Blog
Elkezdődött az okosságok megvétele:
3.0 V6 12V motor: 100.000
75 V6 hosszú sperres váltó: 60.000
ABS futómű komplett: 100.000
Szervókormány: 40.000


Az autót szerencsére NEM kellett lakatolni, mert az előző gazdik rendesen megtették helyettem. Csak apróbb hibákat kellett orvosolni, melyet egy szimpatikus gödöllői úriember végzett el jelképes összeért.

Ma megy eredetvizsgára a kocsi. Viccnek tartom, hogy 3 órát mondanak a dolog lebonyolítására, de hát Magyarországon élünk, az ember már fel van készülve az ilyenekre. Jártam ma Lágymányoson és kicsit aggódva szemléltem a benzinmutatót, mivel 355 km-t mentünk tankolás óta és már jó ideje negyedet mutat. Menet közben kicsit ingadozik, de úgy látom még tartja ezt a szintet. Mindenesetre esélytelennek tűnik az 500 km megtétele, és így a 10 literes fogyasztás elérése, ami valljuk be nem is kevés annak tükrében, hogy 160 km-t autópályán 110-zel mentem.
Ma hosszú várakozás után kézhezkaptam a kocsit. Már "csak" papírmunkák vannak hátra, hogy hivatalosan is magaménak tudhassam. Ha mindent elintéztem, azt hiszem javítok a szerelőm anyagi helyzetén egy kicsit. :)
Az indulást,
péntek estére időzítettük természetesen arra a péntek estére mikor elmosta a fél országot az eső! :) A XENON lámpák aznapi aplikálási kálváriája után, már csak 1 dolog volt, amit nem szerettem volna az pedig az eső... no de ez minket egyátalán nem tántorított el, legfeljebb egy órás kényszerpihenőt eredményezett.
Erre pedig azért volt szükség mert a folyamatos törölgetés ellenére átláthatatlanul bepárásodott a szélvédő és az összes létező üvegfelület. Hát kifelé menet nem akartam betenni az árokba a gépet...
Ausztriában matricásak az autópályák, bár ott is egyfolytában felújítanak és lezárnak az itthoni 4 napos árán 10 napig autókázhat a pályákon a polgár!
Kifele az első 500(!!!) km után álltunk meg Ausztriában tankolni és még csak fél alatt volt a mutató (OK nem "szimetrikusan" mér a műszer, de szerintem 650-680 km lehet a hatótávolsága a GTV 2.0 TB +Sqadra tuning konfigurációnak.
A sebességünk az egész túra alatt hivatalosan 130 Km/h volt (azért az átlag valahogy mégis 160-170 közé eset miután utána számoltam. nem értem...) :) ilyen sebesség mellett ez a fogyasztás hmm...nem gondoltam volna 9.5 -9.7 !!!
Az első állomás Lido di Jesolo volt ahol az egész éjjszakai vezetés után egy kis pihenést terveztünk a tengerparton...aha majdnem sikerült. Az eső természetesen itt is esett így a velencei kirándulás mellett döntöttünk a Kedvesemmel és bele vetettük magunkat a szűk sikátorok valamint csatornák labirintusszerű csodájába!! Térkép a parkolóházban 2.- € (megéri!)
A Parkolóban a kulcsot a kocsiban kellet hagyni, hogy átálljanak a szűk hely miatt...első olvasatra egy kicsit úgy éreztem megerőszakolnak és össze is különböztem a szint "felelősével" de mivel "megnyugtatott" hogy ő mindig ott van és vigyáz rá, hát mit volt mit tenni otthagytam a kocsit benne a kulcsal.
Szállás Velencében 2 fő reggelivel az Óvérosban (Ivano -nál (Fondamenta Pagan) mindenkinek csak ajánlani tudom, aki megvan dzsakuzi és velnesz nélkül): 85.- €/ éjszaka
folyt. köv.




Szelepbeállítás az Alfa Ber-Do nál.
Hétvégén 1340Km vezetés után, egy rosso bőrbelsővel gazdagabban tértünk haza (2007.08.25), Szandrával Nürnbergből. 2 nap elteltével sikerült az első lépéseket megtenni a beszereléssel. Már bent is a 2 első ülés és a 2 oldali kárpit. A többi belsőség már korábban is bekerült a vasba, így lassan, de biztosan elkészült a Lusso felszereltségű, Alfa Rosso GTV! :))




A masina motorját szétszedték és rövid elemzés után fényt derítettek arra, hogy mitől is szaladt szét a ménes. Az autóban még gyári vezérműszíj volt (170.000 km van a gépben). A szervízkönyv szerint 104.000 Km-nél volt vezérműszíj csere is... A szerelő szerint ebben a szíjban jócskán több Km van, mint 65.000. (Ha pedig mégis ennyi volt benne, akkor elég fura, hogy így lefogazott...)
Szóval olyan 8-10 cm-es hosszon a szíjat lefogazta a gép. Ennek eredménye: a 8 kipufogó szelepet elverte, ahogy illik... Valamint 2 beszívó szelep csili-csálén áll a helyén. Jelenleg hengerfej keresés folyik, ha nem lesz legalább olyan állapotú, mint ami benne volt (hét folyamán), akkor az eredeti lesz helyre rakva. Az eredeti legalább nem forralt vizet, hanem tette a dolgát.
Feladatom: Jelenleg kis türelemmel várni és némi pénzmag rendelkezésre bocsájtása.
Szerelők feladata: már kiszaladtak a pusztákra összeterelni a ménest. Rendezik az olajat és a szűrőket. Előkergetik a görgőket és kiszabják a szíjat. Pumpát és vizet vegyítenek vízpumpának.
Miután mindez összejött belenyektetik a motorháztető alá és újra felnyeríthet a ménes hosszú és vidám, találkozókkal tarkított váktákra!
Elemzés: Ne fogadjátok el az adatokat, amik a szervízkönyvben szerepelnek (hacsak nem ti írtátok bele vagy olyan kait ismertek). És ne "centizzétek" ki az esetleges cserék idejét. Inkább álljon a vas a garázsban, ha nincs rá guba, de ne az út szélén kelljen tolni, hogy triplájáért legyen rendberakva... Én ezt tanultam ebből.
3
437
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV