Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-03-31

Sikerült szereznem egy 145 comp csatit. Ma szétszedtem, hogy a belőle kinyert érintkezőket majd fel tudjam használni.
A fehér fedél alatt valami ragadós cucc volt. Nem tudom mi lehet, de sok-sok év után még gusztustalanul ragadt.
Remélem jók lesznek a kibányászott érintkezők...

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-03-31

Mivel a gyári filc megfáradt és összeesett ezért csináltam oda 1 alu lapból takarófedelet, gyors karbonozást / Mörus Carbon Arte / kapott és ment is be a helyére.
/ Nem VTN, nem matrica /

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-03-31

Hát ez is a végéhez ért, kalandos 1 hetünk volt, sok 12órázással.
Nullára szedtem a kocsit, minden kifújtam kívül, belül. Aztán összeraktam, és még minden működik is :D

Bár ilyen egyszerűen ment volna, mint leírva. Egész jó állapotú volt az autó, nem sok mindent kellett javítani, a hátsó lökössel voltak gondok ,de az is szép lett.
Még vissza van egy teljes polír, de már használható az autó.
Szerintem elképesztő szép színe van, mindenkinek ki törik a nyaka utána, a feketével ez nem volt tapasztalható.

Először az ajtók, géptető belsejét kifújtam, meg a falcokat ,és vissza raktam mindent az autóra,lökhárítókat kivéve. Ennek az az oka, hogy 37% gyöngy van a bázis festékben ,ami elképesztő sok, és féltem külön fújni szín eltérés miatt. De nem tér el a lökösöktől sem, patent.

Kapott egy mágneses tolatószenzort is, a lökös mögé kell beragasztani ,így nem kell a bumszli szenzorokat belefúrni ,és tud szép sima maradni a lököse :)

Most következik a motortér buhera, és a beltér :) Lassan tényleg egy új autó lesz.

 
>> SzervizMateus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm // 2018-03-31

Megtörtént a váltóolaj cseréjének az utolsó fele, úgyhogy mostantól friss váltóolaj dolgozik benne. Ezen kívül cserélve lett egy féltengely csukló, mert kifordított kormányállásnál kerregett.
Következő teendő a nyári gumik cseréje lesz.

 
>> Autóápolásadamcroh // Alfa 147 Ferdehátú // 2018-03-31

Nagyon kopott volt a foggantyűm, az e-ablak körüli panel, igy hát a hosszú hétvégén sor került ezek szépítgetésére. Matt gumifestéket használtam, kiváncsi vagyok a majd 7 réteg mit fog kibírni

 

Megcsináltattam a nyári felniket. Volt még az előző tulaj által elkövetett pár járdázás nyom rajtuk, meg a gumis is szólt, hogy az egyik formája már nem tökéletesen kerek. Antracit szürke lett a szín, selyemfényű lakkal. Egy árnyalattal sötétebb mint az eredeti, szerintem jól fog mutatni felszerelve.

 

Megérkezett a piros motorindító gomb, így néz ki:

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2018-03-31

Igaz,nem könnyen,de idén is elérkezni látszik a tavasz.Így felkerültek a nyári kerekek.Előre kellett vásárolnom két új gumit,amit egy pár héttel ezelőtt már fel is szereltettem megelőzvén a tavaszi kerékcsere-mizériát a gumiszerelő műhelyben.
A téli szettet-természetesen-szépen megtisztítottam,leápoltam.Így várják az őszt.
Km.ó.állás:161.562

 
>> AutóápolásProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-03-31

Tegnap volt egy kis szabadidőm, így megtakarítottam a MAP szenzort (bár ezt semmi sem indokolta). Nem volt igazán koszos... ezt tovább nem is részletezném, van sok részletes blog a témáról...
Annyit még hozzátennék, hogy a szenzor körüli kis műanyag védőkarika el volt törve, el se tudom képzelni miért... De ez a szenzor működését nem befolyásolja.

Emellett megtakarítottam a pedálokat (ebben semmi extra nincs), de a bal oldali lábtartónak a 4 csavarját is kiszedtem, és a 2 alsó csúnya csavart kicseréltem a 2 felsővel (ami szépek), így most a 2 alsó látható csavar olyan, mintha új lenne :)

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2018-03-30

A hülyeség határtalan... jön egy újabb ötlet és nem tudod kiverni a fejedből. Meg volt már a nagy Brembo nyereg a 166-ról, de nem volt elég jó, mert konzollal lehet csak feltenni. Kell valami olyan fék, ami Brembo is és nem kell hozzá konzol, hogy a műszakin ne kössenek bele. Persze eddig sem kötöttek bele! De hát az a kósza kis ötlet nem hagy nyugodni! Szóval akkor mi is legyen? Hát persze... Fiat Coupe 2.0 20V turbo... Nem kell sok mindent cserélni, csak a fél futóművet! :-D Jó, akkor legyen ez, mert mazochista vagyok! Kb. egy évvel ezelőtt pattant ki ez az ötlet, azóta tartott (anyagi okok miatt) az alkatrészek beszerzése! Azt tudni kell, hogy Fiat Coupe alkatrészeket (gondolok itt a csonkállványra és a Brembo nyergekre) égen-földön lehetetlen beszerezni. Vagy csak horribilis áron vagy nagy szerencse kell hozzá. Na, nekem volt egyetlen egy szerencsém, amikor rábukkantam az eBay-en egy eladóra Angliában, aki éppen egy 20V turbót bontott! Gyorsan le is csaptam a nyergekre és a csonkállványokra! Nem volt olcsó... rohadtul nem volt olcsó... de megvettem! Szintén az eBay-en lőttem a fúrt és vágott féktárcsákat az MTEC-től! Aztán kellett még másik lengéscsillapító is, mert a Coupe csonkállványa szélesebb! Jó, ez is meglett. Újat vettem belőle, Bilstein B4-et, amit még vm kollégától szereztem be. Mivel a csonkállvány bontott volt, kellett bele új csapágy is. A külső kormányösszekötő gömbfejről és a külső féltengely csuklóról már nem is beszélve (a csuklóért köszönet Coyote barátomnak)! Utóbbit nem sikerült még beépítenem, mert nem vettem figyelembe, hogy a Coupe-nak vastagabb a féltengelye! Ja, a féltengely csuklót azért kell cserélni, mert a fogazása nem oda esik, ahol az ABS jeladó van! Aztán úgy döntöttem, hogy a nyergeket is felújítom, mert eléggé viharvertek voltak. Ismét eBay-ről rendeltem felújító készletet és légtelenítő csavarokat!
A Brembo feliratokért nagy köszönet GT kollegának! :-)
Hát röviden ennyi! :-DD
De a hab a tortán, a fényképeken látható zöld fékbetétek, és a fémhálós fékcsövek!
A betétek az EBC Greenstuff betétjei, amik ugyan csak nem olcsók, de állítólag nagyon nagyot fognak (kíváncsi leszek).
A fékcsöveket illetően pedig a Goodridge-re esett a választásom (örök élet garanciát adtak rá)! Ezeket a régi gumi fékcsövek méretei alapján gyártattam le!
Szóval a lényeg, hogy ezzel a fék projektel most konkrétan több lóvét b.sztam el, mint amennyibe az autó valójában kerül!

Fiat Coupe 2.0 20V turbo alkatrészek:
- Brembo nyergek
- csonkállványok
- Brembo féknyereg felújító készlet
- Brembo légtelenítő csavarok
- SKF első kerékcsapágyak (VKBA 1488 - 42mm x 80mm x 37mm)
- Bilstein B4 első lengéscsillapítók
- külső kormányösszekötő gömbfejek (kónusz 13mm)
- SKF külső féltengely csuklók
- EBC Greenstuff első és hátsó fékbetétek
- MTEC első és hátsó féktárcsák
- 6 db Goodridge fémhálós fékcső




Km óra állása: 146144 Miles
Régi óra szerinti állás: 276628 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 125754 Km (78140 Miles)