Blog
E napon felkerekedtünk,hogy ismét Alfázzunk egyet.Negyedmagammal útra keltünk,hogy eljussunk Zólyom városába.Az égvilágon semmi dolgunk nem volt ott.Egyszerűen csak szeretjük azt a várost és szeretünk úton lenni és imádunk Alfázni.Úgyhogy megtettük ezt az utat,hogy ott aztán beüljünk egy pompás helyre,amit már ismerünk és jól érezzük magunkat,bár én ólommentest fogyasztottam,akár az autó de nagyszerű érzés volt vezetni,mostanra már kezdtünk összerázódni egymással.
Egy nyárvégi,kerti mulatság utáni napon lábadozva,elmélkedtünk,mit is kezdjünk magunkkal,kiélvezve a nyári nap sugárát és ekkor jött az ötlet,hogy menjünk Ásványráróra.És pozitív reakciót eredményezett az idea és már mentem is a kocsiért rögvest,midőn négyen bepattantunk az Alfába(egyikőnk leányzó volt) és már gurultunk is át az esztergomi hídon a másik országba.Más ott az élmény ugyanis.Széles, jó minőségű és kis forgalmú úton gyorsan haladtunk,főleg mert arrafelé lehúzódnak a gyorsabb jármű elől.160-as utazó sebességgel hamar Győrbe ér az ember.Most élveztem igazán az egyedülálló Alfa-hangot.Odaérve váratlanul betoppantunk egy ismerőshöz,ahol meg is aludtunk,sokáig borozgatva még a kertben.Másnap az élmény magával ragadott ismét,talán ez volt az a nap,amikortól igazán ráéreztem az Alfa-érzésre.
Elkerült a zsámbéki Alfa Kontakt-hoz,hogy átvizsgálják a masinát és megoldják a vezérlést.
Cserére került a vezérműszíj,balanszszíj,bordásszíj,a hozzá tartozó görgők és feszítők,a vezérlésmódosító(felújított) és a szelepdekli tömítés.Jó munkát végeztek,bár az összeg mellbevágó volt.
Ma hosszabb útra indult az Alfa.Irány a Tisza-tó,Abádszalók.Testvérem vezette le az autót,nekem a kerékpár jutott.Enyhén másnaposan 7 és fél óra alatt tettem meg a 210 km-t.Visszafelé már jobb voltam:6 óra 45 perc.Alfával persze gyorsabb volt.Mindenképp haza kellett jönnöm hamarabb,mert mentem vízi túrára,ezért csak 4 napot voltam ott.Mellesleg tök szar idő volt,hideg eső és 15 fok formájában.Viszont itt vezettem először az Alfát amióta hazakerült,mert a vásárlás másnapján Erdélybe mentem(Fiattal).Zuhogó esőben áttekertünk berekfürdőre,mert ott legalább volt meleg víz.Persze a hidegvizesbe mentünk,ahol senki sem volt rajtunk kívül,pedig melegebb volt,mint a levegő.Egyszóval a sok nyaralás miatt nem volt idő Alfázni de ami késik nem múlik.
Mai nappal tulajdonosa lettem életem első Alfájának.Nem egyedül.Ecsémmel közösen vettem,mivel elég jelentős kölcsönt kellett felvenni.Persze a közös ló felvet bizonyos problémákat de meg tudtuk mindig beszélni.Tulajdonképpen nem is ezt az autót akartam megvenni,hanem egy 146-ost. Újságban láttam meg és elmentem megnézni.Csakhogy ott állt egy 155-ös és onnantól már nem érdekelt a másik.Azonnali hatállyal beleszerettem.Csodálatos élmény volt beleülni és hazavezetni Pesterzsébetről.Hamar belaktam.Hazaérve már szervízelni kellett.Égőcsere esete forgott fenn. Akkor még nem sejtettem,hogy mit is jelent a Cuore Sportivo.De az idők során erre is fény derült.
És én meg majdnem Lanciát vettem.
2007.07.24. Feljutottam Bauer Mikihez! Aki nyomon követi a gyorsulási versenyeket tudja ki ő. Az Integrale-sok körében fél isten. Írt egy új chipet. Mire haza értem megadta magát a motorom,valószínű csapágyas. Eddig bírta. Nem a chip az oka tudom. Elfáradtam!
Tegnapi nap megkapta a friss vizsgát és a zöldkártyát a gép,szerencsére sikerűlt megoldani úgy,hogy nem kellett leszedni a fóliát az első oldalablakokról,mert ott egyébként nem lehetne,de persze így sokkal jobban néz ki,és még hasznos is.
Kapott 4 gumit is az autó,mert a régiek eléggé ramatyok voltak,de most nagyon jó Pirelli P6000 van rajta,a normál méret,ami erre a felnire való,195/60 R 15,ezzel legalább tudok közlekedni ezeken a "jó" útakon.
Ma lett a nevemre írva a verda,már csak a polírozás,kűlső fényesítés van hátra,de az is meglesz péntekig.
Spóroljunk a gépeléssel :)
Blogom:
http://pomm.hu
A hátsó ablaktörlő motor haldoklik, alig 10 cm után leáll és nem mozdul tovább. Ha kézzel rásegítek, akkor megindul és be is fejezi a ciklust, de ez nem vigasz...
2007. július 22.
10 csavar tartja az 5. ajtón a borítást, utána viszont még marad 4 bolha, amit lehetetlen normális módon leszedni. Feszegettem, tologattam, feladtam. Csavarok vissza, megpróbáltak egy kis olajat juttatni kivülről a tengelyre, hátha abbahagyja a nyekergést.
2007. július 23.
Tovább nyekereg... 10 csavar újra leszed, külső bolhákat csavarhúzóval kifeszít, az egyik túl is éli. A belső két bolha fordítva van berakva, nem lehet kifeszíteni, itt nem marad más, mint a brute force - el is törik szépen a fedél, ahogy kell. A motor 3 csavar tartja, sőt, simán le is lehet venni a műanyag borítást, de a tengelyhez nem férek hozzá. Pedig valahogy be kéne zsírozni...
2007. július 29.
A tatai bontóban (www.olaszautobonto.hu) kaptam új motort 10000 Ft-ért, pár perc alatt beszereltem, úgy megy, mintha új lenne.