Blog

>> SzervizJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2019-01-08

Hazatért az öreg. Ki lettek cserélve az alkatrészek, végre működik. Miután a szerelőúr életet lehet a mociba, brutálisan kattogott a vezérlésmódosító. Szerencsére volt neki egy bontott, ami jónak bizonyult. Remélem elmegy még vele pár tízezer km-t. Szóval lesz még rajta rengeteg meló (legelőször egy kiadós takarítás!!!), de egyenlőre teszi a dolgát.

Tennivalók első körben:
- Csomagtér ajtó teleszkóp csere (update: kicserélve 2019.01.11.)
- Nem működik a központi zár távirányítója (update: utólagos vezérlő beszerelve 2019.02.18.)
- Külön kulccsal működik az ajtó és a gyújtás
- Nem működik a hátsó ablaktörlő
- Bal első sárvédőn törés kijavítása
- Kormány, váltógomb újrabőrözése

km állás: 184.440km

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-01-08

Elkezdem leírni, mert mire a végére jutok elfelejtem a részleteket.
A hátsó fékbetét garnitúrát már kb. két hónapja megrendeltem, a többit a múlthéten.
Végül is nem hagyott nyugodni, hogy némileg csámpás szűrőt raktam be olajcserekor, ezért ezt most szombaton kicseráltem, de már nem filtront, hanem bosch került bele.
Ami még várat magára:
Előlre Textar Pro tárcsákat vettem bevonatoltak, nem mintha agyon koptak volna a másikak, csak már zavaró számomra a zúgásuk fékezésnél. Betétek is újra Textar, Jól fog az ABE, nem is visítós, de ahogy porzik beleég az alufelni lakkozásába, és csúnyán be is sargul a lakkozás, ez a világos téli kerekeknél látványos. A hátsó tárcsák nagyon jól bírják, ezeket még mindíg nem cserélem...
Illetve vettem még 4db izzítógyertyát, csak hogy egyformák legyenek.
Jelenleg 1db Beru, 1db Febi, 2db NGK van bent. (megkezdtem a cseréjüket, de majd részletesebben kifejtem egy következő blogban képekkel)

Ma megtörtént a motorolaj és szűrőcsere 225743 kmóra állásnál

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2019-01-08

Mivel így ezekben a hideg időkben nincs sem lehetőségem, sem kedvem szerelni a szabad ég alatt, ezért elkezdtem szépen összegyűjteni, milyen munkák várnak még rám a nyáron az autóval kapcsolatban. Idén lesz 7. éve, hogy társam a mindennapokban, használom tisztességesen, rendben is tartom. Egyszerűen szeretem. Szóval néhány apróság:

-bal támaszgömbfej+kormányösszekötő kopog, TRW gyártmány lerendelve lengőkarból és kormányösszekötőből is (ezen még télen túl kell esni) + futómű beállítás
-olajcsere (szigorúan Selenia 20k+ Metabond)
-szervószivattyú csere
-ajtókárpit szövetek újraragasztása
-ajtókárpit vízszigetelés gyártás mindenhová (beázás)
-bal ajtókitámasztó csere

Aztán van, ami másodlagos teendő lesz. Az ABS-em nincs már évek óta, annak idején jobb hátra téves csapágyat rendeltünk + 2 hónapja az első kerékagy csapágy cserét nem én végeztem, a lehúzás közben elpattant a csapágynál lévő érzékelő. Plusz a légzsák lámpa is világít többszöri diagnózis után is, ami miatt annyira én már nem rettegek. Volt szerencsém a Joyson Safety Systems Hungary Kft egyik munkatársukkal beszélnem, aki elmondta, hogy az autókban a gyártó 10 évre hitelesíti a légzsákokat. Utána maga a szerkezet annyira elöregedik, hogy vagy ki sem nyílik már az elfáradt patron miatt, vagy egyszerűen kihasad. Gyakorlatilag 10 év után a komplett rendszert illene cserélni, ami megint nem ilyen egyszerű.

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2019-01-07

Újabb pakk érkezett a géphez:
- 2db Első féktárcsa
- összes fékbetét
- szelepfedél tömítés
- új kiegyenlítőtartály

Lassan összeáll :-)

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-01-07

Km: 253402

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-01-06

2019.01.04.-én lejárt a műszaki, úgy hogy kezdődik a rendbe rakás.
Még 2.-án elvoltam hibát kiolvastatni, bár majd szeretnék én is idehaza előbb utóbb...
Főbb gondok:
-abs lámpa ég, jobb hátsó jel megbízhatatlan címszóval. Valószínű csere lesz
-Légzsák lámpa ég. Már mikor megvettük is égett, hiba nem volt olvastatva, de elméletileg az ülés légzsákhoz tartozó ülés foglaltság érzékelő ment tönkre. Vezérlő kiszerelve, kap bontott vezető és utasoldali légzsákos vezérlőt kábelekkel, mivel már sima ülés van benne nem légzsákos.
-üzemanyag szivárog. Ezt ki is dobja hibának.
-EGR hiba is van. Bár még nem tudom mit kezdek vele. Ahogy olvasom takarítani szokták, de passz
-Izzítás vezérlő alacsony jel. Erre azt a tanácsot kaptam hogy szedjem szét a dobozát és csiszoljam meg a benne lévő lábat, ami miatt alacsony a jel.
-ventilátor áramkör. Majd kiokoskodok valamit ha látom mi a terep :)
-4.henger befecskendező. Warbirunner volt JTDjén a vezérmű szíjtól indul a számozás : 1-2-3-4. Míg nekem : 4-2-3-1
Sejtés az hogy fel van cserélve a 4es és az 1es csati. Bár csak az egyiket dobja hibára. Majd kiderül. Új infó szerint a vezérmű szíjtól indul a számozás, legalább is a német autóknál.
-fázis és fordulatszám jel közötti összefüggés : erre azt az infót kaptam hogy vagy a vezérlés nincs jó helyen, vagy megnyúlt a szíj. Csere lesz és kiderül. Persze ellenőrizve lesz hogy helyén vannak a tárcsák vagy sem.
-kuplung pedál beesik. Ez valószínű a felső munkahengertől lesz. Csere bontottra.
Levegő mennyiség mérő. Passz. Ki lett törölve, legközelebb megnézzük hogy újra felbukkan vagy sem.
-kell még valószínűleg lakatolni is, majd meglátjuk.
-zárófény és hátsó ablakszál nem működik egyáltalán.
KB ennyi ;-)
+a hátsó tárcsák pórvédő lemeze cserés mind két oldalon

 
>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2019-01-06

Kb. 3 év alatt kb. 30000 km-ert tettünk meg együtt.Még annál is jobb a 159,mint amit vásárlás előtt hittem róla.Kissebb hibák ugysn előfordultak,de egyszer sem hagyott az út szélén.Jól tart és ő megbízható működéssel hálálja meg.Nem bántam meg!

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2018-09-27

Ma kíváncsiságból az autó alá pillantottam, hogy az olajcsere után minden rendben van-e a leengedőcsavarral, nem csöpög-e az olaj. De nem csöpöghet, mert rendesen meghúztam, ahogy kell. Viszont majdnem agyvérzést kaptam, amikor az autó alá néztem. Egy marha nagy olajfolt volt az autó alatt! Próbáltam meghúzni a csavart, de nem sikerült, elforgott. Na fasza! Tönkrement a menet! De hogy mehet tönkre, ha az olajcsere után senki nem nyúlt hozzá??? A csavart nem téptem meg, nem húztam túl... akkor??? Egy újabb X-akta. Na mindegy, valahogy orvosolni kellett a problémát, mégpedig gyorsan. Mivel nem volt kéznél egy másik olajdekni, ezért a legegyszerűbb és leggyorsabb módot választottam a javításhoz (illetve ez egyelőre csak tákolás). A csavart betekertem góccal és így tettem vissza a helyére. Tömít is és rendesen meg lehet húzni. Egyelőre jól funkcionál, nem csöpög az olaj. Szükségmegoldásnak jó, de nem maradhat így, ezért beszereztem (bartel) Marklartól egy bontott deknit. Sajnos ennek a menete sincs túl jó állapotban, így megy majd egy műhelybe menetcserére. De előtte még elvittem homokszóróhoz (3200,-), hogy teljesen tiszta legyen.

2019.01.28.
Úgy néz ki, hogy a gócos "tákolás" tartósabb, mint gondoltam. Egyáltalán nem csöpög. A következő olajcseréig nem nyúlok hozzá, feleslegesen nem engedem le az olajat addig. Közben elvittem a deknit a HÜLLŐ Kft.-hez, ahol először nem sikerült tökéletesen a műtét, de aztán másodszorra 100%-osan megoldották a menet cserét (8000,-). De gondolkodtam, lehet nem cserélem le a deknit, hanem felfúrom a menetet nagyobbra. A gyári menet M22x1,5, így M24x1,5-re fel lehetne fúrni. Még nem tudom, de olajcseréig kitalálom. :-)
Folyt.köv.

 
>> EseményLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-01-06

Hosszasan tanakodtam mi tévő legyek Alfival, elkezdtem lehetséges utód után nézni. Pár ígéretesnek tűnő autó (persze alfa) tulajdonosával beszéltem, de valahogy mindegyiknél volt valmi sumák vagy tanakodás, egyik sem győzött meg igazán, ráadásul elfogott egy szívbe markoló érzés amikor arra gondoltam Alfika nem fogja vidáman, mosolyogva várni mikor falhatjuk együtt újra a kilométereket... mondom ez így nem állapot. Végül barátnőm keze és lelke is benne volt a döntésben az enyémen kívül így végképp arra jutottam, hogy Alfika még élvezze az utazást amíg lehet nálam, és a blogomban szereplő tételeket mind cserélem, plusz még veszek bele egy szép bőr belsőt is, meg kap jó téli felniket is.

Szóval nem volt szívem elengedni, tudom, hogy kezd korosodni a maga 23 évével, de azért néha ha kedve támad száguldani gazdival együtt, akkor azért még a négy karikás és társai bizony csak a remekül rajzolt hátsójában gyönyörködhetnek. Magasra tette a mércét, ezért benzines alfából már nem vennék 150 lóerő alattit, amiket meg nézegettem mind gyengébbek lettek volna nála.

Bocs ha hosszúra és érzelem dúsra sikeredett... :)