Blog
Cserélve a következő alkatrészek:
- Vezérlés szett Gates (35000,-)
- Hosszbordás szíj készlet Gates (13380,-)
- Vízpumpa Dolz (8050,-)
- Termosztát (9404,-) - vízhőfok nem ment fel, csak 70 fokig
- Fagyálló
- Szűrőkészlet (levegő-, olaj-, gázolaj-, pollenszűrő) (7430,-) - ahogy a képen is látszik, még jó hogy ki lett cserélve a pollenszűrő is. Egyrészt elég koszos volt már, másrészt meg nem is a belevaló volt benne és szerintem csak begyűrték a helyére.
- 5L Selenia WR 5W40 (12990,-)
- Tutela ZC 75 Synt (6100,-/2L)
- Első ablaktörlő lapátok (3235,-/2db)
- EGR szelepet és hőcserélőt összekötő bontott cső (3000,-)
- Munkadíj: 45000,-
A cuccokat az AutoDoc-ról rendeltem.
Kilométer óra állása: 236000 km
Végre minden megjött és az idő is jó volt ebbe a két napba így a hátsó futóművet megcsinálta. Kapott elől hátul kopmlett fékeket, hátul hosszlengőkar, keresztlengőkar, stabilizátor pálca, lengéscsillapítót toronycsapágyat, azt hiszem ennyi de mást nem is nagyon lehetett volna. Nem volt egyszerű, de legalább kész lett. Hétfőn viszem futómű beállításra és más nincs. Ja de kapott egy új fűtőmotort is a gyári már picit hangos volt. Még mindig cserélném giuliara kevés ráfizetéssel :) na jó egy 159 es 1.8 tbi is számításba jöhet :)
Az 1 évvel ezelőtt beszerelt BM Catalysts katalizátor eddig bírta, eltört a belseje. Élt 1 évet és kb. 4.500 km-t. Visszakerült a gyári, talán jó még.
Már az autó vétele óta problémám volt a felső tartománybeli teljesítménnyel. Először a dízel váltónak tudtam be. Visszakerült a gyári, virgoncabb is lett. Majd később mértem 0-100-at, gyászos lett, 15 mp körül. Egyre büdösebb is kezdett lenni a kipufogógáz szaga, igy a többféle fórumok és saját tapasztaltok összessége az lett hogy kijelentettem, eltömődött katalizátor a hiba. Tatai bontóban érdeklődtem, 860 000 Ft-os árat kaptam a gyári újra. Alfisti.neten lett volna 200 000 felett valamivel de nem mertem megrendelni. Így Rolandék rendeltek nekem egy BM catalyst nevű angol cég termékét, 116 000 Ft volt tömítésekkel. Hogy lássam a változást, elvittem előtte megmérni Oroszlányba a Mayer motorhoz, arra gondoltam lesz kb 140 le a gyár által megadott 166-hoz képest. Gyászos 129 lett a végeredmény, 5700-as fordulaton, felette semmi. Katalizátor csere után visszatértem, erőben nem lett nagy változás, de a tartomány visszajött, végig dolgozik a motor. 2000-es fordulat alatt eltűnt a rángatás, dízelesen is lehet vezetni, alacsonyabb lett az alapjárat, szebben dolgozik a motor. 133 le 6700-as fordulaton. Kiábrándító. A két mérés között bevettem magam a nemzetközi fórumok sodrába és bizony kiderült hogy szépet kamuzott a gyár, ezek új korukban is átlag 135 le-t tudnak. Ha ezt vásárlás előtt találom meg, nem veszek jts-t. Csalódott vagyok, nem tudom hogy van-e értelme ráköltenem azt a pénzt, beleraknom azt a munkát amit terveztem. Ki kellett volna várnom azt a v6-ot amit jónak tartottam volna. Km állás 158750.
Ismét egy olajcsere periódus. Texaco 5W40-es olaj, Sofima olajszűrű. Ki lett cserélve továbbá a bal első-külső gumiharang is a féltengelyen.
Front bumper lip.
Ebay-es csórótuning.
Végülis jól áll! :P
Itt elérhető:
https://www.ebay.com/itm/2-5M-Protector-Foam-Car-Front-Bumper-Lip-Splitter-Body-Spoiler-Skirt-Rubber/333661393190?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Pontosan két hét telt el a vásárlást követően és éppen az első ezredik kilométeren derékba tört szegény Zöld. Az öt utasból mindenki sérülésmentesen szállt ki. Folyt. köv.
Olaj+szűrő csere
Kuplung készlet
Kettőstömegű
Váltóolaj
Fékcső
Bölcső
Lengőkar
Némi szilent, gumiharang
Ősszeszedtem pár apróságot az autóhoz:
Egy antenna szárat, ami sajnos az én autómhoz még sem jó...
Négy darab motorháztető szigetelés patent, mert kettő hiányzott, kettőt tartaléknak.
Kettő kis kárpitrögzítő patentet, mind két balos ajtónál hiánnyzott.
Rendszámtábla tartó konzol, ezzel határozottan szebben áll rajta a rendszám.