Blog

>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-12-18

Visszakaptam az első adag futómű alkatrészt a homokszórósoktól. A szinterezés már semmiképp nem lesz meg az idén, főleg, hogy előbb ki kell préseltetnem a szilenteket is, de a tavasz még úgyis messze van, szóval "ráérünk" :)

 
>> EseményArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-12-19

Tegnap nappal kapott két év műszakit a kisautó, így 2023.01.10.-ig megvagyunk. Feladat ennek ellenére van vele, mindene tökéletes de a co2 magas lett. Erre kíváncsi is voltam, mert alapból van egy kis olajfogyasztás, plusz nem vagyok kibékülve a módosított programmal sem ami az autón van. Az alapjárat picit magas, 1000 környéke, alajáraton néha behebeg és kis fordulaton, dugóban rá kell kuplungolgatni mert torpan. Az ereje rendben van, de 5500 felett szerintem elfogy, jobban kellene fent mennie. Az előző tulaj úgy is adta, hogy elmondta, lejjebb lett tolva a nyomatékgörbe. Olyan is az érzésem, mint amiről ezer fordulatot levágtak. Következő lépésem az lesz, hogy veszek egy másik ecut ami nincs módosítva és klónoztatom az autóhoz. Meglátom úgy mi változik. Beszereztem egy új Elring szelepfedéltömítést is, hamarosan vezérlés csere, majd akkor megkapja.

 

Egy hete megjöttek a cuccok, tegnap megjött az utolsó szerszám is.
Mit is kellett összeszedni a meglévő készleten túl? (1. kép)
- kompressziómérő (2.kép)
- vezérlésrögzítő (3.kép)
- külső-belső imbusz készlet (4.kép)
- RIBE készlet (5.kép)
- dugattyúgyűrű fogó (6. kép)
- olajszűrő letekerő (7. kép)
- gyűrűszorító (8. kép)
- hónoló (1.kép legelöl) - három karú, de lehet hogy Flexhone lesz belőle (megj. később: az lett belőle)
- szögskála a 1/2-es hajtókarhoz (9. kép)
- némi aprólék dugókulcs készlethez (10. kép)

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-12-13

- tankolások száma: 87 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 48342 km
- életkor: 488 nap
- össz. menetidő: 709,59 óra (29,57 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.648,98 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,15 Ft/km
- átlagos napi futás: 99,06 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,06 %

 
>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2020-12-16

P1320 as hibakód ismét. Vezérlés Szinkronizációs hiba. Pedig csak egy sima olajcsere volt az elképzelés..Ami cserélve lett:
Vezérlés szett vízpumpával
Vezérműtengely jeladó (Bosch)
Hosszbordás szíj
Motul 8100 motorolaj
Mann olajszűrő
Valeo üzemanyagszűrő
Denckermann pollenszűrő
hatsó fékbetétek (Bosch)
Fényereg(jobb hátsó)
fékolaj
szervóolaj
Bosch ablaktörlőlapátok

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-12-16

Kicsit késve de semmiről sem lemaradva ma felkerültek a téli gumik Continental Winter Contact TS860 225/50/17 XL.Eddigi megtett táv 6652 kilométer mely a nyári gumikon történt. Első kerekeken szinte semmilyen kopás nem látható a hátsókon azért észrevehető a megtett táv.Hátsó féktárcsák mint ha most kerültek volna fel a betéteken sem látszik nagyobb fajta kopás az elsőknél a megtett távnak reális elhasználódás látható. Köszönet a Racing Gumiszervíznek a szakszerű és nagy körültekintéssel elvégzett munkát.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-12-15

Mai napon le lettek cserélve az izzítógyertyá, Bosch márkájú került bele az autóba. A sors fintora, hogy pont a műhely előtt adta meg magát az akkumulátor is, úgyhogy az is cserés lett, maradtam az Excide Premium 760A, 77Ah.

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2020-12-15

Megállt a világ. Tavaszi konténer, karantén, kijárási korlátozás következtében hirtelen felindulásból úgy döntöttem belenyúlok a hangtechnika szívébe.
Megszabadultam hertz átoktól. Szétdöntöttem fejtől mindent. Visszakapta régi erősítőt új is maradt. Van tehát 4x120 +1200 watt rms teljesítmény, ezt kellett elpazarolni. Hátsó ajtók üresek. Elsőkbe kerültek az addig hátul levő kicx ek. Hertz meg le lett selejtezve, mert használhatatlan.
Ez így teljesen egyszerű. Csak éppen újra kellett vezetékelni az autót, többször is :(
Dupláztam banális hibákból. Elsőnek a 4 utas erősítő rca vezetékeit cseréltem, mert nem volt hang, utána sem volt. Ettől kicsit lila lett a fejem, mígnem, persze szépen sorban megyünk, mikor már mindent végigpróbáltam, kiderült egyik gain poti levált, kontaktos akármi, én meg pont arra kötöttem teszthangszórót. Egy gyufaszállal ékelve életre kelt minden csatorna. Hurrá, ezzel eljátszottam egy napot.
Akkor jött az elrámoljuk, behúzzuk vezetékeket, mind a 2x4 szálat a helyére. Ezzel megint elment egy nap, folytonosan lehulló magasak végleges rögzítésével együtt.
Harmadik nap mélyláda, monoblokk vissza... nem szól.. mia....
Nyomozás, 12v atom, test, á mindegy, csere, mint kiderült, ráfért, nem sokat bírt volna már, de nem ez volt a baj.(folyasztószer megeszi 3-4 év alatt forrasztás előtt rézt. Erre beépítés után jöttem rá. Kapott fincsi új testkábelt, immár forrasztózsírral folyatva.
Frankó lett, csak épp még mindig nem szólt. Ennek az rca kábelét is kicseréltem, akkor sem. Mi a bánat lehet, elvileg minden is jó, mégis néma. Itt már gurult a gyógyszer ötletem sem volt mi lehet. Nekiálltam bontani. 4 csatornás ki, monoblokk ki( már este 11) garázsban házkutatás próbapad építése céljából... gyenge egy óra alatt meglett fázisceruza... azóta egy konnektorban jelölve van fázis, többet ilyen ne legyen grrrrr
Így hát lett 12v 14A nézegessünk. Jack rca kábel viszonylag hamar lett. Maradék hangszóró legalább kilóra van, azt nem kellett keresni. Összedrótoztam mindent. Kb éjjel egyre.... átnéz mindent, oké a cucc. Táp be. Switch be. Oksa világít. Hang semmi... mia...
Itt még hozzá kell tennem, hogy próbapadon végfok mellet egy 20cm es mély, az volt kéznél.
Mit lehet tenni? Más ötletem nem lévén, gondoltam nekiállok tekergetni potikat, hátha mint másiknál kontakt van... bár reggel még szólt hibátlan.
Csavarhúzó egy szál sem, eddigre fázisceruza is kint volt kocsiban. Így egy bitfejjel kezdtem matatni. Zseblámpa sincs, az is kocsiban, így totál odahajolva bróbáltam kibogarászni mit is akarok éppen tekerni... harmad hangerő után gondoltam itt már szólni kellene, jöjjön a többi... és ebben a pillanatban ahogy matatok, véletlen meglöktem a fázisfordító kapcsolót, abban a pillanatban kb 150wattal nekiállt ordítani a huszas, 5cm ről a fülembe. Alig kaptam frászt, meg húztam le gyorsan tableten hangerőt. Ahogy volt áramtalanítottam, és otthagytam az egészet.
4. Nap: délre nagyjából visszakerült minden a helyére, kapcsoljunk. Működik, várakozásnak megfelelően valami borzalmasan rossz hanggal. Hát igen, ez ennyi.
Mikrofon bedug, autosetup start... hosszú volt az a pár perc kint. Végre végzett, bepattan, indít... hát ömm, sokkal jobb, de én nem ezt a lovat akartam.
Üzemmódváltással megváltozott menüvel ismerkedés, hümmögés... valami egész elképesztő “élőben” matatni menüből hangváltót, nem alkatrészt, panelt cserélgetve.
Elég játszós a beállítása a cuccnak, de megéri. Gyönyörű a hangja. Nagyon kellene egy tisztességes mélyláda azért. :(
Költség 3000ft. Szinte minden volt hozzá.
Ősszel meglett műszaki is. Hátsó ablaktörlő gumicsere. Ez jól esett.
A háromezer km meg nem lesz meg....

 
>> Tuning és extraThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2020-12-15

2.4-es dupla kipufogó, sötítített hátsó lámpák!