Blog

>> Egyébleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2020-04-23

Az akksi amivel tavaly júliusban vettem megadta magát nem csodálom mivel valami no name volt illetve sokkal kisebb kapacitású mint ami megfelelne az autónak.
Most egy nagyobb kapacitású vettem bele remélem sokáig bírja. Emil ajánlotta ezt illetve a többiek is itt Amore-on.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-01

Már tavaly beszereltem és remekül is működött a lámpánál a kamera áramellátása. A gond a DRL beszerelésével adódott, mert a világításról ment a töltő.
Először nem is jöttem rá hogy miért hagyta abba a felvételt a kamera, aztán rájöttem. Nincs bekapcsolva a világítás...
Akkor felkerült a garázs falán az elvégzendők listájára, ma átkötöttem a fix 12Voltra. Innen megy a belső világítás is.
Egy forrasztás volt az egész.
Feladat kipipálva.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2020-12-02

Xenon fényszórók cserélve lettek, de előtte kaptak egy polírt.
170K miles

 

megjöttünk a szerelőtől:
- karburátorok szinkronizálva,
- kézifék javítva
- termosztát és hűtőfolyadék cserélve
- kipufogó megigazítva
alakul. konkrétan sosem volt még ilyen jó. :D

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-11-29

Van két érdekes eredményem, amit a futóműbeállítás nem hoz ki és az is lehet, hogy elhanyagolható a hatása, de engem zavar.
Méricskéltem a GTV-n. A jobb tengelytáv 10mm-rel kisebb mint a bal. (első kerék első ajtó vonalhoz nem frankó, hátsó kerék hátsó ajtó vonalhoz tökkkéletes ) Be voltam majrézva, hogy ez mi a fene, mégiscsak a jobb elején a törés ennyire odavágta volna? A vason, nyúlványon soha nem láttam semmit. Aztán megnyugodtam, mert rájöttem hogyan lehet elcsalni. Kiálltam a v6-tal, aknára gurítottam a GTV-t, aztán mértem.

A sejtésem, amiben reménykedtem beigazolódott.

A bódé tökéletes, 1 millin belül van a hátsó futómű bekötése és az első lengőkar bekötése a két oldalon. Tehát valószínűleg a bal első kerék előrébb, míg a jobb hátrébb van az elméleti helyzetéhez képest.
Miért is?
A lengőkart lehet kicsit elfordítva berakni. Ahogy ugye van lógása a csavarkötésnek, akörül picit elfordulhat. Mondjuk 1-1.5mm-t az első és hátsó csavaroknál, egyből felnagyítja a duplájára ((1.5+1.5)x2=~5-6mm, egyik oldal erre=előre a másik meg arra=hátra, máris a talpcsapágy előrébb vagy hátrébb van), mert a bekötések szélességének nagyjából a duplája a lengőkar hossza. Így jöhet össze a 10mm különbség a két oldal között. Sőt amikor a csavarok távolságát keresztben megmértem, ~3mm differenciát mértem a ’jó’ irányban.

Lehet ennek a hatása gyakorlatban 0. Még ki kell találnom, hogyan lehet ezt szereléskor ellenőrizni, de ezt meg kell gyógyítani. Csodálkozom, hogy erre nem figyeltem 2004-ben.



Továbbá érdekes, hogy a hátsó futómű is féloldalas 5mm-rel. A nyúlvány külső fele és a kerék külső síkja között mértem a különbséget. Tehát magyarul a jobb kerék kintebb fut mint a bal. Alátétezéssel van beállítva gyárilag is. Hát sokat nem foglalkoztak vele azon a szép februári napon 1968-ban. Ezt is gatyába kell rázni.



Amúgy a terv az, hogy az első futómű gyári rugó alátétjeit vissza fogom szerelni. Ezt optikai tuning és motor súlypont miatt kivettem még 2012-ben. Így viszont előre lejt a küszöb 2 centit. Ami a mai ízlésnek ugyan megfelel, de a futómű geometriának kevésbé. A guruk azt mondják a 105-ök akkor viselkednek a legjobban az úton, ha a hátulja jobban ül, tehát a küszöb hátra lejt. Ha ezt nem is, de a gyári értékeket visszaállítom és mindent az elméleti helyéhez legközelebb állítok. Az alátét 11mm, ez kb. 15-20mm-t emel, ami az előírás felső határára viszi a magasságot elöl. Úgy okoskodom, hogy a hátsó passzív tengely befordulás a nem ültetett gyári esetben hatékonyabban működik, mert az amúgy lejtős hosszkitámasztó függőleges vetülete így jobban hosszváltozik, tehát a belső keréknél rövidül a külsőnél hosszabbodik erős kanyarban az oldaldőlés miatt, ami fordítja a hátsó merev tengelyt. Ha ültetném ez kevésbé valósulna meg, meg 2 centi ültetés szerintem nem nagy cucc. Emellett az első kerék utánfutása is kevesebb a kelletténél, így a negatív dőlés meg nagyobb, ezeket is jobb ha visszateszem. Biztos jobb lesz így. Ez lesz az alap. Majd innen lehet tovább lépni, ha kell. Meg amúgy is az ilyen enyhe beleturkálások a fentiekből következően csak rontanak a dolgon. Eredményt egy 4 centis, speckó handling-kittel (merevebb rugó, torziós rúd, erősebb csillapító és hátul kiszerelt torziós rúd) lehetne elérni, az meg egyelőre még nem kell ide.



Már alig várom, hogy kipróbálhassam az izsáki kanyaroknál.



Érdekes, hogy a 105-öknél a vezető oldali első rugótányér nem olyan mély mint az utas oldali. Ezzel van kompenzálva a vezető súlya, mert ugye gyorsan autózni általában egyedül szokott az ember. Emellett a vezetőülés 6 centivel beljebb van mint az utas oldali az autó középvonalához, legalábbis a GTV-ben biztosan.

 

- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Corteco 80001793)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- Légszűrőház cseréje (bontott 50525498)
- Hátsó ablaktörlő tömítés cseréje (50530945)

194 039 km

 

- Csomagtérajtó perem: rozsda eltávolítás és festés
- Hátsó stabilizátor pálcák cseréje (LEMFÖRDER 35504 01 és 35505 01)
- Hátsó rugók cseréje (Sachs 994 507)
- Hátsó rugó gumik cseréje (51806569 és 50515094)
- Hátsó xenon pálca cseréje (50517156)
- Hátsó xenon érzékelő konzol javítása (rozsda)
- Hátsó kipufogó felfüggesztőgumik cseréje (FA1 333-943)

193 100 km

 

Alváz- és üregvédelem (Dinitrol)

192 000 km

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2020-11-26

Majdnem két hétre előre kaptam csak időpontot a Marsónál gumicserére. A náluk tárolt TS860-at tették vissza az Alfára, a nyári Pilot Sportok pedig mentek a kukába, mert éppen elérték a kopásjelzőt a szezon végére. Tavasszal majd sakkozhatok, hogy hogyan tovább. Eddig arra készültem lelkileg, hogy felnit is kell cserélni, ha valami sportosabb gumit akarok, de nemrég néztem, hogy már akad néhány minta a mostani méretben is. Az eggyel újabb Pilot Sportot például szívesen kipróbálnám...

Kilométeróra állása: 211 526

Utánaszámoltam. Szinte pontosan 40 ezret elment a Pilot Sport 3 garnitúra. Biztosan lett volna más, ami sokkal lassabban kopik, de nem bánom. Baromi jó volt.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-11-28

Régi 2dines lejátszó átkerül asszonyéba, én inkább valami 1din 2din dolgot akartam véglegesen. Meg néztem boltba, tudtam hogy nagy lesz, méreteket néztem de mindenhogyan határ eset. Eredetileg lent maradt volna, de mivel a képernyő nyitás túl nyílik a derékszögtől így sok lehetőség nem maradt. Lent sem alul vagy csak talán de akkor sem nem látsz rá, sem felső részén nem fért volna el.
Tervben volt aztán hogy a szellőző felett kap helyet, neki is álltam a vázat megcsinálni de mikor próbára került a sor nem tetszett az összkép. Így maradt a szellőző helyén. Jól rá látni mint 1 din, illetve 2 dines verzióban is tökéletes. Az is tervben volt hogy a felső szellőzést meghagyom, de nem volt annyi hely. A középső szellőzés lezárva, szigetelve a hőtől mind alulról és felülről az illeszkedéseknél. Tolató kamera szépen működik, tolatásnál mutatja a kamerát, ha a rádió kikapcsolt állapotban van akkor a tolatás idejére felnyílik majd vissza is csukja. Mikrofon van benne, bár sok mindent még nem próbáltam ahogy a telefon tükrözést sem, de tudja. GPS-nél jól jön majd. A felső rács átalakítást igényelt, volt itthon másik rács egy pici ütődéssel, az került bele mivel az a része amúgy is ki esett volna az átalakításnál. Tekerők le vak dugózva.
Rádióhoz az antenna kábel és minden egyéb oda ért, így nem kellett semmit sem toldani.
Alulra vissza került a gyári tároló rekesz.
Ahol még alakítani kellett az maga a műszerfal belső része, de úgy csináltam hogy bármikor vissza alakítható legyen, de úgysem szeretném. Nem volt kis meló.
A fűtés sem gond, mivel onnan osztodik ketté a két első ajtóra a levegő, így oda most több jut és ugyan olyan hatékonyan fűt.

Másik : ventilátor fűtő fokozat állító érintkezés hibás volt, cserélve másikra. Elég rossz helyen van.

Átléptünk mínuszba és hidegindításnál olyan volt mint ha 3 hengerezne egy pár másodpercig, de utána sem volt egészséges míg hideg volt. Izzitók porlasztók ellenőrizve. 1 db porlasztó cserélve, kicsit úszott üzemanyagban az alja, talán az adta meg magát.