Blog
Még 2019-ben szülinapomra asszonykám megelpett egy szett szűz GTA felnivel, de akkor felesleges lett volna feltenni. Március elején rendeltem Ultrac Satin-okat, össze is lett szerelve a helyi gumis által.
Jött a fejvakarás a Spider egyedi ET értéke miatt. A gyári 17-es Teledial 7.5x17 ET 30.5, a GTA felni pedig ugyanekkora de ET 35. (Köszönet a GTA topicban GT és JCsabi cartársaknak az infókért!) Arra jutottam egy 5mm spacer kell alá. Meg is jött dajcslandból pikkpakk 4db. Felnicsavart egyelőre nem rendeltem hosszabbat, mert a gyári elég hosszúnak tűnt. Utálag kiderült, jól tettem.
A felniket egymás mellett összehasonlítottam ET-re. Ennek a menete: "Fejjel lefelé" kell a felnit mérni valami puha rongyon, hogy ne karcolódjon. Egy 47cm hosszú egyenes gyalult lécből készítettem hozzá vonalzót, amit fel lehet ültetni a felni két oldalán a belső peremre. A léctől az agyig le kell mérni a távolságot. Ezt megtettem mindkét felninél, 1mm eltérés mutatkozott, de a módszer nyilván nem a legpontosabb. Ebből persze lehetne akár ET-t is számolni, de mivel mindkét felni 7.5" széles volt ezért elég volt az agy-perem távolság.
Így aztán nyugodtan felraktam volna az új kereket. Volna, ha az alacsony profilú emelőm befért volna az emelőpontig. De nem, csak a küszöbperemnél tudtam volna emelni, az meg fejlövés mellett tilos nálam. A legtöbb autó azért rohad sz@rrá, mert a lusta gumisok itt emelnek, jól elhajtják és már indul is a rozsda. Készítettem ezért 10x10es gerendából két rámpát, ami majd mindig kéznél lesz ha a Spidert kell emelgetni. (1. kép)
Megemelés után kivettem az első dobbetéteket, és ha már arra jártam megkapta a réges-rég a polcon pihenő fehér indexeket. Elvileg ki lehet erőszakolni kintről, de nem hagyta magát. Legalább körbenéztem egy kicsit arrafelé is.
Végül felkerültek az új gurulók és beléjük a középkupakok. (2. kép) A régiek meg a padlásra mentek, lévén mégiscsak az a gyári. Végeredmény: happyness. (2. 3. kép)
Sajnos ellustúltam és elmaradtam a blogírással.
Dec.23-án felkerült a téliszett a frissen fényezett 17 collos sokküllős alufelnire 192530 km-nél.A szín a Mito felni színkódja lett (VV658B Titanico Metallic).A téligumi Yokohama Wdrive (Dot 2016),ez használt volt,talán még a jövő szezont is kibírja.Havat szinte semmit nem látott.Költségem a 25000 forintos felnifényezésből és a 10000 forintos gumiszerelés díja volt.A nyári gumikba 4412 km-ert raktam,összesen 8891km-nèl járunk
Márc.25-én saját két kezemmel szereltem át a nyári szettet 193499 km-nél.Az Uniroyal Rainsport 3-ak a 3. tavaszi szezonjukat kezdik meg.
Ha jól számoltam,969 km-ert tettem meg a téli gumikon.Nem sok.
272.670 km.
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 = 40.647 km., most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 = 22.023 km (2db új a lényeg).
Eljött az ideje a megkopott féktárcsák cseréjének és, ha már új tárcsa (TRW), ahhoz új fékbetét (gyári) dukál.
272.670 km
A berlina 1750 első szeriáról származó pajzson egy apró átalakítást kellett csinálni, hogy a helyére kerüljön és így azonos legyen a kupééval. 16 és fél év után ez is elkészült. A lista egyre rövidebb.
Meglett az utolsó tervezett karbantartás is.
Ma lecseréltem a fékfolyadékot.
Az ABS kockával egyenlőre nem volt kedven játszani.