Blog

Ma 16 éves PHuBi :-)
A múltkor az ODB csatlakozón keresztül nem sikerült elérni a tetőt. Ma megpróbáltam a hidraulika melletti 3 pólusú csatin keresztül. Nem sikerült.
Mondjuk furcsa volt, hogy a MES sárga csatit kért, az meg ugye itt nincs.
Végignézve a Spidereket a 2,0V6TB-nél 3-as átalakítót kért és rácsatlakozott.
Volt benne egy hiba:
"40
Az ok erre a hibara Unknown / Belso hiba
A hiba aktualis statusza
The error counter value is 1"
Töröltem, nem jött vissza.
Az alábbi paramétereket lehet kiolvasni:
READING PARAMETERS:
Vászontetô helyzete: Closed
Tetôborítás helyzete: Down
5. ív helyzete: Mozgásban
Tetô nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetô zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet nyitás relé: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
Tetôborítás bal zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás jobb zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás bal zár leeresztve: Nem aktív
Tetôborítás jobb zár leeresztve: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív jobb zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezete: Active
5. ív jobb zárszerkezete: Active
5. ív bal zárszerkezet nyitás/zárás: Active
5. ív jobb zárszerkezet nyitás/zárás: Active
Tetô gomb: Kikapcsolt
Elektromos pumpa relé: Kikapcsolt
Kézifék: Activated
Jármû sebesség : < 5 km/h
Bal ablak fel gomb: Engedélyezve
Bal ablak le gomb: Engedélyezve

A tetőnyitás azért akadt el, mert a fedél nyitó nem nyitott ki. Hiába engedte el a bovden, zárva maradt.

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-04-18

2016 augusztusa óta van fent a króm kipufogóvég és azóta nem nyúltam hozzá.
Ideje volt már, mert nem tündökölt már régi fényében. Igazából elég szarul nézett ki.
Vettem hozzá egy króm polír pasztát és egy mosogató szivaccsal (melynek egyik fele puhább, a másik érdes) nekiestem.
Először a külsejét súroltam le jó alaposan. Alá kellett feküdni, hogy tényleg mindenhol elérjem, de sikerült szépen megsuvickolni minden részét kívülről.
Utána, gondoltam, nekiesek a belsejének is, amíg bírja a szivacs, de éreztem, hogy ha tudna beszélni már jelezné: "Figyelj, azért a lófasznak is van vége!"
Így csak egy nekifutásra jól megsúroltam, ahol értem és ezzel egyelőre letudtam a kipufogóvég ápolását.

Vezérlés csere görgőkkel szíjakkal és vízpumpával
Levegőszűrő csere
Olajcsere (Castrol Edge 5W-40)
Olajszűrő csere
Üzemanyag szűrő csere

Új scudetto a régi kopottas helyére

 

Új TEXTAR hátsó féktárcsák és TEXTAR fékbetétek. A régi elkopott.
31.000 HUF 262.500km

 

Leégett a foncsor a jobb első ködlámpában.
Rendeltem újat, de halogattam a cserét pár hétig, mert az irodalom szerint le kell szedni a lököst, amihez nem sok kedvem volt. Ma megnéztem azért, hogy tényleg le kell-e, de erre egyáltalán nem volt szükség, elég volt a lámpa körüli lemezt lepattintani, alatta ott volt három csavar ami rögzítette a lámpákat. Az egész nem volt 10 perc.
Képek: előtte -- utána

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2018-04-17

Egy éve cseréltem, de megint kopottas lett. Így újra kicseréltem őket. Kb. öt perc volt a csere. Lásd korábbi blogom.

 

A nyári gumikban nem kevés kilométer lehet, láthatóan még a FAM-tól származtak. Én még egy szezonnal megkínáltam tavaly, de ennyi, itt a vége. Egy szezont még ki lehetett volna szenvedni belőle. Viszont az autó bevált, pontosan tudom mi a tervem vele, kár ezt halogatni. Az én biztonságom minden méter amit jó gumikon gurulok.
Nem mellesleg hangja is volt már a Conti garnitúrának. Hogy anyagából adódóan, vagy már fűrészfogasra kopott kicsit, nem tudom. Az biztos, hogy az új Vredestein Ultrac Satin-ok kézzel tapogatva sokkal puhábbak.
A méret ugyanaz (235/40 zr19) mégis a Contik valahogy jobban összefeszültek rajta. Az új normálisabban áll a felnin. Eddig ennyi.
Remélem a puha párductappancsok autópályán is csendben suhannak majd.

>> AutóápolásGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2018-04-07

Takaró eltávolítását követően az első észrevételem az volt, hogy az ajtó nyitása után nem világít a műszerfal és a legkisebb fogyasztó sem ad jelet magáról. Aksi megadta magát, nem meglepő, mivel 8 éves gyári darab volt benne, de ezt ősszel már tudtam, hogy csere érett, ezért nem is távolítottam el belőle. Mérés után 5,1 V-ot produkált, így csere. Banner 62 Ah-s gyári mérettel megegyező aksi került bele. Plug & play! Csere közben észrevettem, hogy az egyik aksit rögzítő fém elemet megtámadta a rozsda, így kezeletlenül nem akartam visszatenni. Ha már kivettem és látván az anyagminőséget, úgy döntöttem nem teszem vissza, hanem lecserélem savállóra. Gondolkodtam, hogy komoly tartó szerepe nincs illetve nehéz is, így minek gyártom le savállóból, megcsináltam alumíniumból a gyári mintára. (4. kép, balról: gyári darab, saválló, alu) Súlya 1/3-a a gyárinak, így súlycsökkentést értem el. Persze jelentéktelen, de kellemes érzés tölt el, ha eszembe jut. :)
Majd kihasználva egy száraz, napos szombat délutánt, letisztítottam majd leápoltam a bőr felületeket az autóban. A leggyakoribb igénybevétel miatt a bal első ülést a belépőnél háromszor is átkentem. Frissességet, megújulást kölcsönözve a bőr felületeknek. Műveletet Sonax termékek alkalmazásával végeztem. Jó cuccok. Április 19.-én pedig ellátogatok Várpalotára, kötelező folyadékok, szűrők cseréjére.

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,6 120le distinctive // 2018-04-17

Igaz, vagy 5 éve el vagyok maradva a Ts blogjával, de innen folytatom, illetve majd elkérem a szerelőmtől is az elmúlt 5 év anyagát. Most egy sima olajcsere volt szűrőkkel.