Blog
Itt a meleg, nem törnek a kárpitok! :)
Szerettem volna feltenni egy DAB+ antennát, lévén a fejegység tudja, és az USB-s vevő is megvolt hozzá még asszony előző autójából.
Mi értelme ennek? Magyarországon nem sok. De amint külföldre teszi az ember a lábát, sokkal több adó lesz hirtelen elérhető. Remélhetőleg az országhatárok belátható időn belül megnyílnak és lehet ismét kabriózni Európában.
Az antenna "egyszer felrakós", lévén egy öntapadós fólia. Van egy kis antennaerősító dobozka is, de szerencsére nagyon pici. Kell neki még egy "testelés" az A-oszlopon.
Az utasülés elé került a szélvédő felső részére, be is kötöttem és a DAB-Z nevű programmal hibátlanul megy.
Próba a vesztegzár feloldása után.
A tavasz közeledtével előkészültem a tervezett autósimogatásra. A hátsó ablakom ugyan nem repedt, de volt benne pár csúnya karc, ami nagyon zavart. Új hátsó ablakot rendeltem a CabrioSupply-tól, a régit pedig kiszerelés után elraktam, majd meglátjuk javítható-e vagy bele kell majd varrni egy új "üveget".
Ezt rendeltem, pár nap alatt itt volt:
https://www.cabriosupply.eu/alfa-romeo-spider-916-1994-2006-pvc-heckscheibe-mohairr-7406
Miután megérkezett, kiderült hogy egy átcsomagolt BAS ablakról van szó, erről:
http://www.car-hood.co.uk/gtv-spider-window-only-pw20
Elsőre úgy tűnt hogy erős margin-nal dolgoznak a hollandok, de aztán rájöttem hogy a BAS áraira még +20% angol áfa, + szállítás, és máris nem olyan nagy az a profit.
Volt pár melegebb nap márciusban amikor neki mertem ugrani a dolognak. Hidegben nem szabad hajlítgatni a flexibilis részt, mert nagyon megviseli. A tetőt felhajtva-kitámasztva a csavarokat oldottam 3-as imbusszal, illetve a tető oldalán néhány tűzőgépkapocs jellegű rögzítőt is ki kellett vennem, ami a tető szélét rögzíti a keret szélén található danamid-szerű műanyagtömbbe. Így hozzáférhetővé vált a két legszélső rögzítőcsavar ami az ablakot fogta. Ezek után a felső cipzárat kellett oldani, két patentos rögzítőt levenni és kint is volt az ablak.
Az új visszarakásánál első körben összehasonlítottam a régivel. Méretre pontosnak tűnt, a cipzár egyezett, a csavarok furatai pusztán finom kivágatok voltak csak, és a két szélső rögzítőcsavar kivágata is hiányzott. Sebaj, próbáljuk be. Nagyon kell figyelni a berakásnál hogy a flexiüveg nehogy bármin karcolódjon. A felső cipzárat annyira nehéz volt megindítani hogy már attól tartottam hogy nem kompatibilis, de a végén szépen összepasszolt. Az alsó csavarokat rögzítettem, a menetekbe kis szerelőpasztát tettem, mert a csavar acél, a keret meg alumínium szóval kitűnő elektrolitikus korrózióra adhatna majd okot. A két szélső "rejtett" csavar felrakása előtt megálltam, mert az este közeledtével megjött a hideg, és rideg lett az anyag, nem érte meg kockáztatni.
Ma estem neki ismét, a két szélső csavart úgy döntöttem hogy hiába nincs előkészített lyuk a vásznon, nem hagyom ki. Pákaheggyel csináltam neki lyukat, így el is vannak varrva a szövetszálak, jobb mint egy vágott nyílás. A két csavar rögzítése után jött a két legszélső ami a tető hátsó füleit is rögzíti a kerethez. Minden feszes volt, de passzolt. Ezek után a tetőt rögzítettem, és feszes állapotba tettem, így kell lennie egy ideig (nem szabad becsukni amíg "be nem áll").
Ha már ott jártam, végigmentem az egész tetőn a ragadós hengerrel, plusz kapott egy kis impregnáló spray-t. Szívem szerint toltam volna vele egy kört, de ez nem hiszem hogy belefért volna a halaszthatatlan teendők közé így vírus idején.
Elkészült a305-ös felújítása végre, összeraktam, tavasszal majd bekerül a helyére.
Teljes fényezés, szórógitt majd szín és lakk. A tartórészek és a 4 stift galvanizálva. EBC betétek újrafényezve, rezgéscsillapítói újra cserélve.
Itt volt ez a csodálatos szép idő és már nem bírtam magammal... megtartottam az évadnyitó TC-t! Divatosan Técé húsz - húsz! A létszámot maximálisan minimalizálva, hogy minden szabálynak megfeleljünk... itt volt Bözsival a zasszony, Dömével meg én... és + 1 fő, a gyermekünk... a kertünkben. Csodás volt, jó hangulatban telt... ehhez volt egy kis peros szőlőlé-m is, no meg a finom lakoma, bográcsban! :)
Hátulról jött futómű zaj , ezért elvittem átvizsgálásra ott stabpálcát találták rosznak.
Megrendeltem , másnap kicseréltem.Szervizintervallumot is nulláztattam.
178632km
Talán már nem fog havazni. Ezért lecseréltem a téli kerekeket a nyárira...
Óra állás: 340334km
téli első tengely Nokian: 45490km (7szezont futott)
téli hátsó tengely Laufen: 13791km (2szezont futott)
nyári gumikban: 12726km (1szezont futott)