Blog

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-09-18

Vennem kellett egy leömlők utáni részt, mert több helyen lyukas volt és a flexi része is kifújt.

(A Spiderem is kapott egy hátsó részt. Az eredeti is jó volt még, de V6TB hátsó szekciójában egyel kevesebb dob van és ezzel szebben morog a 2,0 TS :) )

225 EUR = kb 75.000 HUF

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2019-08-12

Kaptam egy tábla Milkáért cserébe egy rádiót. Befóliáztam, nem is néz ki rosszul, de sajnos lemerítette az akksit. Gyanítom hogy a rádió CAN-es, mert egy fl 156ból való, az enyém meg még nem CAN-es. Ennek majd utána kell még nézni, de ebben az autóban a hifi másodlagos. Csak szóljon majd benne valami....

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2018-12-11

Az angoloknál elég nagy hagyománya van a pályanapozásnak és ahogy látom szeretik az Alfákat is,ezért a forumokat olvasgatva azt találtam hogy érdemes a stabilizátort vastagabbra cserélni. A következő lépcső a GTA-é Strongflex szilentekkel. Sikerült angliából rendelnem egy használt szettet (első+hátsó+szilentek).

115+16 Font = kb 50.000 HUF lehetett

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-04-14

Mivel tisztában voltam vele, hogy a karosszéria nagggggyon rozsdás, ezért még mielőtt ment volna a kocsi a karosszériáshoz, rögtön megvettem a javítóíveket.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-04-14

A hátsó futóműhöz is megvettem a komplett készletet. Szintén nem TRW, mert ha kimennek a szilentek kap Powerflexet vagy Strongflexet.
A hátsó hosszlengőkar annyira el volt rohadva, hogy már nem kellett volna sok a töréshez.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2019-02-26

Mivel semmi extra motortuningot nem tervezek, mert pályanapon a fék és a futómű sokkal fontosabb, ezért csak a sok helyen emlegetett nagyobb méretű króm szívócsöveket szereztem be az átvezető talpakkal és a csatlakozó gumikkal. Az újrakrómozás még várat magára.
A frontend felőli hengersor burkolata nem volt meg, ezért azt is vettem.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2019-03-07

Lumeneten is volt némi akció, ezért az izzókat is beszereztem. Ha úgyis ki lesznek szedve a lámpák akkor cserélem az összes izzót hogy később ne kelljen egyesével.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2019-03-07

Elkezdtem összeszedni a szükséges alkatrészeket. Mivel Autodocon akciósabb volt az első lengőkar szett mint valaha láttam, ezért megrendeltem. Tudom, nem TRW, de úgyis az a terv hogy ha kimennek a szilentek akkor Powerflex vagy Strongflex lesz bele.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2018-10-05

Mivel ekkor már tudtam hogy az autó egy ideig állni fog, ezért csak egy olcsó alapszervízt kapott.
Egy olcsó Eneos 10W40 olajat öntöttem bele a már 2 éves és kb 25 ezret futott helyett és jó adag kínlódás után kicseréltem az olajszűrőt is. Ezek csak arra az időtartamra kellenek bele ameddig a felújítása elkészül.
Olaj: 11700 HUF
Olajszűrő: 1037 HUF
Néhány egyéb apróság: 1800 HUF

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2018-09-22

A nagy utazás Ingolstadt és Győr között természetesen rendszám vétellel és biztosításkötéssel indult. Sajnos mivel már elég rég történt ezért nem emlékszem pontosan ezekre mennyit fizettem, de biztosan nem kevesebbet mint 150 EUR. A tankolás és a pályamatricák árát sem tudom pontosan.
Maga az út kis félelemmel indult hogy kibírja-e a kb 700km-t. A kuplung nagyon mélyen fogott (a felső munkahenger engedi az olajat, a gumi borítás egy része teljesen eltűnt) és a fék is furcsán fogott a 159-esem után. De végül nem volt semmi probléma, simán hazaértem vele óvatos tempóval és nagyobb követési távokat tartva.

Papírok 150 EUR =48.000 HUF
2 tank benzin 40.000 HUF
pályamatricák 5.000 HUF