkozzon ha be nem fújt ajtaját nem tudja bezárni.Hajszáritóval kiolvaszt,beolajoz és már zárható is (persze előtte a fél Olümposzt rombadöntöttem)

 
>> EgyébSatti // Alfa 145 1.6 TS Speziale Edizione // 2007-12-30

Idén nagyon szép kis ajándékot kaptam Kriszti lányomtól, saját maga által festett képet, piros keretben. Nagyon örültem neki, ettől szebbet nem is kaphattam volna tőle, főleg, hogy a saját keze munkája!

 
>> SzerviziAntenna // Alfa 146 1.6 boxer // 2007-12-30

Azon gondolkodtam hogy vajon milyen felni állna jól a mi kis fekete démonunknak. Mert ugyebár az 5 küllős az olyan snassz mintha szekér kerék lenne. A sok küllős meg olyan nem tetszős. A tojás tartó hűtőszekrénybe való. Szóval ilyen gondolatok közt és persze a lány blues hangjait hallgatva azt tünt fel hogy minth a lámpánál nem úgy indulna a vass mint kéne. Mintha hiányozna egy kerék. Zenét hallkabbra véve valami furcsa laffogó zaj ütötte meg a fülem. Á mondom csak nem durrant el a hátsó kerék. Milyen meglepő... de igen. Eldurrant!
Leáll és a jégcsapok meg jegesmedvék társaságában kicseréltem hősiesen a kereket. Ez volt életem első kerékcseréje. :D

Persze a pótkerék lapos volt, mert hát hogy is lenne tökéletes a nap. Elgurultam azért lassan a következő benzinkútig és máris menetkészen álltunk.

Változatossá tette a démont a maga kis piros felnijével. :D

GabCsi segítségével most két vadonat új téligumi feszít a hátsó tengely két végén.

 
>> Tuning és extraiAntenna // Alfa 146 1.6 boxer // 2007-12-30

az előző, hát nem is tudom mit mondjak rá, zenegép a verdában elég sok kívánnivalót hagyott maga után. Ilyen például hogy egyáltalán valami szoljon.

A választás Pioneer DEH-2920MP fejegységre esett. Media Markt, kiválaszt, kicsenget érte 22000Ft-ot, leviszi az ingyen beszereléshez és már élvezi is a kedves vevő az mp3 és a rádió előnyeit.

>> Tuning és extraiAntenna // Alfa 146 1.6 boxer // 2007-12-30

Mindig arra gondoltam hogy ha Alfám lesz, akkor sportos ülések mindent megérnek. Ez így is van. Nincs jobb mint amikor beülsz egy autóba és azt érzed hogy az ülést köréd építették. Viszont néhány hónap autókázás után mégis hiányérzetem támadt. Kényelmes ember vagyok. Nagyon kényelmes. :D Aztán olvasgatva a fórumot arra a következtetésre jutottam hogy nekem kell egy kartámasz. Ugyebár a 146hoz nincs gyári Alfás, ezért utángyártott, vagy univerzális kartámaszt kell beilleszteni. A választás GT példáját követve egy corában kapható 2000Ftos első látásra nevetségesen instabil szerkezetre esett. Nyilván amikor az ember úgy gondolja hogy Budapesten bemész egy óriási hipermarketbe, akkor odamész az autós részleghez, leemelsz a sokezer kartámasz közül egyet, kifizeted és otthon is vagy hogy felszereld. Na persze. Ha a világ ilyen tökéletes lenne, akkor nyilván lenne 2 literes boxer motor is a 146hoz és a benzint ingyen engednéd a fürdőszoba csapból...

Néhány napi vissza-vissza térés után sikerült megvenni a kívánt darabot. Igaz hogy nem olyan puritán fekete és egyszerű mint amit szerettem volna hanem kicsit butás karbon mintás, de a lényeg a lényeg! Megvan és kész!

Beszerelés. Aha... mert az olyan egyszerű. Sűrű konzultálás GTvel, majd a tanács tőle: önmetsző csavarok, csavarhúzó és ess neki. Jó! Irány az Obi, venni csavart.

Nagyából elhelyeztem hogy hol szeretném elhelyezni, bejelöltem a csavarok helyét és neki is eshettem a csavarozásnak. Igen ám de nem fértem hozzá. Mi legyen, vegyem ki az ülést? Ááááá nem! Néhány csavar kiemelésével, kivettem a műanyagot amibe csavaroznom kellett. Így már könnyedén belement .
Mikor minden vissza került a helyére, csak ámultam és bámultam. Amennyire nem bíztem a stabilitásában, hát annyira meglepett. Kényelem mindennek elött! :D

>> Tuning és extramano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2007-12-29

Ma beszereltem az AV-Planetnél vett új fejegységet, remekül szól, idővel azért cserélődnek a hangsugárzók is :)

 

Kiszedttem az ablakmosó tartályt,nem volt egyszerü mert valami barom odapopszegecselte,egy fém tartókonzolhoz,igy erővágóval kellet kibontanom.Kimostam,miután kiengedett belőlle a TÉLI szélvédő mosó(MOL KUTON VÁSÁROLT),ugyan is tökig belefagyott.Holnap kiderül ,hogy müködik-e.

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-12-29

2007. december 28., 105429 km

Rengeteg Alfázás után arra jöttünk rá, hogy mindenhol voltunk már a környéken, de ex-fővárosunk valahogy kimaradt. Utoljára kisgyerekként jártam arra. Aztán karácsonyra egy gázolajutalványt kaptam - egy tank gázolaj, ami csak akkor váltható be, ha Prága felé megyünk. Érvényesség 2007....

Nekem se kellett több, pénteken reggel 6-kor keltünk és még reggeli se kellett, már száguldottunk is. Schengen óta ez egy nagyon egyszerű út, hiszen Pozsony - Prága egy egyenes autópálya út. A hangulatot nagyon feldobta, hogy két hónap csend után mára vártam a gyári kódot a rádióhoz, hogy végre zenét hallhassak a felverődő kövek helyett. Annál nagyobb volt a csalódás, mikor kiderült, hogy a telefonon lediktált kód nem kell a rádiónak...

Végig -1 és -2 fok körül volt a hőmérséklet, így a sebességgel nem nagyon mertem túlzásba vinni, még szoknom kell a 156 puttonyát, főleg élesebb kanyarokban bennem volt a félelem, hogy jégre futok és valami történik.

Az autópálya matrica eléggé drága volt, a szlovák 150 Sk még OK az egy hétre, de a cseh 299 Sk egy hétre (vagyis nálam egy napra) eléggé sok, főleg ha az út minőségét figyelembe veszem - kb. az út fele még nincs aszfaltozva, a betonkockás út rettenetes hangos és rázós.

Ehhez még hozzájött egy bosszúság - a benzinkúton vett magyar gyártmányú EVOX -40°C (2 liter 149 Sk) egyszerűen befagyott. Mivel másfél litert öntöttem a 2,5 literes tartályba, vagyis hígítottam a löttyöt, -2 foknál azonban akkor sem szabadott volna befagynia...

A tempomatot tehát 130-ra állítottam és alig kaptam észbe, már Prágában is voltunk. A Vencel tér környékén kerestettem parkolót a Garminnal, 50 cseh korona volt egy órára. Innen rögtön a Vltava partjára mentünk, majd a Károly hídon átmentünk a Malá Strana városrészbe. Szinte nem is vettük észre, hogy Csehországban vagyunk, mindenhol olaszok, spanyolok és angol nyelvű turisták voltak. A hídon szinte verekedni kellett, hogy továbbjussunk, annyi volt az ember. A várban megvártuk az őrségváltást, de nem mentünk be sehova, mert csak közös jegy létezik, amivel bárhova be lehet menni, arra viszont nem volt időnk. Még az Arany utcácskába sem engedtek be jegy nélkül, ami bizony csalódás volt. Egy isteni ebéd következett a Tri stoleti étteremben (árban majdnem fél tank gázolaj :)))), majd visszasétáltunk a Staromestské námestie-re, ahol hatalmas karácsonyfa és karácsonyi vásár fogadott. Az Orloj elütötte a 4 órát, az egyre halványuló napfényben még csináltunk pár képet és elsétáltunk a Vencel térre, majd a parkolóba. Az árnyékban parkoló autó plusz 2 fokot mutatott, aminek azért örültem, mert végre működött az ablakmosó. 300 cseh korona volt a parkolás ára, kifizettem és indultunk haza.

Meglepően sok volt az autó az utakon, viszont a sötétben nem látszottak a tél jelei, így jóval nagyobb tempót diktáltam, mint idefele. Sokszor a világító hópehely miatt elvettem a lábam a gázról, mert már a 160-at nyaldosta a mutató.

A gondok ott kezdődtek, mikor a szitáló köd odafagyott a szélvédőre. A gyors melegítés funkció tényleg gyors, pár másodperc alatt leolvasztotta a szélvédőt, sőt meg is szárította, aminek az volt az eredménye, hogy csinos sárréteg alakult ki a szélvédőn. Ez se lett volna baj, ha nem fagy újra be a vacak szélvédőmosó. De befagyott, így szinte vakon kormányoztam be az autót a kútra, ahol szélvédőt kellett mosni. A következő kétszáz kilométer alatt még 2x álltunk meg hasonló okból. Közben vettem olvasztó folyadékot is (39 cseh korona), amit a zárba szokás önteni, de ez sem segített, hiába öntöttem az egészet a spriccelőkre.

Brünn előtt 23 kilométerrel újabb kínos eset - 7 autó rohant egymásba, ami majdnem fél órás állást jelentett.

Végül minden gond nélkül hazaértünk este fél kilencre.

Pár adat a Garmin szponzorálásában:

átlagsebesség 76,8 km/h
átlagsebesség a megállások nélkül 101 km/h
az utazás ideje 9:16 óra
az utazás ideje a megállások nélkül 7:03 óra

az átlagfogyasztás a számítógép szerint 5,3 liter volt.