Blog

2006 év elején barátaimmal közösen elkeztük a Youngtimer Endurance TRophy Organization, alias YETRO klub első hivatalos rendezvényét, a Mátra Túrát szervezni. A klub alaptevékenységének a lényege, hogy elősegítse a Youngtimer korú autók és ezáltal a márkák közti összefonódást olyan formán, hogy évente két alkalommal több napos teljesítménytúrára invitáljuk autóörült szimpatizánsainkat.

A Mátra Túra, mint első hivatalos rendezvényünk, komoly szervezést és lőkészleteket igényelt, melynek egyik kulcseleme a promóció volt. A GTV és más kiemelkedően szép Youngtimer korú autó rajtszámokkal felmatricázta rótta Budapest és az ország útjait, ezzel is hirdetve rendezvényünket. A GTV ezáltal "rivaldafénybe" került. Az egész Esztergomban kezdődött, ahol a méltán híres Teddy készített velünk interjút az Esztergomi Alfa Találkozó kapcsán. Majd folytatódott az RTL Klub televízió Reggeli cíímű műsorában, ahol a Retro tematikájú adás részesei lehettünk, és Sipos F. Tamással adtunk közös interjút. A verseny után számos magazin hasábjain cikkeztek a rendezvényről, itt-ott a GTV-vel is illusztrálva a verseny hangulatát.

Bár egy szervező élesben sose vehet részt a saját versenyén, azért a GTV is kivette a részét a munkából, ugyanis ő volt a szintidő generáló autó.:-)

A verseny túlzások nélkül remekül sikerült és igen jó visszhangja volt. Munkásságunk töretlen!

 

A soproni tali után már nem sok időnk maradt a GTV-vel.

Szeptemberben várt még rá egy kis szereplés az esküvőnkön. Nagy feladatot nem kapott, diszkrét ruhácskába - értsd pár masniba - öltöztetve szállított engem a frigy helyszínére. A menyasszony szállítását egy rendkívül exkluzív, fekete 1973-as Alfettára akartuk bízni, és minő szerencse, hogy Ali barátomnak pont ilyenje van idestova 10 éve.:-D

Az esküvőt követően várt csak rá az igazi megméretetés, ugyanis flancos, és drága repülős távolkeleti nászút helyett, mi a hangulatos, romantikus Prágát válaszottuk uticélul, ahova családunk haramdik tagjával, a GTV-vel mentünk. Csodaszép utunk volt együtt!

Mindössze egyetlen kellemetlen szakaszunk adódott az út során. Csehország Karlovy Vary felé kanyargó útjai alaphangon nyomvályúsak, de ott, ahol ki is van táblázva a GTV számára gyakorlatilag járhatatlan. Nos, ezt az utat kellett este, sötétben, esőben, a GTV teamécses fényerejű fényszóróival abszolválni úgy, hogy a Renault Magnumok irgalmatlan xenonfényekkel a fejünk felett elvilágítva toltak maguk előtt. Hogy egy Csehszlovák klasszikussal illusztráljam a helyzetet, olyan volt ez, mikor a Kisvakond bemegy a nagyvárosba a felhúzhatós autójával...

A teljes út alatt a GTV hihettlen 7.9 literes átlagfogyasztást produkált, igaz a legkíméletesebb tempóban. A kirándulás végén a GTV békésen elvonult téli álmot aludni.

 
>> Tuning és extraLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-08-30

Végre megérkezett a PDA-m, így most már navigáció is van az autóban :)

>> Egyéb147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2007-08-30

Végre sikerült átíratni a kocsit. Szinte majdnem kereken 60 ezer forintba került eredetvizsgával együtt. Nem semmi...

 
>> SzervizVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2007-08-30

Termosztát csere és még egyéb cserélhető alkatrészek mint például: olaj(Selenia 20K), olajszűrő(157375km-nél),levegőszűrő,pollenszűrő,benzinszűrő. Computeres bemérés minden jól müködik.

 
>> Tuning és extraALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-08-30

2007.08.29.Felkerültek a GTA kerekek.(Köszi Blade!)

>> Szervizgriff // Alfa 147 2.0 TS 5 ajtós distinctive // 2007-08-30

7500 km-t mentem ez alatt a 3 hónap alatt. Szépen, jól és gyorsan... 3000-nél olajszint tökéletes. 5000-nél is néztem, hopp mintha egy picit fogyott volna. 7000 km-nél is nézem és hát bizony ez csipegette. Már a minimum szint felett volt egy kicsivel. Vettem hát egy 2 literes Selénia racing olajat és ma feltöltöttem. Kiváncsi vagyok, hogy a 20.000-es szervízig mennyi kell még bele...

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-29

Eljött a napja,hogy megtegyem a tízezredik kilómétrert.Sok helyre elvitt ezidő alatt és probléma nem volt vele igazán,csak apró-cseprő.

>> SzervizPT // Alfa 156 1,9 JTD SW Distinctive, 116 LE // 2007-08-29

Rá egy hétre viszem az autót a legjobbhoz. Alfa.Kontakt, Zsámbék természetesen...
Az első futómű nyekergését akartam megcsináltatni, na és a motor kötelező dolgait (olaj, szűrők, szíjak, stb) Számoltam is rá 250 ezret.
Egy állapotfelérés után sajna jött a hidegzuhany. Robi sorolja a hibákat: első felső-alsó lengő, kormány mittomén, stabilizátor, hátsó kereszt összekötő (asszem). Na mind1. Megvan a lista, csak most nincs itt nálam. 1 A4-es oldal. A plusz dolgok, amiket javítani kellett (főként futómű) 300e-re rúgott.
Elvileg bírta volna még

 

Nem volt egyszerű a vásárlás...
2 hónapon keresztül vadásztam a megfelelő példányt. Először mindenképp egy 2004-es 156 SW-t akartam venni. A lényeg a tökéletes belső, fekete bőr (extrákat nem írok, mert minden alap egy Alfánál! :) ).
Zalaegerszegen találtam is egy gyönyörű aranyos színűt, amit kedden néztem meg másodszorra, adatok egyeztetve, stb. Szerdán küldeném faxon a papírokat a kereskedéshez, erre kapom a rossz hírt! A tulaj épp most adta el a kocsit Németországba... Na fasza...
Ezek után nagy erőkkel kerestem a párom, de mindig lecsúsztam róluk (3 hasonló eset)

Aztán megláttam a mostani kicsikémet a Classic Autónál (Bp.). Kívülről szemrevaló ... belülről TÖKÉLETES!!! :) na több sem kellett. Próbaút. Kicsit nyekereg az eleje, de a motor tökéletes, nem füstöl, bemelegedés után kicsi padló ... jól húz. A vételárban sikerült megegyezni, lejjebb ment 200e-rel a futómű hangja miatt + a kp záras kulcs nem működött.
1 hét alatt a papírok elintézve, megyek haza vele Veszprémbe ... :)
Irányár: 2.790.000 Ft
Vételár 2.600.000 Ft