Blog

>> EseménySanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2007-08-03

A tegnapi napon megejtettünk Tackry-vel egy minitalit és röpke 1,5 órát beszélgettünk kv és üccsi mellett!
Ez volt az első alkalom h találkoztam vele! Remélem nem az utolsó! ;-)

>> Egyébsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2007-08-03

A mai napon átvettem az új szerzeményt, egy 156 SW 2,4 JTD 20V M-Jet tekintetében.
S mikor az este folyamán már a garázsban alánéztem egy pillanatra megállt a szívverésem.
Mindjárt rájöttem, hogy mi volt az a surlódó hang amit az utcánkban haladva hallottam. A motorvédő lemez legalsó pontja 4, a karter 8 cm-rel van a talaj felett.
Eztán kétszer is meg kell gondoljam, hogy mikor, hová és hogyan hajtok be.

 
>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2007-08-03

Tegnap este érdekes hangra lettem figyelmes. 2esben erős gyorsításnál olyan hangot ad ki az autó, mint amit rükvercben szokott. Nagyon kellemes, sőt! Küvölről kb ez hallható:
taktaktak aztán buuuu-wiiiiiii-zzzzzz. Ezt így egyszerre.

Aztán az ASR lámpája is nagyon ritkán villan fel. Sokkal ritkábban, mint a "sima" GT-ben, ugyanakkora kerékkel.

A difizár csomag hozadéka a keménybb futómű és a holtjáték nélküli, direkt kormányzás. Ezek hatásaként a körforgalmat majdhogy kiegyenesíti az autó. De ha inkább megyek még egy kört benne, akkor finoman, de érezhetően átkerül a hajtás a külső ívre.
A autópályán és kigyorsításnál még gyakran riszálok, ezt szokni kell :)

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2007-08-03

Meg lett a műszaki vizsga.
Jól sikerült a fékjavítás (ezt nem én csináltam, hanem az öcskös, falcokc), viszont észrevették, hogy az első hardy elég rossz állapotban van. Magyarul szét van szakadva.

Miután a lambda szonda beszerelése után nem oldódott meg az hidegindítás utáni alapjárat bizonytalanság ill. az 1600-1800rpm közti megtorpanás, kimértem az LMM-et a gyári szervíz leírás alapján. Az egyik érték igen messze volt a leírásban szereplőtől, de miután kimértem még 3db bontott LMM-et, melyek nagyságrendileg ugyanezeket az értékeket adták, így kicsit elbizonytalanodtam a szervíz leírásban szereplő értékek helyességében...

Fűtő radiátor csere után légtelenítés alatt áll a gép. Talán már nem sok levegő van benne, de azért még figyelem, de egyelőre nem tűnik, úgy, hogy nagy változás lenne. :(

Teljesen kicsontozva, csak olyan dolgok maradtak a kasztnin, amik elengedhetetlenek ahhoz, hogy felguruljon a garázsból.
Innen kezdhető a homokfújásra, lakatolásra való előkészítés.

>> SzervizLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-08-02

Mivel fogalmam sem volt, hogy vajon az előző tulajok mikor cserélhették utoljára a pollenszűrőt, gondoltam megkeresem, s ha szükséges, kicserélem... Hát mit ne mondjak, szükséges volt... Az új szűrő MANN típusú, aktív szenes változat... mindjárt jobb a levegő, az utastérbe :))

Kénytelen voltam lecserélni a szelepfedél-tömítést, mert kicsit szivárgott a nedű alóla.

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 2.0 16V // 2007-08-02

Végre került aluminium kerék az autóra.Dobott némit a látványon.Sajnos új gumira nem telt,úgyhogy használt Semperit lett rápattintva.Egy szezonra jó lesz.