Blog
Bővül a családban a jogosítványok száma, amihez igazodni kellett az autók számával is, amiben talán a legegyszerűbb döntés maga a márka volt. A MITO is Svájcban kezdte meg első kilométereit gyűjteni, és nem mutatott még a számláló 120000-et mielőtt honosítva lenn hazánkban. A vásárlás utáni első hetet a siófoki márkaszervizben töltötte az ilyenkor kötelezően elvégzendő szerviz kapcsán. Szerencsére komolyabb gond nem lett diagnosztizálva hátsó kerékcsapágy, néhány apró tömítés, gyertyák, olajcsere, szűrők stb...
4 év után eljött az ideje az akkumulátor cseréjének.
Az új akkumulátor: Exide Autó akkumulátor > Exide Premium 77Ah 760A
Kicseréltem a vezetőoldali majd a két hátsó ajtóhatárolót.
Az első cseréje megy egyszerűen nem kell szétszedni hozzá az ajtót.
A hátsóknál, már jobban meg kell bontani az ajtó kárpit illetve még egy takaró lemezt kell eltávolítani annyira, hogy beügyeskedjük a helyére a határolót. Meglepésemre nem fólia van az ajtókárpit mögött, hanem fém lemez. Roncsolás nélkül visszarakhatók a tömítések.
Alkatrészt az alfaalkatreszek.hu-tól rendeltem.
Észrevettem, hogy a vezetőülés deréktámasza állítható, viszont érdemben nem történik semmi.
Nosza leszedtem a hátlapot. Két oldalán nyitható, majd fel kell emelni és kiakasztani felül is. Ez utóbbi művelet kicsit nehézkesen, de megoldható.
A deréktámasz állításához tartozó bovden volt kiakadva és ráadásul olyan szerencsétlen módon, hogy 1 órámba került úgy visszafordítani, hogy ne ugorjon ki újra. Tettem be egy kis szivacsot, hogy jobban kiemeljen és a bovdent ne kelljen nagyon feszíteni.
Végre, meg lett az alapjárat, turbóhang süvítő hang és még jópár hibajelelenség oka és megoldása!
Sorban ami történt:
Szívócső megbontás után hidegen alapjárat hiba, torpanás, hullámzó erőnlét jellemezte a motort. Engem meg az ideg kerülgetett 1 hónapon keresztül...
Első körben kicseréltem a gyári bilincseket awab bilincsekre. (a MAP szenzornál volt valamennyi kosz/por a cső csatlakozásnál) Kitakarítottam a MAP erre alkalmas tisztítóval ÉS AlfaOBD programmal kinulláztam az "Önbeállító paramétereket".
És az autó gyönyörűen indul, van alapjárat minden ok!
A következő hidegindításig....
Sőt most már felfigyeltem egy terhelésen hallható fütyülő hangra is. Na fasza gondoltam turbó hiba is van??
Na akkor kapjon új légtömegmérőt és ha már vásárolok turbónyomás szenzort is. Facet márkát kapott (olasz gyártó) a gyári BOSCH drágának ígérkezett. A nyomás szenzor BOSCH lett, (katalógus szerint bele valót vettem Shadin bolgjának "tanácsára" :)) de más mint ami benne volt.
Megint csak ideig-óráig lett jó az autó.
Ok, rendben akkor irány a szerviz, nézzék át a szívó/turbó oldali csöveket, mert elfogyott a további ötletem.
A szerviz megtalálta hibát, a turbó és az intercooler kapcsolatánál lévő tömítés volt keresztbe fordulva és állta el az útját a levegőnek. Ez hogy a fenébe történt nem lehet tudni valszeg korábbi szerelési hiba.(új turbóval vettem az autót).
Szóval az alapjárat stabil, gázadásra úgy ugrik mint eddig sohasem és sokkal erősebb és élénkebb lett. Nagyon nagyon tetszik így! A jövőbeni chip tuningot nem is erőltetném annyira, bőven gyors lett így az autó! Le is méretem majd próbapadon...
Elvittem az autóm szervókormány szivattyú cserére (megint) mert elsőre nem sikerült megfelelően. Igazából most sem sikerült mert a felújított szivattyú nem lett jó.
A szívó oldalon a MAF szenzor utáni cső ami a turbóra megy meg lett bontva. Látszólag minden visszakerült a helyére, ám az autó gázadásra nehezen reagált. Gondoltam mire hazaérek rendbe jön. Másnap reggeli indulás után néhány másodpercnyi alapjárat után leállt a motor. Nem kicsit lettem ideges. Még soha nem csinált ilyet! Valószínű falsot szív valahol.
Ha már úgyis le vannak szerelve a kipufogó hővédő lemezei, nem rakom vissza ezeket sem csúnyán :) Kaptak egy alapos tisztítást, így máris sokkal jobban néznek ki
Lecseréltem a negatív akku sarut, igazándiból semmi baja nem volt az eredetinek, de ez jobban is néz ki, meg gyorsoldós. Meg, ha már áramtalanítottam, nekileselkedtem újra a proxi rendezésnek, de valamiért még mindig nem akar összejönni.
Felső lengőkar bal felső kicserélve.
Két első gátlót is kapott,a kicsike.
Könnyebb volt lengéscsillapítot cserélni mint anno a 156oson.