Blog

>> EseményBazsi // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2019-11-03

Ma felkerültek a téli kerekek:
- 18" könnyűfém keréktárcsák (Sport)
- 225/45 R18 95V XL FR Continental WinterContact TS850P
- TPMS szenzor
km: 10.550

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-11-02

Csütörtök este valami szétment az önindítóban. Csúnya fémes hangja lett. Ma idő került rá, és az önindító cserélve egy bontott darabra. Király lett ismét... A kiszedett meg megy a polcra, hogy ha kell akkor majd fel lesz újítva szakember által.

 

Hátulra is felkerült a "facelift"-es embléma. Köszönet érte Bálint Andrásnak. Természetesen itt a "kötelező" csoportkép is.

 

Ma megkezdtük a téli álmot: 78.164 km
69.652 km-el kezdtük az idei szezont, ami így 8.515 km-es volt.
Kiemelkedő eseményei voltak az idei szezonnak hogy sikerült felújítani a motort és újra eljutottunk a Mont Blanc-ra :-)

Szóval akku kiugrott, C-TEK rákapcsolva, kondícionálás indul.
A kocsit felbakoltam hogy a kerekeket le tudjam venni.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-11-02

- tankolások száma: 20 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 10.177 km
- életkor: 81 nap
- össz. menetidő: 145,81 óra (6,08 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 808,64 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,40 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,32 Ft/km
- átlagos napi futás: 126,64 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,50 %

 
>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2019-11-02

Felkerültek a téli gumik. Elsőre nagyon jónak tűnik.

Kilométeróra állás: 240400 km

 
>> Egyébgtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-11-02

A téli álomra készülve ma beépítettem a CTEK töltő gyorscsatlakozóját. Gondolkoztam, hogy hol legyen a kábel: a motortérben, az utastérben, vagy a csomagtartóban? Végül a leginkább kézenfekvő megoldásként a betápot az erősítő nagyáramú csatakozóihoz vittem, innen egy 60A-es biztosítékon kereszül meg a delej az akkuhoz. Maga a betápkábel pedig egy 10A-es késes biztosítékkal van védve közvetlenül az erősítőnél, arra az esetre ha valahol a kárpitozás alatt letestelne a pozitív szál. A felcsavart kábelt tépőzáras kábelrendezővel a Fix'n'Go melletti kis rekeszben el tudom rejteni, télire pedig kivezetve akár lecsukott csomagtartóval is töltésen lehet az autó. Remélem, hogy a gyári új akksi amit az autó vételekor kaptam ilyen módon legalább 5 évig nem fog panaszkodni.

 

Minél újabb volt az IOS a mobilomon, annál rosszabbul működött a Blue&me az autóban, folyton szétkapcsolt, kifagyott. Emiatt vettem a fáradtságot és frissítettem 5.6-os verzióra, remélem ezután megbízhatóbban fog működni.

1. Kell egy FAT32-re formázott pendrive.
2. Menj erre az oldalra: http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=fga&lang=en#/support/download/
3. Blue&me mellett kék nyíl, majd start update
4. Part1-et letölteni, kicsomagolva pendrive-ra másolni
5. Tedd be az autóba a pendrive-ot, add rá a gyújtást, várd meg még kírja, hogy complete
6. Lesz a pendrive-on egy új leíró fájl, XML kiterjesztéssel
7. Menj vissza a weboldalra Part2-höz töltsd fel a fájlt
8. Ezután a weboldal beadja az autódhoz való frissítést
9. Letöltöd, kicsomagolva pendrive-ra teszed, berakod az autóba és ráadod a gyújtást és ismét megvárod még kiírja, hogy complete

>> EseményLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2019-11-01

Megbeszéltük az átvétel időpontját: 10.30(10.29-én került rá a kerámia védelem). szerda,11:30. Hosszú volt a várakozási idő, de a munka mellett nem volt időm számolni a napokat vissza, egészen addig, amíg a pontos dátumot meg nem tudtam, onnantól viszont nehezen tudtam másra koncentrálni.
Megérkeztünk. Szóltak, hogy elő van készítve Giulia az átadásra, nézzük át együtt, hogy minden stimmel-e. Hamar kiderült, hogy nagy a baj: nincsenek váltófülek. Abban a pillanatban azt hittem, hogy felrobbanok. Egyeztessük a megrendelést: nálam szerepel, a szalonnál nem. Köztünk van a flottakezelő, náluk van a hiba. Telefon, ellenőrzés,visszahívás: valóban ők hibáztak,jelezték, hogy mivel nem azt kaptam, amit kértem, nem vagyok köteles átvenni az autót, ha mégis úgy döntök, hogy kérem,akkor egyeztessünk a kompenzálásról...10 perc tanácskozás, mi legyen? Asszony azt mondta, hogy rendeljük meg újra, mert tudja, hogy mennyire szerettem volna a füleket. Igen, csak amikor több mint 4 hónap után ott állsz mellette és vihetnéd haza, nehéz ezt kimondani. Mivel minden más úgy nézett ki, ahogy elképzeltem, hamar összegyűjtöttem(inkább kitaláltam) érveket, hogy miért nem olyan fontos a váltófül (amiért eddig meg voltam őrülve)., majd hívtam a flottakezelőt. Az ajánlat több mint korrekt volt, én pedig elfogadtam. Most biztos sokan gondoljátok magatokban, hogy nem vagyok normális, rossz döntést hoztam. Könnyen lehet, majd kiderül :) Viszont én az a típus vagyok, aki ha meghoz egy döntést, már nem agyal rajta később, hogy mi lett volna ha...így elkezdtük az átvételt.

Nagyon kedvesen, részletesen elmondtak mindent az autóról (amit ennyi idő alatt lehet). Még pár aláírás, nyílik a garázs..el sem hiszem, benne ülünk, megyünk haza! Vagyis először a kútra tankolni. 3 km alatt 5x írta ki, hogy zavarja valami a radart elől..olvastam már itt pár embernél: a rendszámtábla kerete szokta a problémát okozni. Visszagurultunk, 5 perccel később már jöttünk is ki, keret nélkül, nem először találkoztak a srácok ezzel a problémával.

Milyen volt az út haza? ÁLOM :) szakadó eső, hatalmas forgalom, sok hülye az úton, de semmi sem zavart! 2,5 órával később frissebben szálltam ki belőle, mint ahogy beültem és azt kívántam, hogy bárcsak ne kéne még kiszállni :)

 
>> EseményLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2019-11-01

2019.10.30-án elköszöntem tőle. 3,5 évet és 72 ezer km-t töltöttünk együtt, imádtam.
Szerencsére egészen közelről fogom tudni követni a helyzetét a jövőben is, sok boldog,balesetmentes kilométert kívánok az új tulajdonosának :)
Úgy adtam át, ahogy én is átvettem és ahogy egy Alfát illik: kívül-belül tisztán, teletankolva.