Blog

A parkolóból elindulva nem indult az autó, se kép se hang. Kollegám jött bikázni, gyorsan be a munkahelyre akksit mérni.
A mérés eredménye, az akksi kuka.
Gyorsan be a Bárdiba, fél óra alatt lerendeztem.
Ismét Exide Premium akksit vettem.
A régi akksi 4 évet és 1 hónapot bírt.
Km óra állása: 263540 km

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-10-25

Gyújtáskapcsoló ház csere
Km óra jeladó csere
Kuplung csere(valeo)
Hátsó lengéscsillapítók csere(trw)

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-10-24

Az utóbbi időben két ismeretlen eredetű sérülést is felfedeztem az autón, az egyik a hátsó lökösön egy kis hupli minimális fényezési hibával és alatta repedt prizmával, a másik pedig egy apró pontszerű horpadás a tetőn. Rajtam kívül senki nem látta őket, de zavartak, úgyhogy a héten Budaörsön mindkettőt megcsináltattam.

A horpadás volt egyszerűbb, ott csak annyi feltételem volt, hogy a külső oldal felől húzzák ki, ne kelljen a kárpitot leszedni, mert annyit nem ér az egész, hogy utána zörögni kezdjen. A művelet jól sikerült, a lemez újra síkban van, a javítás helye ugyan mikrokarcokkal lett teli, de ez nem gáz, a Néro kozmetikában biztosan sikerül majd eltüntetni őket, meg pótolni a kerámiát.

A hátsó lökösnél szerencsére csak a héj sérült, az alatta lévő szögletes idom sarkára nyomódott rá. Szükség volt egy kis műanyagos munkára, utána pedig az egészet újralakkozták. Alapvetően szép lett, a sérülésnek 100%-osan nyoma veszett, és színeltérés sincs, viszont a lökös felülete tele van mikrokarcokkal. Emiatt alapvetően háborognom kellene, de azért nem zavar annyira, mert ezt az elemet úgyis újra kell kerámiázni, ami előtt meg polírozásra van szükség, szóval úgyis újra szép karcmentes állapotúra lesz hozva a kozmetikában. Ez csak néhány hét múlva esedékes, bevonatozás előtt ennyit érdemes várni, hogy tutira teljesen kikössön az új felület.

Költségek: horpadásjavítás 33e, lökös 160e - utóbbi cascora, így a kettőt összesen bő 80-ból megúsztam, persze messze nem ért meg ennyit sem, de itt most nem javítást vettem, hanem lelki békét. :)

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2019-10-24

Szűk 270.000 km bírt a gyári rendszere, most is csak egy kis hegesztésre volt szükség, nem a dob rohadt ki.
Ezzel egyidőben Vittorio kicserélte a lengőkart is, elég extrém állapotban volt:-O

 

Mióta eldöntöttem, hogy eladom egymás után jöttek elő javítandó feladatok.
Hétfőn olyan hangja volt a motornak, hogy a szervizet meglátogatva azt javasolták, hogy egy métert se menjek vele.
Mára kiderült, hogy a közel egy éve kicserélt főtengely szíjtárcsa adta meg magát.
Most garantált minőségű került bele.

 
>> Szervizgottfriedg // Alfa 147 1.6TS eco // 2019-10-24

A klíma már gyengélkedett, ezért tölteni kellett.
Elég sok olaj elfogyott a szelepfedéltömítésnél, így ezt is meg kellett oldani.
Elkezdett szelelni a kipufogó flexicsőve, ez is cserélve lett.
+ egy kicsit meg kellett tisztítani a blokkot, hogy ne legyen állandóan égett olajszag az autó körül.
össz.: 40000ft

+ kellett egy újabb liter Xado 10W40, ha esetleg kéne még utáltölteni. 2000ft

 
>> Autóápolásgottfriedg // Alfa 147 1.6TS eco // 2019-10-24

Sikerült keríteni egy kárpitost, így meg lett varrva az ülőlap, és extraként megtömte egy kicsit szivaccsal a combtámasz elhasznált részét.
3000ft

Kalaptartó petent jobb és baloldalra: 2x1000ft

A karosszériás sikeresen felsértette a tetőkárpitot, amit már egyszer cseréltem (kicsi volt a sérülés, de mégiscsak ő okozta), valamint eltört a vezetőoldali ablakemelő modul egyik kapcsolója.
A kapcsolót sikerült 2000ft-ból megoldani, a tetőkárpittal pedig hatalmas szerencsém volt, mert Trencsikék rendeltek gyári újakat, csak egy kicsit várni kellett. Ez 15000ft volt. Úgy egyeztünk meg a kasztnissal, hogy ő ebből 12e-et áll (mert 10e-ért vettem az előző kárpitot bontottan és 2000 volt a kapcsoló), így 5000forintomba került ez az egész mutatvány (meg némi szabadidőmbe :D ).

 

Akkumulátor csere
Bosch 80ah

 
>> Szervizgottfriedg // Alfa 147 1.6TS eco // 2019-10-24

Az autóban utólagos xenonnal szerelt fényszórók voltak (csak a refiben), de én nem mertem megkockáztatni, hogy műszakin, vagy útközben kiszúrják, így inkább vettem bontott gyári fényszórókat (a módosítottak úgyis párásodtak). Ráadásul gyakorlatilag ingyen volt, mert 15000ft volt a pár fényszóró és ugyanennyiért elmentek a xenonosok.

+izzók:
refibe: Osram original line 1780ft/2db
tompítottba: Osram Night breaker silver 3890ft/2db
helyzetjelző: Phillips original vision 1990ft/2db

Törött volt mindkét C oszlopon a takaróműanyag és a csomagtérvilágítás is el volt törve, így kijárt a helyéről.
Bontott műanyagok: 2x3000ft

kuplungpedálra gyári, jó állapotú, bontott gumi+3db kárpitpatent a csomagtér szőnyegéhez.
2000ft

A kalaptartót nagyon csúnyán kiszívta a nap, így Tatán, Rolan Trencsiknél vettem gyári újat.
8000ft

Aztán eljött a legfájdalmasabb rész, a küszöbök javítása:
új küszöbök: 2x20000ft
lakatos munkadíja (2küszöb+sárvédő kozmetika): 70000ft

Közben középboxot is szerettem volna cserélni, mert gusztustalan módon ragadt és megfogott mindent, ami hozzáért. Végül adtunk egy esélyt a hidegzsíroldónak.
Párom néhány óra alatt lesikálta a ragacsot és egy kis Autoglymes műanyagápolós kezelés utám, nagyon szép lett. Ehhez persze ki kellett szerelni az üléseket is, így megszüntettem az eddigi forrasztott vezetékösszekötéseket és sarura illetve Wago oldható összekötőre cseréltem őket.
A vezető oldali ülés ülőlapját már elengedte a varrás, így ezt kiszereltem. A vezető ülésre került az utasülés ülőlapja, így a kopottabb combtámaszok a középbox oldalára kerültek. A javításig az utasülésre egy donor ülőlap került.
fényezés a 3 elemre: 80000ft

 

Téli kerekek cseréje.
Km.állás: 273751

Nyári gumiban most 7054km van.