Blog

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2018-03-30

A Jbl ek cseréje már régóta tervben volt,csak az igazit vártam.
Meglettek:Kicker comp D 8".Ternészetesen kellett további 10mm kiemelő gyűrű,nehogy egyszerű legyen.
Combos kis jószágok.Beis dobtam nekik egy 1F os kondit,nehogy kevés legyen a csí.Meg rendesen bekábeloztam a komplett hátsó taktust.
Kaptak az ajtofelhuzok csini alu jószágokat.Plusz uj hangszorokhoz új ràcs dukál.

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2018-03-30

A gumi pedálborítások helyett, raktam fel alu pedálokat. Alfa adok-veszeken találtam.
Mutatós darab :)

 

Miután egyik cartárs a fórumban lényegében kikényszerítette belőlem, nincs más dolgom mint kissé összeszedettebben idemásolni :-)

Ahogy már (talán kicsit beszólós stílusban) kifejtettem, számomra önmagában semmilyen értékkel nem bír valaminek az "eredetisége" vagy a régisége - emiatt már a kezdetektől (pedig akkor a franc se gondolta volna hogy elérjük a kvázi veteránkort) azon agyaltam hogyan legyenek jobb és kényelmesebb üléseim. Nyilván elsősorban a vezetőülés és praktikusan-esztétikusan vele a J1 cseréje volt a legfontosabb - végül oda 2007 környékén sikerült szereznem egy pár gyári RECARO-t. A Nagy Felújítás végén - pont a retkes szerelőruhában való próbálgatások miatt - az eredeti ülésekkel jártam egy darabig, majd pár hónapra rá az akkori ismereteim szerint készre felújított sportüléseket tettem be a helyükre. (az eredetik - bármennyire durván hangzik - a kuka mellé kerültek ki, az ülésfajtától függetlenül egyező sínek nélkül)

A hátsó üléssel alapvetően 3 baj volt:
-a felújítása során sem sikerült azt az idegesítő tulajdonságát megszüntetni, hogy a háttámla közepén lévő, szivacs alatti merevítő lap "huppog", nekidőlve nagy pattanással felveszi a hát formáját - kicsit előrehajolva viszont visszaugrik az eredeti formájába :-(
-amúgy is csak egyben dönthető ez a háttámla
-bár tiszta és makulátlan, az eredeti kárpit színében durván elüt az elsőktől

A helyzet feloldására a lehetőség úgy adódott, hogy Vince cartárs a nagyszüleinél, egy fészerben felfedezett osztva-dönthető, a Recaro-kkal harmonizáló kárpitozású (QV! - kösz pb_ :-) komplett hátsóülést nagyvonalúan nekem adta. Érdemeit semmiben nem kissebbítve jegyezük meg, hogy ő nem véletlenül nem látott benne fantáziát - a fészerben töltött idő alatt sáros, sőt gépolajszerű kosz is került rá, az egyik háttámla egy felső sarkán ki is volt szakadva...

Végül szétszedés után - jóllehet akkori helyzet szerint az autómból max. az ülőlap-szivacs lett volna felhasználható - úgy döntöttem hogy belevágok...Motivációként a háttámlát szegélyező két fix csíkot viszonylag gyorsan felújítottam és be is szereltem - nyilván a java még hátravolt...

Jópárszori mosás és folttisztítás (meg a projekt jópárszori értelmetlennek nyilvánítása :-p) után az ominózus WD-40-szerű anyaggal félig "lekezelt" darab is eljutott oda, hogy bár kiterítve én észrevettem rajta a megmaradt árnyalatnyi eltérést - jó eséllyel felrakva és/vagy külső szemlélődő számára már nem lesz észrevehető... Egy környékbeli rokkantnyugdíjas kárpitost kértem fel a szakadások eltüntetésére, ezek szerencsére egy kivételével nem látható (viszont a ráfeszítés miatt erőhatásnak kitett) helyen voltak, azt az egy nagy szem előtt lévő vágást meg az elsőknél bevált "varrjunk rá egy darabot úgy mintha eredetileg is olyan lett volna" módszerrel tüntette el.

Eredetileg úgy indult a projekt, hogy a fém támlavázakkal és a szivacsokkal is komoly meló lett volna - előzőeket nem vészesen, de határozottan elkapta a rozsda a fészerben, utóbbiakkal több macera nézett ki, mivel a természetes öregedése a szivacsnak a folyamatosan bejutó kosszal felgyorsul - ugyanakkor az öregedett anyagból a kosz már nehezebben távolítható el :-( Végül addig nyúzódott a projekt, hogy közben megvettem "A donort", amiben más szövettel , de ugyanilyen osztott ülés van hátul, ráadásul - a hátsó övek "fickóssága" alapján- kb. szökőévente utazott rajta valaki.
A kárpit alatti dolgok állapota ennek megfelelően lényegében hibátlan volt, összesen olyan, "lédig" anyagok felhasználásával történt beavatkozásra volt szükség, mint
-egy bölcsősanya a korábban vett 10ből a padlólemezbe
-némi mattfekete rally-spray minimális vázhibákra, két spricc WD40 a forgószegecsekre

Ezek után jöhetett a vázak, szivacsok és a kárpitok összeszerelése , majd az effektív üléscsere - ez egyúttal jó alkalom volt arra is, hogy az ülőlapot a helyén tartó gumibetétes talpakat is felújított-kiegészített* hibátlanokra cseréljem...

*érdekes egy cucc...ha valaki újjal és/vagy kiszerelttel találkozik azt hiheti csak be kell a karmokat illeszteni és kész...pedig a kis lyukak nem véletlenül vannak a szélein - ide egy pont beleillő stift megy a karmok közé (azokat szétfeszítendő) a rögzítéshez. Bontózásnál vagy kiszerelésnél észnél kell lenni, mert a stifttel együtt kirántva jó eséllyel egy vagy több karom letörik a háromból. Először a stiftet kell kiszedni - az viszont nem húzható kifelé, csak befelé lehet a kereszttartóba beütni - onnan viszont jó eséllyel már nem szedhető ki (esetleg porszívóval) , nem árt felkészülni a pótlására.

Konklúzió a szokásos
-kárpitosmeló 3000 ft
-bölcsősanya 160 ft
-festék 300 ft.... és folytatódhatna a mindenemű materiális ráfordítások sora...

érzés, hogy kivakartam egy ilyen 25-30 éves sz..rt a g..ciből : megfizethetetlen

külön köszönet:
VinceP4(il Capitano) cartárs - karitatív ülésadomány :-)
keresztfater - stiftesztergályozás

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2018-03-30

Szokásos tavaszi olajcsere szezonkezdet előtt.
-olaj (Selénia Racing 10w60)
-olajleeresztő csavar
-olajszűrő (Mann)
-levegőszűrő (Alco)
-pollenszűrő (?)

Km. óra állás: 79035km

 
>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2018-03-30

Ma délelőtt felkerültek a Feleségem 147-esére is a nyári gurulók.
A télik 3144 km-ert futottak az idei télen (felrakás 102 412 km, leszerelés 105 556 km).
A télikben még mindig van egy szezon (nemhiába, jó kis Michelin Alpin), de majd keresztben is meg hosszában is össze kell cserélni őket.
A nyári Bridgestone Turanza-k még kiválóak.

 

Ma felkerültek az újonnan vásárolt nyári gumik:
Uniroyal Rainsport 3
235/40 R19" 96Y XL
DOT0818 (2 elülső)
DOT5017 (2 hátsó)
Hát a tavaly lekerült Bridgestone Potenza már nagyon a végét járta. Jól látszik a kontraszt a 9. fotón.
Az új Uniroyal profilmélysége 8,5 mm és érzésre lágyabb keverék, mint a Bridgestone volt. Kíváncsi leszek hány ezret futnak majd az Arkangyal alatt. A Bridgestone 35 ezret bírt.

A téli gumikat 214 749 km-nél tettem fel, levétel 220 693 km-nél, 5944 km-ert futottak az idei télen.
Még egy szezon bennük van.
Ezzel a lendülettel el is lettek takarítva a téli kerekek. Idén már volt segítségem is :)

 
>> EgyébRicsi 147 // Alfa 159 2.4 TI 209 LE // 2018-03-30

Tegnap felraktam a nyári gumikat+a Ti felnit. Azért a 245/40 R19 visszafogja a kocsit hiába a 250 ló meg az 580nm, de legalább szép vele...
Km: 89440

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-03-30

A héten felrakattam a nyári felniket. Kisúlyozták és mehettek fel a helyükre. Ma reggel végre sikerült lemosnom is, már nagyon koszos volt szegény.

Ezek a mosások mindig jó alkalmat biztosítanak arra, hogy alaposabban átnézzem az autót, sajnos meg kellett állapítsam, hogy a küszöbök vége és a hátsó kerékjárati ívek pereme már el kezdett rozsdásodni. Elég nagy dilemmában vagyok ezzel kapcsolatban. Már régóta tervben van, hogy teljesen átfényeztetem és rendbe rakatom a kasznit, de itt Szófiában egyelőre nem találtam olyat, akire nyugodt szívvel rá merném bízni. Probléma továbbá, hogy nem mindig tudom védett helyen (kocsibeálló) tartani és a helyiek elég lazán veszik ezt a parkolás dolgot, már így is szinte minden oldala meg van karcolva Ezüst rókának. Ha az új fényezéssel történne ilyen, akkor tökön is szúrnám magam. A másik lehetőség, hogy ha majd hazamegyünk egyszer akkor rakatom rendben, otthon lenne garázs is neki. Csak nem tudom, hogy addig a rozsda nem fog-e vészesen elterjedni. Szóval most agyalok...

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-02-27

Meghúzták. Bal elől, lökhárító kicsit tört. Betétlap. Kötelezőre javítva.

Ma megjöttek a fékcuccok... sok variáció után maradt a "gyári" Brembo. Kicsit azért próbáltam fejlesztést is belevinni ezért az "Xtra" széria (fúrt de nem mart viszont bevonatolt) mellett döntöttem majd elválik milyen lesz... A beszerelést majd a nyári kerekek cseréjekor ejtem meg a következő olajcsere szerviz alkalmával.