Blog

>> EseményRolee46 // Alfa 155 1.8 8v Super // 2019-11-08

Nagy tervekkel vettem meg ezt a 155-t.Fel szerettem volna újítani,de közben elkalandoztam és vettem másik Alfákat amikbe talán érdemesebb pénzt ölni(most igy gondolom,azt majd kiderül😊).Úgy döntöttem ezt elengedem és eladtam😔A képet az utólsó útam elötti tankolásnál csináltam😉

 

Átmeneti megoldás a Blue&Me modul javításáig. Az árához képest (átszámítva kb. 900 Ft volt postával együtt) szuperül teszi a dolgát. A leírás 200 óra készenléti időt és 10 óra telefonbeszélgetést ígér.

 
>> AutóápolásSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-11-07

A bal fényszóróm xenonja nem kívánt világítani. Lebontottam az elejét ,és feltártam,hogy hány darab 10ezresbe fog ez nekem kerülni. A trafót kivettem a lámpa alján, pár láb nedvességet kaphatott, már elvolt zöldülve. Kontaktspray mindenhova, levegővel kifújattam és jó lett. A másik probléma a rohadt ledes helyzetjelzők, emiatt majd bonthatom le az elejét mégegyszer.
Továbbá a párásodással nem tudok mit kezdeni a fényszórón...

Ezután még volt egy pár órám, lemostam, fényesítő pasztával átfutottam rajta (durvázásra nem volt szükség) ,azután pedig átwaxoltam a tél elött.

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2019-11-07

Az utolsó utáni pillanatban sikerült egy teremgarázs beállót találnom. 7-8 perc sétára van a lakásunktól egy csendes, nyugodt környéken. A mélygarázsban összesen 12 hely van. Az egyik sarokban egy leponyvázott veterán is pihen. A méretei alapján valami klasszikus amerikai autó lehet.

A beálló parkolhatósága borzalmasan rossz :D Viszonylag szűk folyosón lehet középen közlekedni, két oldalt pedig a parkolóhelyek. Szerencsések akik az elején "laknak", mert könnyen visszatolat a helyére. A leghátsó helyekre viszont tolatva érdemes lemenni, mert odalent a szűk hely miatt nem lehet forgolódni, ha pedig orral állnék be és mellettem és szemben is parkolnak, akkor esélyem sincs berakni. De majd ráérzek a trükkre... örülök a helynek, a közelségének és az elfogadható árnak. Akár naponta rá tudok majd nézni.

Ha száraz idő lesz, akkor még egy mosásra és waxolásra felhozom. Utána április végéig, amíg nem lesz masszív 20 fok nem hozom ki a zord, nyirkos időbe.

Mikor a Giulietta után ülök át Alfiba, minden egyes alkalommal újra átélem első találkozásunk, első közösen megtett pár km-ünk pillanatait. Hihetetlenül, fantasztikusan óriási élmény: a boxermotor semmivel össze nem hasonlítható hangja, a Supersprint kipufogórendszer halk duruzsolása, a tökéletes úttartása, feszes futóműve és brutálisan közvetlen kormányázása. Az Univerzum legmegbízhatóbb autója - lassan 25 év után is.
Sokszor néztem furcsán azokra az ismerőseimre, akik megkértek vigyem őket egy kört Alfival: nem lehetett letörölni a vigyort az arcukról és bepörögtek mint egy megkergült kisóvodás amikor végre megkapja hőn áhított játékát.... de már értem, mert újra visszakaptam ezt az érzést.

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-11-07

A kettes hengernél az alapjárati vákuum csövön olajpára volt, alaposabban megnézve el volt repedve a vákumcső. Hurrá, még egy rejtély megoldva.
Még egy kérdés maradt, van az a bizonyos cső ami az aktívszenes üzemanyag gőz lecsapató felé megy (a kerékjárat mögött műanyag burkolat mögött, EVAP). Ott van egy mágnesszelep, amit az ECU nyitogat hogy kiszívja a felgyűlt gázokat a tankban. Na ezt a csövet széthúzva és beleszívva nagyon faszán áteresztett az egész. Szóval ez a szelep nálam mindig nyitva volt, a manual szerint alaphelyzetben zárva kell lennie.

Ez megmagyarázza az alábbi dolgokat:
* tankolásnál hatalmasat szusszant a betöltő amikor letekertem (első tankolástól amikor megvettem már ilyen volt)
* Napon állás után indítástól pár percig rángatott.
* télen nincs alapjárat kb 1 percig indítás után.

A szelepet kicseréltem új BOSCH-ra. (A made in Germany-t kínaira) A régi szelepet megfújkálva féktisztítóval és megzörgetve akktöltővel újra elkezdett tömíteni. Király, de bedobtam a dobozba, majd kidobom pár év múlva. :)

Nívópálca és blokk közötti tömítés.
Régóta láttam hogy rossz, és folyik, végre kicseréltem. Előzőleg szerintem ráhúzták a csőre és úgy dugták blokkba, nem is volt a helyén, szét is szakadt.
Ezzel remélem javítok a fals levegő szíváson. A nívópálca végén lévő gumit még kicserélem, de nem olyan rossz, a betöltő kupak kap még viton tömítőt és ezzel szerintem most nem lesz baj.
Most már úgy néz ki reagál arra, hogy lehúzom az olajbetöltő sapkát alapjáraton és hallatszik a hangján hogy utánaállít. Hurrá

Műszakizott közben, minden szépen ment, nem volt semmivel bajuk.
A sok mászkálás közben feltűnt, hogy üzemmelegről leállítva majd kb 10 perc pihenés után beindítva és bátran odalépve, igencsak ércesen és vidáman pörög bele a fordulatszámmérő a piros tartomány felé, majd ez elmúlik kb 1 perc múlva. Ezt már régebb óta érzem rajta, és sose voltam elégedett a teljesítményével, de most hogy kb mindent átnéztem rajta és rendberaktam a motortérben kezd érezhetően elkülönülni ez a két ”mód”, és szűkülni a kör amit még nem néztem át.

Diagnosztikát olvasva az látszik hogy a TRA fuel trim -12-t mutat alapjáraton, tehát valamiért sokat kap és onnan visszaszabályoz. Az üzemanyag nyomásszabályozóról lehúzva a vákumcsövet (és befogva) ez az érték -16-ra változik. Erről arra következtetek, hogy így megnől a nyomás és emiatt megint csak el kell venni az üzemanyagból. Ha felfele ment volna 0 felé, akkor a membrán lett volna szakadt a nyomásszabályzón (és onnan szívott volna üzemanyagot).

Úgy néz ki, hogy kiszedem az injektorokat és elviszem bevizsgáltatni, mert lehet becsöpög és ez elhúzza az értékeket, és emiatt nem megy és nem veszi a lapot alapjáraton se, és nem is húz fent se. Kell még egy üzemanyag nyomás mérés is majd.
Állítólag sokat állt a múltban, lehet sikeresen belerohasztották a benzint.

 
>> Szervizmate59 // Alfa 159 Sw // 2019-10-11

Kuplung pedálom beesett.. kinyomócsapágy, kuplung szett (LUK), főtengely szimering, főtengely szíjtárcsa, hosszbordás szíj csere (Contitech), első féktárcsák (BREMBO), bal első kerékcsapágy (SNR)
Km.: 242.000

 
>> SzervizCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2019-10-17

Megoldódott az állandó izzítás probléma,
Vezérlő egység cserével + modul +két új kulcs.
Olaj csere összes szűrővel +fék olaj csere 187.454km
D.Z.Tuning

 
>> EgyébRolee46 // Alfa 155 1.8 8v // 2019-11-06

Sajnos lejárt a szabim😔ezért elraktam téli álomra a rossot😊A Trabim társaságába tölti a telet😊Mivel szeretném ezt a 155-öm hosszú távon jó állapotban tartani ezért inkább kivonatom a forgalomból tavaszig.Az egy hét alatt több mint 600km-t tudtam menni vele😍nagyon jó érzes volt,tudtam villogtatni több Alfásnak is,és meg egy minitalin is voltam vele😊Szabó Feri és Drobertoval pizzáztunk egy jót a faddi Progetto Manfredi pizzériába😋ismét finomat ettünk és jót beszélgettünk.Valamiért nem húz úgy mint a másik 8v-m,ez majd jövőre kerül kivizsgálásra,most nem volt elég idő rá😏Karácsonyig nem talizok vele,de addig lesz időm kitalállni,hogy mivel lepjem meg😊😉

Ui😊Anno Zsolt155-től vettem két szélterelőt az most fel lett rakva erre a 155-re🤗nekem tetszik😉

 
>> Tuning és extraFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2019-11-16

A gyári felnik már akkor sem tetszettek mikor megvettem az autót, tervben volt a csere de mivel téli kerékként használtam őket így nem volt égető a csere.

Egyik fórumon találtam a Giulietta QV 17" felniket, szép felújított állapotban, egér szürke színben.

Felszerelés közben derült ki, hogy a kerékcsavar nem megy át a Giulietta felnin. 15mm fel lett fúrva és így már jó lett...

Felni= 125.000
Gumi csere és egyéb költség 10.000

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-11-06

Kirohadt a bal hátsó ajtó sarok része. Ujjal sikerült belyukasztani, úgy hogy egy színazonos ajtó csere lett a vége...