Blog

>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2020-03-13

BOSCH olajszürő 1300 ft
LIQUI MOLY top tec 4600 5w-30 5+1 liter 20000ft
Km: 271311

 

Néhány napig még a téli kerekeken, de így is álom! 👍

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-03-13

Elvittem az autót Budapestre féltengely felújításra. Fel lettek újítva a csuklók is, viszont a bal oldali külső féltengelyem kuka, annak cseréje nemsokára következik. Csere érett lett a váltóolaj is, így bele is került Castrol Longlife váltóolaj.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2020-03-12

Valaki azt mondta (ugye Greenmonster ), hogy akkor leszek igazán férfi ha egy stroker zuhog a 156 ban.
Ám legyen, a legenda beköltözött. De jött a szokásos probléma, gyenge az erősítő. Ha oldschool akkor oldschool, belefutottam egy JBL A GTI 1201 erőműbe, beszereztük. Plusz jött egy Clarion VZ 402 e is a sipolos rádió helyére.
A csomagtér fedél kapott némi bitulapot es 2db 690N os teleszkópot hogy fel is nyiljon...

 

A szervizkönyv szerint Tutela GI/R kell bele, azt már korábban beszereztem.
A csere során a manualt követtem:
1. Először kibontottam a hidraulika környékét, mert nem nagyon lehet hozzáférni.
- Csomagtartó rekeszből a filc borítást ki kell venni.
- A 2. képen látható függőleges fémlemezről leszedtem a csatlakozókat, majd a lemezt tartó két csavar kitekerése után levettem. (3-4. kép) Így már hozzáférni a tartályhoz.
2. Tetőt kinyitni teljesen.
3. A tartály tetején lévő csavart ki kell tekerni. (5. kép)
4. Egy fecskendő végére kis csövet húztam, azzal ki lehet szippantani a tartály tartalmát. (6-7. kép)
5. A tetőt - kikapcsolt gyújtás mellett - kézzel zárni és nyitni kell. Ez után a 8. képen lévő olajmennyiség kerül még a tartályba. Ki kell azt is szippantani.
6. Az előző pontot addig ismételni amíg a tartályba olaj kerül. Nekem elég volt két kör, a harmadikra már nem jött több olaj.
7. Kb 4 dl olaj jött le (9. kép). A könyv szerin 6 deci kell bele. Érdekes.
8. A friss olajjal fel kell tölteni a tartályt. Én egy kis tölcsérrel (10.kép) próbálkoztam, de rengeteg ment így is mellé. A végén már a fecskendővel töltöttem fel.
9. Elvileg a felső vonalig kell tölteni, de nyugodtan mehet bele több is, a következő lépésnél csökkenni fog a szint.
10. Elektromos üzemben zárni és nyitni, szintet utántölteni. Az ellenőrzést célszerű nyitott tetőnél végezni, mert akkor van több olaj a tartályban, egyszerűbb ilyenkor maxra tenni.
11. Az előző pontot annyiszor megismételni amíg csökken a szint. Nekem kettő itt is elég volt, a harmadikra már nem változott.
12. Fémlemezt visszarak. Csatlakozókat visszaszerel.
13. Ha már arra jár az ember célszerű a kábeleket rögzíteni valamihez, mert menet közben zörögnek. Egy kicsit portalanítani sem árt, nekem amúgy is ki kellett törölgetni a melléfolyt olajat.
14. Borítást visszarak és kész.
15. Sört bont :-)

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-03-12

A jó időre való tekintettel felkerültek a nyári kerekek.
26.505 km

A téliek 2019.11.08-án kerültek fel és 15.672 km-t mentek.
A nyáriakban 10.833 km van

 
>> EseményÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2020-03-12

26.616 km együtt.

 

A pollenszűrő csere kapcsán feltűnt hogy a szélvédő előtti burkolatok nincsenek a legjobb formában. Konkrétan a csavaroknál a rögzítő fülek le vannak törve. Kéne helyettük új, így a probléma következő 18 évre le lenne tudva.
A kiszerelt cuccon 60604356 áll.
Nézzük az ePER-t, hogy mi is kellene!
A cikkszámot keresve kéne 60604356 (vagy 60615193), illetve a párja is 60604355 (60615192). Ez eddig rendben is van.
DE, DE, DE, DE és még sokszor DE!!!!
Miután a cikkszámokat leadtam Erhard242-nek rémülten hívott vissza. A zárójelben lévő számok a JOBBKORMÁNOS autókhoz tartoznak!!!!!!
Szóval figyelni kell erre is! Nagyon nem mindegy....
...mert az egy dolog hogy a zárójeles 25.500 Ft/db és semmire se tudom használni, de a balkormányos olcsóbb is ...

 

A csere menete:
1. A burkolat csavarjainak kitekerése
2. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
3. Az alsó burkolat leszedése. Az első felét felfelé emelve kiakasztható a hátsó rész.
4. A szűrő rögzítő keret első felén lévő két fület kiakasztva felfelé nyitható.
5. Szűrő kiszedhető.
6. Az új szűrő a felső keretbe kell tenni. Tapasztalatom szerint az új kicsit hosszabb mint kell. Célszerű csak a széléből, a kemény papírból 3-5 mm-t levágni. A szűrőpapír begyömöszölhető a helyére.
7. A belső oldali "pöcköket" a helyére illesztve a keret (a szűrővel) bebillenthető a helyére.
8. Az alsó fedelet célszerű a szélvédő felőli oldallal kezdeni - 10. és 11. kép
9. A felső fedél mehet a helyére. A fehér patenteket célszerű a fedélben kialakított helyre tenni, majd a helyére benyomni.
10. Csavarok vissza a helyükre. Nálam középre ment a nagy alátétes.
11 .Sört bont :-)

Szűrőnek a legegyszerűbb papírbetétes is megteszi, mert az ember úgyis nyitott tetővel közlekedik. A szűrő legfontosabb funkciója - szerintem - a légcsatornák és a ventilátor tisztán tartása.

 
>> Szerviz4raipeti // Alfa 156 1.9. SW JTD // 2020-03-11

344372 KM