Blog
Május végén ki lettek cserélve az első kerékcsapágyak. Korábbi Starline "márkájú" 60 000 Km futott. Nem jó ! . Most SNR csapágy és Febi kerékagy került a helyére .
Érdekesség, hogy a korábbi rossz csapágynak köszönhetően a sebességmérő nagyjából csak a felét jelezte a valós sebességnek
Cserélve lettek a kormány összekötő porvédő gumijai is; (valami olasz márka)
Szereztem hozzá szinte új hátsó dobot már csak fel kell tenni. Kézifék szoknyát is cseréltünk szinte újra.
Végre hozzá jutottam, egy Ti ülésszethez. Igaz az első üléseket fel kell újítsam remélhetőleg kapok olyan árat egy kárpitostól, h megérje... A hátsó ülések hibátlanok... Elhoztam mellé a könyöklőt, kézi és váltó szoknyákat mind hibátlan.
Illetve komplett hátsó féknyerget patkóval párban ha lesz időm kicserélem őket az enyémre mert ezek sokkal jobb állapotban vannak...
243.710 km
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 = 21.350 km, most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg).
Elmentem wellnessezni egyet Miskolctapolcára. Mármint az elmenetel volt a wellness. Gyöngyös - Mátraháza - Parád - Sirok - Eger - Felsőtárkány - Lillafüred, majd másnap ugyanez vissza. Az út felváltva tükörsima és tankcsapdás rettenet. A Pilot Sport meg tényleg jó. :)
Amiért blogbejegyzést érdemel a dolog, az a kötelező műszaki hiba: az odaúton kiégett a bal tompított. Kapott új izzót a kesztyűtartóból.
Lecseréltem a nyári gumikat, kicsit rázott és kettő elkopott az évek során, szóval kapott két újabb gumit és centírozást.
Így most ezek vannak rajta:
205/55 R16 91V
Hankook Kinergy Eco K425
Hankook Ventus Prime 3 K125
Sikeres műszaki vizsga. 2 év nyugi. Jelezték, hogy a jobb első talpas lassan cserés, úgyhogy amint a "szerelőúr" ráér ki is cseréljük
Km állás: 107.095km
Megejtettem a szokásos bőrtisztítást és ápolást már itt volt az ideje, valamint egy nagyon alapos otthoni kézi mosás következett, kipróbáltam az új mikroszálás cuccokat meg a lakktisztító gyurmát, szerintem hasznos cucc. Amíg a kocsi felülete nedves könnyedén végig lehet gyurmázni a felületet, ha már szárad akkor pedig spray palackból vízzel megfújkodtam és valóban kiszedett némi koszt a lakkból. Utána pedig teljesen szárazra törlés. Sikerült beszereznem végre egy apró műanyag takarót amely a levélrács rögzítő csavarját takarja el. Tati autóbontó honlapján találtam rá tök véletlen, egy 500Ftos apróság, de el kellett postáztatnom 1200Ft-ért mert én ugyan nem gyilkolom a kocsit az M1-esen. Persze rá néhány napra haverom Alfájával teljesen véletlen a tatai bontóan kötöttünk ki, kár volt megrendelni :D
Valamint felkerült egy fontos matrica is a szélvédőre:)
A kocsi megvétele óta csúnya karcos volt a két első ablakemelő és egyben ajtóbehúzó panel. Gyárilag ezeket valami puhább kellemes tapintású műanyagfestékkel fújják le ami az idők során kellemetlen tapintású és állagú lesz, na meg a gyűrűktől (előző tulaj) karcos. A panel könnyen kiszedhető a rajta lévő csatlakozók már nem igazán. Az anyós oldali egyetlen csatlakozó könnyen széthúzható volt, a vezető oldaliról ugyan ez nem mondható el. Feszegetni nem mertem ezért befújtam WD-40-el hagytam dolgozni majd pár nappal később már könnyebben szét lehetett húzni a csatikat. Utána pucolás denaturált szesszel, egy S-es méretű pamut póló felülete kellett hozzá, hogy minden ragacs lejöjjön. Utána megcsiszoltam, 2-3 réteg műanyag alapozó, majd 2-3 réteg matt fekete festék, ez hasonlított legjobban a gyárihoz. Életembe nem csináltam még ilyet, szerintem teljesen jó lett.