Blog

Felkerültek a nyári kerekek.
Km óra állása: 268769 km
A Taurus téli gumik jól vizsgáztak. 5180 km-ert gurultak.
A féknyergek kaptak egy kis piros féknyereg festéket, mert az elmúlt 4 évben megkoptak.

 

Az idei első / esővízzel / mosás pipa. MOMO Evo Combat váltógomb is a helyén, süt a nap is:-)

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-03-15

Történt egy-két dolog mostanában. Pótoltam a hiányzó Giugiaro feliratot bal oldalt, Ti feliratot a fenekén. A jobbos Giugiaro sem a legszebb, később cserélem. Hoztam négy Selespeed felnit 17 collost, picit javítottam a kinézetèn az lesz a nyári szett. Ismerősömtől olcsón kaptam négy Ling Long Greenmaxot, 225/45 méretben. Három készen áll, egynek a belső élén van egy javítandó benyomódás, az pár nap múlva készül el. Megejtettem a rugócserét is, nem Ti rugó Eibach 30 mm a szám alapján. Lefestettem feketére. Egyre jobban szeretem ezt az autót, minden úgy jött szét a futőműben mintha tegnap rakták volna össze. Még az aluvilla és a hátsó hosszú csavar sem volt berohadva, még a hátsó féknyerget sem kellett levenni hozzá. Letöröltem észter higítóval az ablakemelők műanyagjait, alapoztam, festettem. Egyik soproni utamról hazaérve folyt az olaj csúnyán a gépből, hàla égnek csak az olajhűtő csöve volt lelazulva. Meghúztam, azóta jó. Haspáncèlból volt kitörve egy darab, pótoltam alumíniummal.

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2020-03-14

Januárban szereztem egy rendkívül fantáziadús névre keresztelt Proracing CR1 (CR, mint common rail) tuningboxot. Soha nem voltam híve az ilyesfajta teljesítménynövelésnek, hisz egy rendesen padon megírt szoftvernek ez a nyomába sem érhet, de mára a kettő közti árkülönbség, és a kíváncsiság miatt mégis úgy döntöttem teszek egy próbát.
Ennél megfelelőbb pillanat úgysem lesz a 156-os életében, hisz relatíve új a kuplung, a vezérlés, jó a befecskendező rendszer, és újak a hajtókarcsapágyak is. Adott tehát egy elég masszív, mára a hozott problémáktól egészen jól megszabadított hajtáslánc, így elméletben ezeknek bírniuk kell a "plusz lóerőket" (az ígéret 135Le, és 325Nm a gyári 116 és 275 helyett).
A fenntartásaim abból erednek, hogy ezek a plusz lóerők mindösszesen a ECU üzemanyagnyomás értékeivel történő játszadozásból fakadnak (ergo nyilván nem túl kifinomult), hisz tulajdonképp a gyári üzemanyagnyomás érzékelő jeleit módosítja a kütyü. Bekötése emiatt pofon egyszerű, a kapott vezetékköteg anyás végét az érzékelőre, az apásat pedig a motortéri kábelkötegbe kell csatlakoztatni (a kettő közt meg nyilván ott a tuningbox), s bár magam sem hittem, de valóban már az első méterek megtételénél érezhető, hogy jobban megy az autó, s ami miatt én elsődelgesen belevágtam, hogy alacsonyabb fordulatszámokról is sokkal finomabban indul meg, nincs remegés. Így kicsit több, mint 2000km tapasztalatával már bátran állítom, hogy működik a dolog. Persze nem ettől leszel a gyorsulási versenyek sztárja, de valamennyit valóban nőtt a teljesítmény, melynek következményeként sokat javult az autó vezethetősége is - a tartósságra meg majd úgyis csak az idő tudja megadni a választ - szóval egyelőre tetszik, marad a cucc (nem utolsó sorban ha az utód szintén 1.9, vagy esetleg 2.0 JTD lenne, úgy pillanatok alatt átszerelhető abba is).
Aztán ha már a hónap elején átléptük a 340 000-dik kilométert, a héten sort kerítettem az autó időszakos szervizére, melynek keretein belül kapott új olaj, üzemanyag, levegő és pollenszűrőket, valamint olajat. Eközben tűnt fel, hogy a már ragasztgatott levegőcső (a légszűrő és a turbó között) ismételten kilukadt, ahol könnyedén szűretlen levegőt (és falsot is, hisz a MAF után van a rendszerben) szív a motor.
A bontott valószínűleg pont ugyanolyan öreg már, mint ami benne van, utángyártott pedig nincs elérhető a hazai alkatrészboltokban, így Lengyelországból sikerült összevadászni egy új, kisipari darabot. Ebből kifolyólag annyira azért nem méretpontos a dolog, de még bőven a beszerelhető kategória.
Tegnap erőt vettem magamon, és nekiláttam a cserének, ami meglepően simán, és relatíve gyorsan ment. Ennek ismeretében kár volt eddig halogatnom dolgot, már rég kicserélhettem volna...

>> EgyébCgo // Alfa Giulia 2.2 Super // 2020-03-14

Még a koronakarantén előtt sikerült elintézni a regisztrációt. Megvan a rendszám, a regisztráció 246 Euro volt és enyhe 3 óra várakozás.

Mióta felraktam a rendszámot, megállás nélkül sípol az első parkolószenzor.

Vettem kötelező felszerelés csomagot is Alfás kistáskában, 30 Euro.

A fogyasztás egész szépen 5 alatt tud maradni, az átlag lement 6.2-re.

A hátsó keréknyomás 2.2 - 2.3 között ingadozik és néha jelez, hogy kevés, egy picit talán mégis rá kéne fújni.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2020-03-14

Ma délelött jó idő lévén ébresztőt fújtam mert már elég volt a lustálkodásból és szerdára idöpontunk van a Zoliékhoz DZ. Minden rendben volt kulcs fordul TS indul semmit nem kérdezett csak duruzsolt.Keréknyomás vissza 2.7-2.5 - re. Kellemes tankolás vpower 100 mert már csak az jó és indult egy 100 km karika.

 
>> EseményBazsi // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2020-03-14

Ma megtörtént a kerékcsere, 6.525 km ment a téli gumikba.
km: 17.075

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2020-03-14

Megbetegedett az önindító a kocsin. Először csak minden 2. majd utána csak minden 5. indításra tudta megforgatni a motort. És ez csak roszabodott, ha meleg volt a moci.
A szerelőm kerített rá egy bontottat. Kicserélte, ismét tökéletes.

Km állás: 187.475km