Blog

>> Szervizgiacinto // Alfa 147 1.6 TS Eco // 2020-04-07

Megvétel óta most jutottam el odáig, hogy volt időm leszervizelni az autót.
Csináltattam egy motorolaj, váltóolaj, gyertyák, szűrők cserét, de 2 gyertyapipát is kellett.

Megvásárlásra kerültek:
-Wynns mororöblítő 350ml
-5l Motul 6100 10w40 motorolaj
-2l Motul Motylgear 75w80 váltóolaj
-Mann Filter szűrők
-NGK Iridium nagy és NGK sima kis gyertyák
-Bosch pipák

Alkatrészek: ~40.000ft
Munkadíj: 10.000ft

Km:234482

 
>> SzervizFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2020-04-07

A holnapi olajcsere elött megnéztem a levegőszűrőt ,a megtett 3000 km làthatóan nem viselte meg ezért az még 1 évet kibír , tavaly lett cserélve.Az olaj cserére kerül szűrővel 1 év és 3000 km van benne.A márka ugyan az mint tavaly.

 
>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2020-04-07

Bal hátsó csapágy búgott szegény, úgyhogy kicseréltem.
Hála az égnek nen egy bonyolult dolog, a fékhenger, és tartókonzol levétele után csak lehúzom az agyat. Szerencsémre minden csavar engedett, így egy jó óra alatt megvoltam az egésszel.

229 678 km

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-04-04

Kipróbáltam a ParkSide akkus ütvecsavarozót. Teljesen jó, elbír a csavarokkal. Levételnél, felrakásnál is megkönnyíti a munkát. Természetsesen rendes nyomatékkulccsal húztam meg a csavarokat, erre az akkus cucc nem alkalmas, a rajta lévő jelzés csak tájékoztató jellegű.

>> AutóápolásLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-04-03

Tavaszi klíma tisztítás, ezúttal Lidl-féle klíma-bombával.
Pollenszűrő: Würtemberg aktív szenes

>> Egyébgiacinto // Alfa 147 1.6 TS Eco // 2020-04-06

Mai nap kapta meg az új vizsgát az autó.
Km:234450

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-04-05

Pár gondolat a Xado-ról.
Néhány agyoniskolázott vallási kérdést csinál abból, hogy mennyire jó a Xado vagy mennyire szar. Mintha azon vitatkoznának, hogy valaki piros alsógatyában szeret lenni, valaki meg kékben. Mindenki hallott már történeteket, amiket az apja unokaöccsének az unokabátyjának a régi szobatársa mesélt. (Űrgolyhók)
Én már elég régóta használom, kb. 7 éve. A Jtd-ben nem is volt más, mióta nálam van, a 159 azóta is azzal fut, sógor 147-ese is, és most a GT is azt kapott.
Hozzáteszem, csak az olajukat használom, nem revitalizálok, meg ilyesmi. A tapasztalatom az, hogy teszi a dolgát, de semmi extra. A specifikációkat tudja, árban sem mondanám vészesnek, enni nem igazán eszi. 110.000-t elment már vele a 146, 40.000-t a 159 is. Meg az apró.
Szóval a lényeg: mindenki használjon olyan olajat, amit akar, ami neki bevált.
Aki pedig fanatikusan védi vagy szidja bármelyik márkát, az kérdezze meg kezelőorvosát vagy gyógyszerészét :-)

 
>> Tuning és extragtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-04-05

Itt a meleg, nem törnek a kárpitok! :)

Szerettem volna feltenni egy DAB+ antennát, lévén a fejegység tudja, és az USB-s vevő is megvolt hozzá még asszony előző autójából.

Mi értelme ennek? Magyarországon nem sok. De amint külföldre teszi az ember a lábát, sokkal több adó lesz hirtelen elérhető. Remélhetőleg az országhatárok belátható időn belül megnyílnak és lehet ismét kabriózni Európában.

Az antenna "egyszer felrakós", lévén egy öntapadós fólia. Van egy kis antennaerősító dobozka is, de szerencsére nagyon pici. Kell neki még egy "testelés" az A-oszlopon.
Az utasülés elé került a szélvédő felső részére, be is kötöttem és a DAB-Z nevű programmal hibátlanul megy.

Próba a vesztegzár feloldása után.

 
>> Szervizgtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-04-05

A tavasz közeledtével előkészültem a tervezett autósimogatásra. A hátsó ablakom ugyan nem repedt, de volt benne pár csúnya karc, ami nagyon zavart. Új hátsó ablakot rendeltem a CabrioSupply-tól, a régit pedig kiszerelés után elraktam, majd meglátjuk javítható-e vagy bele kell majd varrni egy új "üveget".

Ezt rendeltem, pár nap alatt itt volt:
https://www.cabriosupply.eu/alfa-romeo-spider-916-1994-2006-pvc-heckscheibe-mohairr-7406

Miután megérkezett, kiderült hogy egy átcsomagolt BAS ablakról van szó, erről:
http://www.car-hood.co.uk/gtv-spider-window-only-pw20

Elsőre úgy tűnt hogy erős margin-nal dolgoznak a hollandok, de aztán rájöttem hogy a BAS áraira még +20% angol áfa, + szállítás, és máris nem olyan nagy az a profit.

Volt pár melegebb nap márciusban amikor neki mertem ugrani a dolognak. Hidegben nem szabad hajlítgatni a flexibilis részt, mert nagyon megviseli. A tetőt felhajtva-kitámasztva a csavarokat oldottam 3-as imbusszal, illetve a tető oldalán néhány tűzőgépkapocs jellegű rögzítőt is ki kellett vennem, ami a tető szélét rögzíti a keret szélén található danamid-szerű műanyagtömbbe. Így hozzáférhetővé vált a két legszélső rögzítőcsavar ami az ablakot fogta. Ezek után a felső cipzárat kellett oldani, két patentos rögzítőt levenni és kint is volt az ablak.

Az új visszarakásánál első körben összehasonlítottam a régivel. Méretre pontosnak tűnt, a cipzár egyezett, a csavarok furatai pusztán finom kivágatok voltak csak, és a két szélső rögzítőcsavar kivágata is hiányzott. Sebaj, próbáljuk be. Nagyon kell figyelni a berakásnál hogy a flexiüveg nehogy bármin karcolódjon. A felső cipzárat annyira nehéz volt megindítani hogy már attól tartottam hogy nem kompatibilis, de a végén szépen összepasszolt. Az alsó csavarokat rögzítettem, a menetekbe kis szerelőpasztát tettem, mert a csavar acél, a keret meg alumínium szóval kitűnő elektrolitikus korrózióra adhatna majd okot. A két szélső "rejtett" csavar felrakása előtt megálltam, mert az este közeledtével megjött a hideg, és rideg lett az anyag, nem érte meg kockáztatni.

Ma estem neki ismét, a két szélső csavart úgy döntöttem hogy hiába nincs előkészített lyuk a vásznon, nem hagyom ki. Pákaheggyel csináltam neki lyukat, így el is vannak varrva a szövetszálak, jobb mint egy vágott nyílás. A két csavar rögzítése után jött a két legszélső ami a tető hátsó füleit is rögzíti a kerethez. Minden feszes volt, de passzolt. Ezek után a tetőt rögzítettem, és feszes állapotba tettem, így kell lennie egy ideig (nem szabad becsukni amíg "be nem áll").

Ha már ott jártam, végigmentem az egész tetőn a ragadós hengerrel, plusz kapott egy kis impregnáló spray-t. Szívem szerint toltam volna vele egy kört, de ez nem hiszem hogy belefért volna a halaszthatatlan teendők közé így vírus idején.

 

Elkészült a305-ös felújítása végre, összeraktam, tavasszal majd bekerül a helyére.
Teljes fényezés, szórógitt majd szín és lakk. A tartórészek és a 4 stift galvanizálva. EBC betétek újrafényezve, rezgéscsillapítói újra cserélve.