Blog
lkezdődött az összeszerelés, sőt, egész jól haladtam
Először a tank védő lemez belső felére raktam fel az új zajcsillapítót (a gyárit ugye a szinterezés miatt le kellett szedni), majd a helyére is szereltem. Utána felszereltem az airride lufijait a hátsó hídra, aztán ezt is felszereltem. Felraktam még pár konzolt, a strabrudat, az új lengéscsillapítókat, két fékvezetéket...kezd egészen autó kinézete lenni :)
Ott kezdődött, hogy a júniusi túrán a balatoni szerpentin után megálltunk és amikor ujraindítottam az autót megnyikkant a bordásszíj a klíma bekapcsolásakor. Emlékeztem, hogy jó egy évvel korábban a szerelőm a szíjak cseréje közben felhívott, hogy valami vadállat úgy meghúzta a görgők csavarját, hogy ő azt inkább nem bántaná. És tényleg én is úgy láttam jobb ezt nem piszkálni betyárul a helyén van, mert ha valami lesz a blokkban a menettel, az most nem kell az idegeimnek. A feszítő tapadt, hiába áztattam, kenegettem, nem hatott és továbbra is gyengén dolgozott. Ott voltak a dobozban a gyári csere görgők, de óvatos voltam. Közben felfedeztem, hogy a klímakompresszor szabadonfutó csapágya már túl van az élete javán. Így mentem az októberi nagy túrára.
Most télen van idő az ilyesfajta kockázatos babrálásokra.
Közben beszereztem egy digitális nyomatékmérőt, ami oldás irányban is mér. Utánanéztem a 10.9-es M8-as csavar szabványos meghúzási nyomatékénak, és azt mondtam ennek a 2-2.5-szeresével megnyitom, ha nem megy vágok és hegesztek egy anyát a tőcsavarra és melegítek a menetnél. 45Nm körül engedett (17-21Nm a meghúzási nyomaték). Sikerült mindkettőnél, megadták magukat.
Fabrikáltam egy lehúzót, amivel a tengelykapcsoló tárcsáját lehúztam, majd egy normál csapágylehúzóval a szíjtárcsát is sikerült leszerelni. Jól saccoltam, hogy a kompresszort csak előrehúztam úgy 10-12mm-t és ez is elég volt a tárcsa kiemeléséhez, így nem kellett a hűtőkört megbontani. Csapágycserére elvittem egy gépműhelybe, ott vissza is peremezték. A seeger-gyűrű visszaszerelése kicsit szivatott, pár századot le kellett belőle csiszolni vízpapírral üveglapon. A tengelykapcsoló-tárcsa hézag az előírt tartományban volt, ami meglepett mert mindig csattogósnak hallottam a kompresszor indítását. Így ment vissza a gyári hézagolókkal.
Közben pihenésképpen rendet raktam a szélvédő alatt. Kitakarítottam, vezetékeket rögzítettem, kapott egy korrózióvédő wax réteget és az ablaktörlő lapátokat is lefestettem, ha már a kezemben voltak. Az üregvédelem lassan teljes lesz. Motorfedél és ajtók maradtak hátra.
Ma reggel felraktam a szíjgörgőket és a bordásszíjat, majd beindítottam. Minden frankó. Köszönet alfista78rg és aranytl barátaimnak az infókért.
Olajat utántöltöttem, akár szezonra kész is, lehet nyúzni.
Mozdulok a GTV-re.
Nem mintha unatkoznék a hétköznapokon, de GTV alkatrészekből sosem elég.
A Facebook-on akadtam rá a hirdetésre. Nem sokat gondolkodtam. Felhívtam az eladót, megalkudtunk és 2 nap múlva el is hoztuk Lolkát és Bolkát.
Sajnos egyik autó sem rendelkezik forgalomba helyezéshez szükséges papírokkal, úgyhogy jó szolgálatot fognak tenni a magyarországi GTV-sek táborának. Egy pár alkatrészt elteszek magamnak ínségesebb időre. A többire viszont szabad a vásár!!
Egy biztos, hogy az elkövetkező hetekben nem lesz túl sok szabadidőm. :-)
Meglett a 225.000 km!
Mindjárt 2 éve, hogy megvan a gyönyörű gépsárkány.
204.000 km-rel vettem, azaz már beletettem 21.000km-t eddig, hibamentesen.
Imádom, le nem cserélném semmi pénzért. Most is ugyanúgy imádom, ahogy az első percben megláttam.
Egy kis élménybeszámoló következik!
Amikor megvettem nem gondoltam volna, hogy ennyire fogom szeretni. Mindig megy a kis csinosítgatás, mosakodás, apró pici kütyük beépítése, bütykölések stb...
Persze voltak apróbb pici hibái, mint például a csomagtérvilágítás hiánya, ajtóknál való beázás, ablakemelő kapcsoló eltörése, de ezeket mind kijavítottam.
A legnagyobb előrelépést az androidos fejegység, ülésfűtés és beltérvilágítás hozta.
Lényeg a lényeg, hogy kezd összeállni számomra a kocsi.
Szeretem és mai napig nem találnék szebbet nála. Egy biztos, a következő autóm is Alfa Romeo lesz, remélhetőleg Giulia Veloce!
A gyári alsó lengőkartól búcsúzni kellett, mert nagyon kopogott. Meg is rendeletem Autodoc-ról a TRW márkájú lengőkart, 4-5 nap alatt megérkezett.
Rászántam magam, így hát nekiestem a műveletnek. Majdnem minden csavart simán kitudtam csavarni, viszont a bölcső belső részénél egyáltalán nem sikerült.
Így hát 2 óra szétszedési idő kárba veszett, tehettem össze mindent ahogy volt. Be kellett látnom, hogy ez akna nélkül nem megy sajnos. Szóval én azt mondom, hogy AKNA nélkül szinte képtelenség szétszedni.
Átálltam aknára, ahol kb. 45 perc alatt szétkaptam a dolgokat. A két csavar amit korábban nem sikerült kicsavarnom, úgy meg volt húzva, hogy egy 2 méteres vascsővel tudtam csak meglazítani. Így is akkorát pattant, azt hittem eltört a csavar.
Betenni sem volt egyszerű, szenvedtem vele eleget. Aztán nagy nehez megadta magát és sikerült mindent visszatennem a helyére. A csavarókat terhelve húztam le, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Az SKF felső lengőkar is megadta magát, nyikorog, viszont nem olyan hangosan, de azért idegesítő. Átszilenteztem a Lemfördert TRW sziletekre és az került bele.
Szóval a jobb oldalt már ki van minden cserélve!
Pont pár napja érkezett meg a bal oldali alsó lengőkar is. Arra a jövő héten fog sorkerülni.
TRW jobb alsó lengőkar: 49.524 Ft
TRW bal alsó lengőlar: 45.786 Ft
TRW szilentek felső lengőkarba: 7.000 Ft
Megjött a nullás tokmány a fúrógépbe, így már 3 mm-él vékonyabb fúrót is be tudok fogni.
Belekerült egy 2 mm-es és a gyakorló motor 4-es dugattyúján kipróbáltam az olajátvezető furatok készítését.
A neten volt aki szerint nem is kell 4-4 lyuk, csak 2-2 db 1,5-öst fúrt be és nem tért vissza az olajfogyasztása. Lehet hogy ennél maradok én is.
A Wössner cég alap és tuning TS dugattyúja az utolsó képen...
Eredetileg felmerült, hogy airride rendszert építtetek az autóba, mivel ültetni mindenképp szerettem volna, azonban azt sem szeretném, hogy mindenhol leérjen az autó alja, spoilerek stb. Új rendszer építésére nagyon beteg árajánlatokat kaptam, így elengedtem. Így lett a már korábban mutatott Vogtland ültetőrugó, viszont az utolsó utáni pillanatban befutott egy Spider alól való alig használt szett baráti áron, így végül mégis lett Airride-om :) Öröm bódottá
Befutott az utolsó adag csavar és bilincs a horganyzásból, így végre kezdődhet az összeszerelés :) Ennek az adagnak a horganyzása 10.500 Ft-ba került.
Ezeket a gömbfejeket gyárilag festetlenül küldik, én viszont nem szeretném, hogy idővel csúnyán rozsdásodjanak, így fényes fekete festést kaptak :)
Olajcsere+Levegőszűrő,Olajszűrő, Pollenszűrő cserélve.