Blog
Pont mielőtt letettem a gépet felkerültek a nyári kerekek. A gyári 17-es felnik igényesen lefényezve gránit szürke metál színre. Vadonatúj 215/45R17-es gumikkal szerelve. A fekete metál GT nagyon jól mutat így. Az első lökhárító újra fényezve, az irányjelzők gyári újra kicserélve. Szép lett, elégedett vagyok. Szerencsére baráti árakon sikerült.
Vezérlés csere, olajcsere, hátsó 4 lengőkar csere.
A szíjtárcsa cserénél a csáposon pihenő autót jobban szemrevételezve sikerült egy kis anomáliát észlelni az első futóművön. Kiszúrtam, hogy bal első rugó elég furcsán mutat. A felső része törött volt, azonnal jött az ötlet, hogy nézzük meg a jobb oldalt is. Ott az alsó része volt törött a rugónak. Szuper :-D! Frissen-gyorsan le is foglaltam egy új időpontot első futómű upgrade-re. Gátlók (Bilstein), rugó (Suplex), támcsapágy (Monroe), felső lengőkarok (Febi). Ma hoztam el az autót. Teljesen más a mozgása, mintha új lenne :-)
Km: ~331000
4 db 195/50 r15 nexen nyári gumi, egyenlőre csak felnin.
Eljött az idő, akadt egy kis időm így felkerültek a nyári papucsok.
Pénteken megkaptam postán a származás ellenőrzésről a papírt. Ezzel és a többi irattal együtt mehettem megcsináltatni az eredetvizsgát.
Kész!
Most már három papírom is van róla, hogy nem szerepel a kocsi a körözés nyílvántartásba és hogy az azonosítói valódiak.
(az egyik 10eFt-ba került, a másik 20eFt-ba, a harmadik pedig 40eFt-ba került) Még jó, hogy az önkormányzattól, meg az egyháztól nem kell ilyen papír. :-)
Kész agymenés ez az ország. :-)
Egyik napról a másikra arra lettem figyelmes, hogy a küszöbnél megjelent víz. Sajnos engem is utolért a tömítés elöregedése.
Mázlim volt, hogy nem folyt be a víz az utastérbe, idejében elkaptam a hibát.
Az összes ajtókárpítot leszedtem és újraszigeteltem.
Azóta is hibátlan!
Este már nem láttam semmit szinte a tompított fényszóróval, ezért muszáj volt valamit ezzel kezdeni. Így hát szétszedtem a lámpákat, megtisztítottam a foncsort (hála nem égett szét) illetve a benne lévő projektor üveget, amely eléggé opálos volt.
Összeszereltem, és végre látok. Nagyon jól sikerült, egyszerű művelet.
Cseréltem is izzót benne: Osram Night Breaker Silver H7 +100%. --> Szuperül világít.
Már megvételkor nem volt a csomagtartóban világítás. Ezért eljött a javítása ennek a hibának.
Először mások tanácsára befújtam WD-40-nel, de nem hozott sikert. Ezután jött a zár kiszerelése és a benne lévő mikrokapcsoló cseréje.
Drobertonak köszönhetően megtudtam csinálni!
Nagyon óvatosan kell lebontani csomatérfedelet, mert a rögzítő műanyagok hamar törnek. Nálam is sajnos tört, de már úgy kezdtem neki, hogy megvettem előre a bolhákat. A zárszerkezet kiszedése egyértelmű lesz. ( A csatalkozó erősen tartja a kacsolót, ami miatt nehezen kiszedhető.)
Ha kivettük a zárat akkor a két szegecset le kell fúrni, hogy elengedje magát. 2 mikrokapcsolót fogtok benne a taláni, ami a jobb szélén van az a világításé. Régi ki, új be és már szerelhető is össze.
A kacsoló fajtája: D2F-L 3A Hinge lever fajta (4. képen a felső a megfelelő)
Amit lefúrtunk azt én heggesztéssel tettem vissza.
Végre van fény hátul és látom, hogy mit keresek. :)