Blog

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2019-10-28

Olaj csere, szűrő+légszűrő, pollenszűrő.
128.900 km

 
>> SzervizJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-10-28

Lassan összeáll az első szerviz.
Amik cserélve lesznek:
- Vezérműszíj (összes görgő+vízpumpa)
- Hosszbordásszíj (összes görgő)
- Olaj (Selenia Racing)
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
Illetve ha már meg kell bontani a motorteret, akkor egy kis rendrakás és csinosítás.
Festegetés, tisztogatás. :-)

 
>> Tuning és extragtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-10-27

Minden újkori autónkban eddig androidos fejegséget használtam. Az, hogy állandóan rendelkezésre áll a Waze és a Spotify kezd alappá válni az igénylistán.

A Spider esetében ezt nem is olyan egyszerű megoldani. A legtöbb ilyen fej 2 DIN-es, ami a Spidernek nem barátja. Az a néhány ami viszont 1 DIN méretű, mind motoros. A Spiderben a rádió erősen döntve van, és a kijelző emiatt jóval kevésbé dőlhet meg, mint egy "rendes" DIN elhelyezésnél. Ha rádióhoz képest merőlegest vesszük nullának, akkor a Spidernél kb. -35 fokos a max dőlés, a legtöbb rádió pedig 0 - +30 fokot enged dölésszögnek. Egy szó mint száz, motoros display nem lehet.

Már egész gagyi egérmozis egységeket kerestem, amikor rátaláltam egy manuális kijelzős egységre. 1.1 GHz ARM V7 proci, 1GB RAM, 16GB flash. Elég rosszul hangzik Android 8-cal. Cserébe 80 USD körüli az ára. Gondoltam egy próbát megér.

Megjött, beépítettem. Első csalódás: bár fader funkció van, nincs első-hátsó RCA pár, csak 1 pár. Nem lehet majd sub-levelt állítani faderrel. OK, túlélem. Kettes számú nem tetszés: nincs külső mikrofon.

Beépítve masszívan kilóg, de a kijelző használható. A klímakezelő gomboknak nekihúzza magát, majd a display hátára teszek filces szalagot, nehogy a klímagombokat szétkarcolja.

Az őszi Spideres túrán volt a próbája. Számomra is meglepő, de minden működik rajta. A Waze navigál, a Spotify zenél. Van minden csicsa is mint böngésző, youtube, de ezek nem érdekelnek azon túl hogy kipróbáltam őket. Nem túl gyors az UI, de ennyi hardvertől ennyi pénzért nem kell csodát várni.

Egy Huawei 4G sticket tettem rá USB-re, igy autonóm módon van rajta internet. Meglepő módon a beépített mikrofonnak elég jó a hangja (a hívott fél szerint).

Jön még majd egy DAB+ vevő a 2-es USB-re. Magyarországon egyedül Bp. környékén van bármi adás, egyedül a Petőfi hallgatható. Nyugatabbra viszont teljesen működik a DAB.

Az IT-s vénájúaknak csatolok néhány hardverinfós screent. A jelentés szerint ez egy Android Go, másik jelentés szerint meg 6.0 Marshmallow. Kis csalós kínai kezek :)

Fejegység
DAB vevő
XDA fórum, custom firmware-ek, root, stb.

 

Ma délután felkerültek, az új téli gumik, mivel jövő héttől jön a lehülés.
Taurus gumik.
Km óra állása: 263589 km
A nyári gumikba 8400 km került.

 
>> Autóápoláspdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2019-10-27

Kapott egy alapos brigéciolos tisztítást a szelepfedél takaró műanyag, azért így jobban mutat :) Persze lesznek még teendők a motortérben ezen kívül is

 
>> Tuning és extraAlfaWatch // Alfa Giulietta 1.4 TB Super // 2019-10-27

2019.10.26.-án volt pont kettő éves, amikor megkapta ez első "módosítást" a szeretett Alfánk.

Ennyi idő elteltével is szeretem nagyon az autót, különösebb probléma nem volt vele, megbízható, napi használatra is tökéletes, igazi igásló!:)

Rendeltem Olaszországból utángyártott 17"-os alufelniket valamit kapott rá 225/45 R17-es Michelin Pilot Sport 4 gumikat. A gyári 16"-os Continental Premium Contact 2e gumikkal nem voltam megelégedve, így több ember javaslatára, köztük sok Amores tag, elcsábultam és egy mérettel nagyobbat rendeltem.
Még csak ismerkedünk egymással, az idő sem annyira meleg, hogy kijöjjön az abroncsok teljes tudása, jövő évig várnom kell, de eddig pozitív az összkép. Igaz, a centírozás nem lett 100%-os, 120 Km/h-tól sajnos elkezd remegni, a közeljövőben orvosolom ezt a hiányosságot.

Pár fotó, hogy milyen is lett!

 
>> EseményGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2019-10-27

Régóta gondolkozom mi legyen a 159 sorsa. augusztus eleje óta új munkám van ,céges autót használok az elmúlt 3hónapban egyszer mentem az autóval. párom használja hetente egyszer kétszer kb 50 150kmt ha megy vele ez tél folyamával még kevesebb lesz.arra pedig sajnálnám megtartani hogy kutyás edzesekre járjon vele hetente egyszer ahhoz túl szép az autó.és nincs is kihasználva. inkább veszünk valami olyan autót amiért nem kár.szóval eladó sorba fog kerülni az autó. jövőhónaptól lesz valószinűleg hirdetve. .

 
>> SzervizGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2019-08-09

147000km megcsináltuk az olajcserét ,olajszürő ,légszürő, pollenszűrő, gázolajszürő .plusz egy hátsó motortartó bak is lett cserélve.

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2019-10-27

Váltó kulissza 156 156048607 1db 31 900 Ft
RAPRO-GATES első stabilizátor 2db 2160 Ft
LEMFÖRDER első felső-alsó lengőkarok 102 500 Ft
TRW eslő stabilizátor karok 7500 Ft
előre hajlékony fékcső 2db 2400 Ft
BIRTH tengelycsonk anya 2db 2000 Ft
WÜRTEMBERG első gázos lengéscsillapítók 18 000 Ft
Alfa 156 Vogtland Ültetőrugó Szett 52 000 Ft
alvázvédelem - 20 000ft

KM: 263 000

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2019-10-27

Elkezdtem rendbe szedni az autó futóművét, leginkább hátul akad tennivaló. Elől nemrég cserélt benne az előző tulaj gátlókat így azokkal biztos nem lesz gond, szilentek, stabilizátorok is jónak tűnnek. Hátul viszont van baj gazdagon :) Alsó lengőkarokat cserélni kell, lehetséges, hogy a lengéscsillapítókat is, most viszont első körben a stabilizátorokat cseréltem. Első nekifutásra nem jártam sikerrel, mert a csavar pár tekerés után együtt elforgott az anyával, a végében lévő imbusz nyílás pár tekerés után elnyalódott, így sajnos csak vágással volt kiszerelhető a régi alkatrész. Viszont nem volt erre alkalmas eszköz a birtokomban..
A facebookon az Alfás csoportban kértem segítséget, ötleteket, viszont szomorú, de többnyire csak kioktatást, oltást kaptam, miszerint ha erre nem vagyok képes akkor ne is nyúljak hozzá. Próbáltam vázolni, hogy nem először szerelek autót és ennél komplexebb feladatokat is megoldottam már autókon, csak éppenséggel jelen helyzetben nincs minden szükséges eszköz a birtokomban. Valamint GTV-t történetesen életemben először szereltem. Na mindegy, kicsit fel is szívtam magam ezen az egészen, így elmentem és vettem egy sarokcsiszolót :) Úgy voltam vele, hogy úgyis volt már szükség máskor is ilyenre és lesz a jövőben is, legalább nem kell kuncsorogni többé, hogy valaki adjon kölcsön. A sarokcsiszoló segítségével már gyorsan ki tudtam szabadítani mindkét oldalon a régi stabilizátorokat ,és mehetett be az új. Ezzel ez a része letudva, következő körben az alsó lengőkarokat és a trapéz gömbfejeket fogom cserélni.