Blog
Ma szóltak hogy megjött az öcsi.Bent pihen a szalonban.Szerdán megejtjük az első találkozót és egy két fényképre is meginvitálom.
Megkapta a kocsi a szép fényes ovális kipufogóvéget, ami végre illeszkedik a lökhárító kivágásához.
Ezzel együtt kijött alóla a hátsódob és a 4ből 2 db katalizátor.
Nem lett hangos az autó, teljesen vállalható.
Megejtettem a tavaszi klíma fertőtlenítést. Kicsit betankoltam a fertőtlenítőből, mert az utóbbi időben nem kaptam ezt a típust. Közben a jobb hátsó ablakemelő szerkezet megadta magát nem akarta felhúzni az ablakot még segítsíggel sem. Javításnak nem mondanám amit műveltem vele, inkább csak tűzoltás. A bovdenben tőbb szál is megsérült ezeket távolítottam el, ezek látszanak a képen. Most működik rendesen, de kell egy új bovden, egy új ablakrögzítő műanyag és az alsó végállashoz egy gumi ütköző.
Elért még egy típushiba, hátsó rugó törés a jobb oldalon.
Rendeltem is hozzá két hátsó rugót, meg mivel nem tudtam milyen állapotban voltak a stabpálcák, ezért abból is rendeltem kettőt.
Alba alkatrészről rendeltem a cuccokat, rugókból Magnumot kapott, stabpálcákból pedig TRW-t.
Reméljük egy jó darabig kiszolgál.
Elért engem is a JTD-ket érintő kipufogósor probléma, üzemmeleg állapotról visszahűlés után sikítozó hangokat adott ki az alfa, úgyhogy felhívtam Ferkét, hogy orvosoljuk a problémát, ekkor azt gondoltam, hogy csak ennyi lesz.
Az autó odakerült Ferkéhez, aki pár órával később hívott, azzal a köszöntéssel, hogy "Szia, baj van."
Mondanom sem kell, tényleg baj volt, ugyanis az esetek 99,9%-ban a kipufogósor csavarok rendszerint beleszakadnak kiszedésnél, amitől nincs meglepődve Ferke, azonban itt nem ez történt, hanem az egyes henger felső csavar helyére bele volt szakítva egy menetmetsző, a hengerfej síkjától kb. 10 mm-el beljebb.
Ez azt jelenti, hogy nincs lehetőség a kiszedésre, hengerfej levétel nélkül.
Le is lett szedve a hengerfej, el lett víve gépműhelybe, ahol kiderült, hogy előbb vagy utóbb úgyis le kellett volna szedni a hengerfejet, mert az egyik hengernél gátas volt, heggeszteni kellett, és 0,014 százados görbület volt benne, szóval a kipufogósor probléma miatt ez előrébb lett hozva.
Meg lett síkolva a hf., kapott új tömítést(Reinz), új csavarokat(Reinz), szívósor tömítést(Elring), kipufogósor tömítést(Elring), kipufogósor csavarokat új záróanyákkal(Bosal), vez.tengely ház tömíést(Corteco), vez.szíjat(Dayco), fagyállót(G12 alu), 4 db porlasztó tűzkarikát(Bosch), új olajat(Motul), és ha már szét volt szedve a motor, akkor ki lettek iktatva a szívósorból az áramláskorlátozók, hogy azzal se legyen több gond.
Eléggé hihetetlen, hogy ilyen dolog meg tud történni, hogy beleszakítanak egy menetmetszőt egy kipufogósor csavar helyére, de mégis megtörtént, amit meg kellett csinálni, de így legalább tudom, hogy nem nagyon lesz többet gond ezzel a motorral.
Hátsó torony szilent csere.
Hátsó lengéscsillapító porvédők cseréje.
Kézifék bowden csere.
Bal külső féltengely gumiharang csere.
Főtengely holtponti jeladó csere.
Gyújtáskulcs tanítás.
Első ülések légzsák csatlakozójának ellenőrzése.
Téli kerék csere.
Mivel a gyári hangrendszer (ami már nem volt gyári, mert cserélt hangszórók voltak bent) konkrétan hallgathatatlan volt, úgy döntöttem itt is fejlesztünk kicsit az autón. Korábban már kinéztem magamnak ezt a Focal szettet, viszont épp akciós is volt Emagon, így döntöttem, és megrendeltem :) Ma be is kerültek a helyükre, a különbséget zongorázni lehetne, hogy a zenénél maradjunk :) Némi finomhangolásra még azért szükség lesz, sajnos a több mélyet, ill. basszust tartalmazó zenéknél magasabb hangerőnél berezonál az ajtókárpit, így következő lépésben zajcsillapítót fogok tenni az ajtólemez, illetve az ajtókárpit belső felére is.
Folyamatosan bővítettem a hágólistámat.
A jelenlegi állapot:
Összes magassági pont: 986 db
Földúton elérhető, ezért "nem számít" kategória: 24 db
Reálisan figyelembe vehető: 962 db
Autóval elérhető magassági pont: 903 db
Autóval elérhető magassági pont, megvolt: 202 db
Autóval elérhető hágó: 816 db
Autóval elérhető hágó, megvolt: 155 db
Autóval magassági pont: 87 db
Autóval magassági pont megvolt: 47 db
Gyalogosan (felvonóval) elérhető magassági pont: 64 db
Csak gyalog járható hágó: 8 db
Végpont: 56 db
Végpont megvolt: 46 db összesen: 101.558m
A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
Spider "Pók": 62 db legmagasabb: 2.829m - összesen: 113.099m
Spider PHuBi: 60 db legmagasabb: 2.802m - összesen: 93.977m
Giulietta: 52 db legmagasabb: 2.652m - összesen: 71.429m
Giulia 2.0: 7 db legmagasabb: 2.571m - összesen: 15.786m
159: 11 db legmagasabb: 1.793m - összesen: 14.783m
156: 5 db legmagasabb: 1.121m - összesen: 4.652m
OFF autó: 6 db legmagasabb: 1.209m - összesen: 4.631m
Összesen 494.338 méter "magasságot másztunk meg :-)
Az adatok átkerültek a szokásos KML formátumba, hogy a googe earth és az iGO is kezelni tudja.
Tavalyi küszöbcserénél a sárvédőívek az akkori lakatos szerint nem voltak cserések, pedig ráfért volna!
1 év után újra elkezdett hólyagosodni az ívek mentén.
Kerestem másik lakatost, korrekten, szépen cserélte az ívet, az autó hátulja ki lett lakatolva. A belső ívek újra lettek peremezve, kezelve lettek.
Jelenleg fényezőnél van az autó, jövő hétvégére készül el.
A 2 sárvédőív Klokkerholm márka.
A kijárási korlátozásnak és az 1 hónapos kényszerszabadságnak köszönhetően jut idő a fenti műveletre, amihez már 2 éve megvettem a tömítést. A szívósort egész jól sikerült kipucolni, fogkefével, hideg zsíroldóval és benzinnel, na meg jó sok súrolással. Kellemes meglepetés hogy a szelepeken és a hengerfejek csatornáin alig volt lerakódás.
A swirl flap-eket már az előző gazdája kiiktatta és ledugóztatta, de nem túl igényesen sikerült megcsinálni (a csavar végek belógtak a szívócsatornába illetve 1-nek a feje le volt szakadva + mind a 4 szivárgott). Ezért a beleszakadt csavart kifúrtam, menetfúrtam, majd méretre esztergáltam új M6-os csavarokat hogy a vége pont síkba legyen a szívócsatornával, majd loctite 5910-el becsavartam. Természetesen mindent tisztítottam amit le kellett szerelni, (MAP szenzor, szívócsövek, karter gázcsövek stb.)
Ezen felül észrevettem hogy as vízhőfok jeladó vezetékein megsemmisült a szigetelés, valószínűleg az EGR hűtő hője miatt, ezért zsugorcsővel szigeteltem.