Blog
2019.10.10
Az autó megvétele után átesett egy kötelező vezérlés cserén.
Az olaj választásnál Selénát dícsérték sokan, de olvastam, hogy ha nem csak seléna volt a kocsiban akkor akár bajt is csinálhat, így Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 Long life 3 került bele.
Csak a szokásos típushiba, gondolom nem először olvastok ilyen blogot.
Nincs ínyemre,hogy a biztonsági rendszerek nem működnek megfelelően az autóban, szóval valamit akartam kezdeni az ideiglenes megoldással.
Nagyjából kéthetente fújtam kontaktsprayvel, mára nagyon meguntam.
Elvágtam ,megforrasztottam, zsugorcsöveztem örültem magamnak (nem sokáig) ugyanis még mindig világított a lufi. Hazajöttem, kiolvastam, kontaktos a vezető oldali is. Remek, ma azt is megforrasztottam. A hiba eltűnt.
Kicseréltem a felső vízcsövet, mert nem volt abban az állapotban amiben bíztam volna. Gyárival megegyező csövet nem találtam ,így rendeltem külföldről szilikont, ami hajlítható.
Megjött, beszereltem, nagyon örültem. Majd hazaértem ,és másnapra tócsa a kocsi alatt. Ezt eljátszottam 4x . (ilyenkor mindig víz leenged stb...) Műhelyben sosem szivárgott. Meguntam a gagyi awab bilincseket, "sajnos" olyan vastag ez a szilikon cső, hogy nem lehet akkora erővel meghúzni, hogy fogjon rendesen, mert hamar megszakad. Ezért teherautó bilincsekre cseréltem, most pengének tűnik.
Továbbá beszereltem a vízhőfok jeladót a vízkörbe. Még be kell vezetékelni az utastérbe, és nem feltűnő helyre eltenni ,vagy megpróbálni a gyári órára rákötni. Csak teszteltem egyelőre, nagyon frankón működik.
Megvétel óta most jutottam el odáig, hogy volt időm leszervizelni az autót.
Csináltattam egy motorolaj, váltóolaj, gyertyák, szűrők cserét, de 2 gyertyapipát is kellett.
Megvásárlásra kerültek:
-Wynns mororöblítő 350ml
-5l Motul 6100 10w40 motorolaj
-2l Motul Motylgear 75w80 váltóolaj
-Mann Filter szűrők
-NGK Iridium nagy és NGK sima kis gyertyák
-Bosch pipák
Alkatrészek: ~40.000ft
Munkadíj: 10.000ft
Km:234482
A holnapi olajcsere elött megnéztem a levegőszűrőt ,a megtett 3000 km làthatóan nem viselte meg ezért az még 1 évet kibír , tavaly lett cserélve.Az olaj cserére kerül szűrővel 1 év és 3000 km van benne.A márka ugyan az mint tavaly.
Bal hátsó csapágy búgott szegény, úgyhogy kicseréltem.
Hála az égnek nen egy bonyolult dolog, a fékhenger, és tartókonzol levétele után csak lehúzom az agyat. Szerencsémre minden csavar engedett, így egy jó óra alatt megvoltam az egésszel.
229 678 km
Kipróbáltam a ParkSide akkus ütvecsavarozót. Teljesen jó, elbír a csavarokkal. Levételnél, felrakásnál is megkönnyíti a munkát. Természetsesen rendes nyomatékkulccsal húztam meg a csavarokat, erre az akkus cucc nem alkalmas, a rajta lévő jelzés csak tájékoztató jellegű.
Tavaszi klíma tisztítás, ezúttal Lidl-féle klíma-bombával.
Pollenszűrő: Würtemberg aktív szenes
Pár gondolat a Xado-ról.
Néhány agyoniskolázott vallási kérdést csinál abból, hogy mennyire jó a Xado vagy mennyire szar. Mintha azon vitatkoznának, hogy valaki piros alsógatyában szeret lenni, valaki meg kékben. Mindenki hallott már történeteket, amiket az apja unokaöccsének az unokabátyjának a régi szobatársa mesélt. (Űrgolyhók)
Én már elég régóta használom, kb. 7 éve. A Jtd-ben nem is volt más, mióta nálam van, a 159 azóta is azzal fut, sógor 147-ese is, és most a GT is azt kapott.
Hozzáteszem, csak az olajukat használom, nem revitalizálok, meg ilyesmi. A tapasztalatom az, hogy teszi a dolgát, de semmi extra. A specifikációkat tudja, árban sem mondanám vészesnek, enni nem igazán eszi. 110.000-t elment már vele a 146, 40.000-t a 159 is. Meg az apró.
Szóval a lényeg: mindenki használjon olyan olajat, amit akar, ami neki bevált.
Aki pedig fanatikusan védi vagy szidja bármelyik márkát, az kérdezze meg kezelőorvosát vagy gyógyszerészét :-)