Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2019-01-02

Már az újévben írom meg, viszont a történet eleje még Novemberre nyúlik vissza. Egy barátommal épp arról beszéltem, hogy a jelenlegi fékeim (305mm) fel kellene egy kicsit fújni, 330-as tárcsát használni és új konzolt gyártatni a nyereghez, a nyerget is átépíteni, stb.stb. Nos a vonzás törvénye jött és tarolt :) Küldött egy linket, Szlovákián egy faszi hirdet teljes első fékrendszert, tárcsa, nyereg, konzol, csonkállvány. Az ára elég jó volt, így túl sokat nem gondolkodtam rajta, felkerestem a hirdetőt. Sikerült megegyezni, majd elmentem a cuccokért. A hirdetésben szereplő képek finoman fogalmazva előnyös szögből voltak fotózva, mikor szabad szemmel láttam az alkatrészeket fogtam a fejem. Csupa rozsda és még egy kis rozsda mindenhol.

Ahogy hazahoztam a cuccokat, szinte azonnal elkezdtem a munkát. A csonkállványról leműteni a takaró lemezt csak lánggal lehetett, a csapágyakat szintén, nem volt olyan csavar, ami nem hő hatására lazult volna meg. Végülis amit én szereltem szét, az minden kijött, viszont amit az előző emberke, ott voltak beszakadt csavarok.
Miután szét lett szedve minden, elvittem Dunakeszire szemcseszórásra a porfestésre szánt elemeket. Erre a műveletre egy hetet vártam, de szerintem jó lett a végeredmény, ég és föld volt a látvány előtte és utána.
Ezután festve lettek az alkatrészek, nem akartam sok csicsát, egyszerű fekete lett minden. SKF kerékcsapágyakat vettem bele, be lettek szerelve, érintkezési pontokon rézpasztával kenve, csavarok ragasztva, úgy lett fújva, hogy a rozsda azért a csapágyat se kezdje csócsálni idejekorán.
A kerékagyakba beragasztottam a tavaly vásárolt tőcsavarokat, majd úgy lettek bepréselve a csapágyba. A nyereg tartó konzol csavarjai szintén menetrögzítővel kerültek beszerelésre, majd rá a tárcsák, ami teljesen jó állapotban voltak, így csak egy kis esztétikai javítást kaptak, nem kellett újakat vennem. Az egész művelet leírva semmiség, nekem viszont 1 hónapig tartott ezeket a dolgokat összehozni, mivel elég sokat vártam 1-2 műveletre.

 

De ne törjem már meg ezt a szép szokást! :D

Összegezve 2018-at, kellemes volt, bár nem is az én formám lett volna, ha minden normálisan működik. Küzdöttem a féltengellyel ismét, bele is fáradtam, viszont "felfedezték" az autót, így kiállíthattam tavasszal az AMTS-en. Tudom valakinek ez nevetséges lehet, nekem egy álmom vált valóra ezzel.
Jártuk a találkozókat sorra, mindenhol találkoztam érdeklődő arcokkal, sokan megszólítottak ilyen-olyan formában az autóval kapcsolatban, ám eljött AlfaCity és sajnos ezzel együtt az alfázás vége is az évre.
A drága (!!!) jó (szar) építtetett féltengely széthullott, majd az elköltözés és egyéb munkák miatt már nem tudtam többet foglalkozni az autóval.
Egyetlen megmozdulás, amit még 2018-ban sikerült megtennem, az a matricák eltávolítása volt.

BÚÉK Cartársak!

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2018-12-21

Nem elso hosszabb utja ennek az Alfanak.
Teli gumicsere. Oda vissza 3600km es Mo.-n meg kicsit korbe is neztunk.
Aztan East Anglia kirandulas es fokanezes.

A fekeket meg kell neznem es lehet cserelnem a felso lengokarokat, valamint meg lesz valami amit meg nem fejtettem meg elol nem jo valami.(kormanyosszekoto rud)

159000 miles

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2019-01-31

Hibakiolvasas (engine fault vilagit)
Olajcsere, olajszuro, levegoszuro, uzemanyagszuro es pollenszuro
162000 miles

 

Végre majdnem teljesen kész lett a GTV garázsa, így el tudtam tenni alukálni egy kicsit.
Tavaly szinte napi használatban volt a kocsi így 6.788km-t sikerült belecsavarni.
Az idén biztosan sokkal kímélőbb üzemmódban fog működni a kocsi, hála az új családtagnak.

Km állás: 113.378km
A tavalyi évben megtett km: 6788km

Ez volt 2018!


Ha már megvan a minta, idén is megtenném az éves összegzést....majdnem ugyanazt írtam, mint tavaly, hogy "legalább a posztokkal utólérném magam" de a helyzet kissé más, ugyanis nem azért kevés az idei beszámoló, mert még nem írtam meg őket - hanem mert ezévben ide nem tartozó okokból ennyi kapacitás jutott autóra :-( Úgyhogy most azért (is) írom ezt, hogy mint egyfajta lista alapján jövőre több, illetve ne szépítsük: ha jót akarok, akkor rengeteg szerelésre
kerítsek sort! :-)
(már csak azért is, mert az minimum jelzésértékű, hogy ebben az évben annak a kevés szerelésnek is jó része a nálam különösen nem szeretett, ún. "előre nem tervezett" (ugye a kortárs autósok meg csak ezt ismerik, náluk nincs a miénkhez hasonló öncélú terület-vagy funkció-alapú rendbetétel) típusú volt...)

KASZNI:
-nincs változás :-) A B1 ajtón megjelent őszre egy rejtélyes "pattanás" , amit annak rendje és módja szerint "kinyomtam" és kapott egy igényes Hammerite-os kezelést - kívülről, míg belül (az ablaksín alsó rögzítése miatti korc mögé esik ez a pont, tehát van ott valami
sárfogó zug) üregvédőt fecslendeztem belé...Évközben azért a kisebb-nagyobb beavatkozások közben spontán (a Bulgáriába utazás előtt pedig célirányosan) szemlézgettem a kasznit, előfordul ugyan korábban nem tapasztalt helyeken, szegélyeken minimálrozsda - de a komolyan javított részeken nincs gond szerencsére! Az első ajtók megkapták a gyári új alsó tömítőprofiljukat!

FUTÓ-FÉK-HAJTÁS:
-az első lengőkarok egyre jobban idegesítenek, rengeteget agyaltam rajtuk...Végül az jött le, hogy mivel úgyis ki kell cserélni a szilenteket, most már gyári fémházasat (ilyenben már csak a dízelé van, amit hosszban két egyedi alátéttel/távtartóval kell majd kiegészíteni) teszek be - jóllehet valamiért az utángyártott lengőkarba gyárilag préselt is szétment és ugyan nem őriztem meg az anyaga elemzése végett, de nem valószínű, hogy csak a gyári szilent berakása megold mindent! Valahol a futóban és/vagy szerelési technikámban is gond van, leginkább az hogy egyes részeit az oldalhelyesség és/vagy szerelési technológia figyelmen kívül hagyásával matattam-matattuk az "elmúltnyócévben" :-) A donor futói kompletten kivéve, a jobbos torony már szétszedve - terveim szerint ezek a tornyok pontosan a donorban fellelt (jó eséllyel háborítatlan) konfigurációban mennek be, legfeljebb a "veszélytelen" (toronyszilent , toronycsapágy) elemek lesznek a mostani tornyokból és/vagy újjal pótolva.
-a hátsó futót KÉSZRE JELENTEM miután kapott 2 gyári új 302 mm-es (SW4x4) rugót az "elfekvőből" és a terheléses teszteken is jól vizsgázott!
-a jobbos féltengely kívül újra lett zsírozva, a gumiharang tökéletesen rögzítve - KÉSZ!
-vettem a rugók mellé egy pár gyári féktárcsát - mint kiderült belső hűtésűt...Vince cartárs nagylelkűségéből nyergeim is vannak már hozzá, sajnos eléggé beállt állapotban - azóta már kijöttek a dugattyúk, szerintem annak ellenére hogy a hengerek fala nem makulátlan , ez nem annyira vészes és van esély a tökéletes működésre
-ééés a feketeleves: bár bíztam benne hogy ez a hajtáslánc komolyabb meg-és szétbontás nélkül kihúzza a "varázsütésszerű felújítás"-ig, de sajnos egy Mindenszentek előtti, araszolgatást brutális százalékban tartalmazó pesti hazaút utáni nap a kupplungom elkezdett reszketni és hülye hangokat hallatni....A főhenger utastér felőli harangja alatt szivárgást találtam, így biztos-ami-biztos alapon (egyrészt zárjuk ki a hidraulika-vonalat, ami amúgy összegben és szerelési bonyolultságban is messze alatta marad a mechanikába való beavatkozásnak) cseréltem a hengert és légtelenítettem....Nem lett jobb, sajnos egyértelműen a kupplung-mechanika a ludas :-(

MOTOR:
-hááát...inkább nem részletezném, röviden: örülök ha megéri az utódmegoldás eljövetelét, eszi az olajat és úgy általában minden üzemállapotban van valami furcsa és rendellenes hangja :-( Pluszban a J1 kerékdobhoz menő kitámasztómű nem kapható szilentje is tönkrement , illetve az éves tapasztalat alapján az jött le, hogy a LEGO-elv alapján összerakott és a "miből is van 2/4 egyforma" mottóval fúvókázott motor-karbi egység működni ugyan működik, de tökéletes sosem lesz...
Bár lehet hogy csak elment a kedvem az egésztől, miután a bulgáriai út előtt egy héttel a 13 éves AC-m himbatengelye eltört - ennek következtében a karbiban úszkáló, sok benzint nem zavaró "szlötyi" az utolsó pedálmozdulatokkal beköltözött a karbi legszűkebb járataiba...Jöhetett a nagytakarítás ami után lényegében lehet és kell is újrakalibrálni az egész keverékképzést - minden a műszaki vizsgahatáridő szorításában, pénz-és időhiánnyal fűszerezve inkább nyűg, mint élvezet...Mindegy, túlvagyunk rajta (a vizsgán :-) emiatt egyrészt azóta rezignáltam veszem tudomásul a tökéletlen működést, másrészt úgy érzem kaptam egy esélyt -meg két évet - arra, hogy végre egy tudományos alapon, összehangoltan belőtt motor-karbi-konfigurációval rukkoljak elő :-)

BELTÉR-KEZELŐSZERVEK:
-a kormányon rajta maradt a burkolat - ez egyfelől szép és kultúrált , viszont hiába a donorból áttett gyári csavar-garnitúra , ugyanúgy nem emelhető a legalsó pozíciótól sokkal magasabbra akadozás nélkül...Szerintem a kormánymű visszarakáskor ment el valami pár milliméterrel - nem kívánok vele mélyebben foglalkozni, le lesz szedve az egyébként a kormánytól pont nem látható peremből annyi, amennyi kell és kész! :-p Megérkeztek az újmódi, szétszedés nélkül állítható nyomtávrúdjaim - ezzel már talán a kormányközép is végre-valahára beállítható lesz.
-a donor műszerfala kiszerelve. Elsőre - bár a 14 éve garázsban álló sajáthoz képest fakultabb - jó alanynak tűnt, de sajnos a tökéletességre törekvés a felújításnál itt kontraproduktív is lehet - jelesül arról van szó, hogy a szegecsek környezetét az ott vélhető repedések miatt mire az emberfia szétszereli , garantáltan sz..arrrá reped akkor is, ha addig egyben volt :-o Mindegy, "folyt.köv." - várja őt a tökéletes kesztyűtartó az USB-aljzattal, a digitális lejátszó, az alsó polcok a magassugárzókkal és persze a digitklíma is egyszer...
-miután rendeltem elfekvőből kerámia-előtétellenállást, első gondolatomban azzal akartam megoldani a szellőzőventi-problémáját...Aztán kicsit olvasgatva két új infó is befutott: 1. a kerámiaelőtét a túláram elleni védelembe "belehal", míg a huzalosban egy bimetáll szolgál ugyanerre így elvileg bármennyiszer túlterhelhető 2. a Maróti-könyv szerinti 20A helyett valójában 30A a gyári biztosíték.... gondoltam mindkét úton elindulok és remélem legalább az egyik bejön, azaz cseréltem a biztit nagyobbra és kicsit oxidmentesítettem a bimetállt.
Elsőre bevállt - aztán egyszercsak (nyilván párás időben :-p) eldobta a biztit...Utána csere és azóta egész jó - leszámítva egy ma tapasztalt jelenséget amit már szinte el is felejtettem: fékezéskor (!) a venti csapágya felhangosodva csiripel - komolyan imádom ezt az autót! :-)
-mindkét első ülés állítómechanizmusa rendbetéve,a J1 már combtámaszban is végleges - ez az ülés a kevesebb használat miatt más kezelést nem igényel...Az enyém, a B1 eleget bizonyított a megerősített feszítőlappal ahhoz, hogy véglegesítsem - viszont az intenzív és a huzaton is meglátszó igénybevétel nyomait a klíma beüzemeléséig nincs értelme kezelésbe venni... Hátsó ülés KOMPLETTEN KÉSZ AZ ÖVEKKEL EGYÜTT!
-a csomagtér ablakkeretei (melyek egyúttal a roló sínjei is) a donorból kiszerelve, szegecselések szétműtve és elvileg éppen festés alatt (sajnos rémesen karcosak a rolóból ki-kiálló fémmerevítők okozta sérülésektől) állnak, minden pillanatban megérkezhet az orrbavágó végösszeg :-p Innen már csak a csavaros összeszerelés és egy, a gyáritól tartósabb roló megalkotása van hátra a tökéletességig! :-)

Hát ez volt "a Óév", most már jöjjön az új! :-)

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-12-31

A teljesen felújított, garis turbó a kipuf oldalon tolta kifele az olajat... Visszavittem gariba cserélték. Még szép... 3 napot és kB 800 kmet ment.... Azóta elment megint egy 1000est most már sehol semmi olaj... És nem is fogy mint ahogy a dpfes korszakban sem evett egy milit se cserétől cseréig... Az egészre nem tudom, h mit mondjak elég tré, h ilyen munkát végeztek, vagy esetleg az eltömődött dpf adott neki, viszont jó pont, h azonnal szó nélkül javították 2 napon belül...

 

Már erre is eljött az idő. Az előírt olaj került be, jó az autó váltója.

 

Közel 5000 Km használat után, jöhet az első olajcsere. 5W-40 Full szintetikus olaj (Castrol) került bele, adalékkal. Nem is eszi, nagyon jó.

 

Vétel után, egyből következett egy komplett vezérlés csere, 142.732 kilométernél.
Másnap pedig, egy 1.200 kilométeres út következett Görögországba, amit az autó hibátlanul lebírkozott.