Blog
Nagyon ötletesek voltak a mérnökök, egyrészt nincs dupla lemez a betöltőnél ami potenciális korrózióforrás lenne-helyette kis műanyag "tölcsér" veszi körül a betöltő csonkot, amit egy azaz összesen egy csavar tart a helyén +pár rögzítő fül így, a sokaknál eltörő tengely cseréje bruttó 10 perc zsírzással és minden elem tisztításával, gyári alkatrésszel ami kb 1000Ft volt
160 000 km 2020. február
Hengerfej tömítés csere + hengerfej szabályzás
Szelepszár szimering csere
Szerviz: Mihályfa
Ár: 400 euró
Középrész főleg az indítógomb környéke nagyon csúnya volt, kapott fóliát egyenlőre meglátjuk mennyire lesz tartós ha nem bírja lefújom.
Karanténhúsvét alkalmából átcseréltem a nyári kerekeket. Illetve felpolíroztam a fényszórókat. Nagyon ráfért. Volt még otthon tartalékba 2db embléma is. Kicseréltem, mert lekopott róluk a festék.
Km állás: 212.167km
Eljött az ideje az olaj és egyéb dolgok cseréjének. Kicseréltük a gázolaj-, és olajszűrőt. Ki akartam cserélni a levegő szűrőt is, de a csavarok bele vannak rohadva. Azzal majd játszanom kell majd kicsit. Km.: 224.000
Sajnos a bal tükör bezáráskor mindig hozzáért a kasznihoz. Már látszik a lekopott festék helye ami nagyon zavart. Ilyet még nem csináltam és szerettem volna infot szerezni róla, de nem igazán lettem okosabb mikor rákerestem a googliban. Igy nekifogtam leszedtem. nem jön könnyen le a szerkezet a búráról. Le kell szedni a kar borítását és utána az tükörlap felé kihúzható. Akkor látszott, hogy volna egy határoló saját anyagából öntve, mely le van törve. A másik tükrön tökéletesen megvan. Arra jutottam, hogy megfúrom 3,2 fúróval és menetet vágok bele és teszek bele egy hosszú 4-es csavart amit bele is ragasztottam. A csavart a fejéig becsavartam (a képen nem a végleges megoldás látszik). Most működik. Majd kiderül mennyire lett jó.
Mindig is a 8C felni volt ami tetszet. Nem volt egyszerű, de sikerült vennem egy szettet. Ez lesz a nyári verzió. Hiányoztak a kupakok, vettem újakat bele. A felnik közül az egyiken van egy kicsi karcolás. Majd kijavítom.
A továbbiakban a vákumszivattyú és az olajbetöltő sapka tömjtéseket cseréltem ki. Itt is volt szivárgás. Sajnos ez se ment zökkenő mentesen, pedig a szervízből rendeltem a tömítéseket és csak nem sikerült jót venni. A vákumszivattyúra a nagyobbik tömítés kellett. Az utolsó képen lévő ami nem jó nekem.
Volt egy pár helyen minimális olaj szivárgás és szeretem volna a típus hibákat kijavítani. Az egr hűtő és az olajszivattyú o gyűrűt. Az olajszivattyúhoz le kell szedni az olajteknőt. ehez le kell venni a kipufogó ide eső részét. Én mást nem vettem le így hozzáfértem és le tudtam szedni. Úgy tünt megfelelően volt karbantartva az autó mert tiszta az olajteknő és a forgattyúsház, nem volt sehol sem olajsár. Nem volt gond még a tömítéssel, de én kicsréltem. A teknő tömítése egy kicsit már szivárgot. A teknőröl és a blokkról le kell kaparni a maradék tömítést. Én piros tömítő pasztát használtam a visszarakáshoz. A teknő csavarokat nem szabad agyon húzni. A 8-as 25Nm, a 6-ost 9 Nm lett meghúzva.
Van az olajhűtő az olajszűrőház egységen. Ott is volt egy kis olajfolyás. Viszont a hűtőhöz nem lehet külön kapni tömítést csak egybe a hütővel. Szétszedttem azt is és a régi tömítést pasztával "erősítettem" meg, ha szivárogna akkor kompletten cserélem. Majd kiderül. A két o tömítést viszont újra cseréltem. Az kapható.
A végén kapott új olajat és szűrőt. Kicseréltem a levegő szűrőt is. Érdekesség, hogy mind gyári cucc volt. Nagy valószínüleg márkaszervízben volt szervizelve. A hütőfolyadék helyére csak desztvízet raktam, mert még le kell engedni mert lesz vezérlés csere, meg egr hütö csere és akkor kap új fagyállót.