Blog
Elgurultunk Várpalotára Csörihez, ahol meg lett szüntetve az olajfolyás és pár új dolgot is kapott PHuBi:
- kuplung munkahenger,
- váltóolaj,
- balansztengely szíj,
- főtengely szimering,
- balansztengely szimeringek.
Generátor szíjat nem kapott, mert nem az ePER szerinti méret van rajta. Furcsa, mert nagyon úgy néz ki, hogy még a gyárban rakták rá.
A féket is légtelenítették, király lett a vas.
A munka a szokott magas színvonalon folyt.
Tegnap hazafele a melóból beakartam rakni pár dolgot a csomiba. Felnyitottam majd elengedve szépen fejbe kólintott. Egy kis káromkodás közepett próbáltam feleszmélni vajon mi is történhetett hiszen reggel még semmi gond nem volt. Gyorsan körbe vizslattam majd konstatáltam hogy a baloldali teló vsak ugy fossa az olajat 🙁 Na fasza..... Ma aztán gyorsan rendeltem két darabot me biztos ami tuti. Aztán délután meg is jött így gyorsan ki is cseréltem őket 😁 Most aztán ugy nyilik mint ha autómata lenne. Nem kis erő kell a lecsukásához se pedig a gyengébbet vettem ami 400N 😁
A két teleszkóp 4000 Huf volt.
Hol volt, hol nem volt, talán az óperenciós tengeren is túl, a távoli Ascherslebenben történ egyszer, hogy az egyszeri magyar legény vásárolt egy használt autót.
Mivel az autóval kapott számlán csak a vezérlés cseréje szerepelt, a másik két szíjé nem, ezért az egyszeri ember pár ezer felhőtlen km után útnak indult a távoli várba.
A mesebeli szerelő egy hosszú és fáradságos nap végén neki is állt.
Az ékszíjról egyértelmű volt, hogy elérkezett a nyugdíjba küldésének az ideje.
A szíjtárcsa levétele után már sűrűn ráncolta homlokát a mesebeli szerelő, mert olyat látott, amit még soha. A tárcsa belső oldala elérte az alatta lévő műanyag burkolatot és egy tekintélyes mennyiségű anyag volt oda felkenődve. (1-2. kép) Az egyszeri embernek is tátva maradt a szája:
- Hát ez meg hogyan?
Felmerült, hogy esetleg nem jól rakták vissza elsőre a tárcsát és pozicionáló "pöcök" miatt nem jól futott a kerék. A további szemlélődés azonban ezt kizárta. A burkolat felső részén anyaghiány volt látható (3. kép), majd egy bölcs kijelentés is elhagyta a mesebeli szerelő száját:
- Ez biza ölég csálén áll! (4.kép)
Az okát kutatva az egyik rögzítő csavart - ami az olajszivattyú fülébe lett volt becsavarva - nem sikerült kitekerni, elforgott. Ekkor már le nem írható csodálkozás lett úrrá hőseinken.
Miután az is kiderült, hogy egy másik csavar meg hiányzott a fedélből már nem tudták gondolataikat szavakba önteni.
Hosszú, kitartó és fáradtságos munkával sikerült eltávolítani a burkolatot.
Ekkor hőseink megviselt lelki világát újabb meglepetések sorozata fogadta. Olyanok, amelyek már túlmutatnak a szokásos mesék három próbáját leíró történéseken és amelyek már egyenértékűek egy sörszállító tartálykocsi katasztrófájával.
Az elforgó csavar végén ott volt az olajszivattyű öntvényének egy darabja. (5-6. kép)
Az ok egyértelmű, anno az Óperenciás tengeren is túl Ork a német szerelő összecserélte a csavarokat. Ide a kelleténél jóval hosszabbat tekert be. Miután az felült a blokkon tovább feszítette a "fület", majd letörte. (7. kép) Tekintélyes erejét és elszántságát mutatja az is, hogy észre sem vette. Nem úgy, mint a vízszivattyú "fülével" kapcsolatban. Ott Orknak feltűnhetett valami, mert azt a fület - miután hasonló cselekedettel sikerült letörni - szakszerűen visszaragasztotta. (8. kép)
Nocsak-nocsak - morgolódott a mesebeli szerelő, mert az össze-vissza jelölgetett vezérműszíj is kicsit lazának tűnt. A nagy szerelőaknán túl lévő szekrényből kivette az erre a célra rendszeresített eszközt, de az már nem tudott feszíteni a szíjon. A mesebeli szerőnek a varázspálcájához kellett folyamodnia, hogy sikerüljön. Ork szüleinek és egyéb rokonságának emlegetésétől a világot csak hőseink neveltetése kímélte meg.
A balansztengelyek is meglepetést tartogattak. Minden mindennek össze volt jelölve. (9,kép)
További rokonság emlegetésre az adhatott volna okot, hogy ezek a jelölések nem stimmeltek a gyár által felrakottakkal, de hőseink állták a sarat és nem tették...
Ekkor a mesebeli szerelő úgy döntött, hogy legjobb tudása szerint összerak mindent a jelenlegi alkatrészekkel és egy későbbi történetet kezdeményez, ahol a végleges varázslatra sor fog kerülni.
Miután ez megtörtént az egyszeri ember elbúcsúzott a mesebeli szerelőtől és levonták a tanulságot:
- A híres német precizitás már a mesében sem létezik...
Eddig 2x cseréltem turbócsövet.. 45.000- (Az 1. 2017 November a másik 2018 Március)
Turbó felújítás,szűrők cseréje,olajcsere 120.000- (2018 Március)
Hátsó lengéscsillapítók 67.000- (2016 December)
Komputer újrakonfigurálás 45.000- (2017 Március)
Most úgy néz ki hogy porlasztócsúcsokat kell cserélni és kettős tömegü lendkereket....
Erről majd érkeznek az információk de ezek 1 év alatt jöttek elő....
180826km
Alfa rajongó tulajdonostól. Nagyszerű állapotban.
Csináltam néhány képet, h megmutassam az eltéréseket a műanyag marelli és a fém piersburg szívósor közt. Az enyértelműeken kívül... A tömítések sem kompatibilisek... Sajnos
A legnagyobb eltérés az, h ennek nem szabályos kör a nagyobb szívó nyílása
-Hétvégén beszereltünk egy Sony USB,AUX,SD fejegységet, 4x55w, de a gyári hangszórók nyagyon gyengének bizonyulnak. Következő projekt egy szett hangszóró:)
-Felpolíroztattuk az első fényszórókat (8000ft/pár)
-Kicentíroztattuk a kerekeket, mert 190körül elkezdett rázni a kormányon (5000ft)
-Kapott Shelles rendszámtartót, amitől vpowerré válik az ukrán benzin is :D (1500ft)