Blog

>> Egyébfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-04-08

Mániás lettem... Tegnap este miután hazaértem mire észbe kaptam már be is volt dugva a kábel a vasba és azt vettem észre, h megint a dpf adatait fürkészem.... Kezdek megkattani tőle... Holnap nekiállunk a szívósor cserének reggel még egy utolsó közös utunk lesz a lapátkákkal... Kíváncsi leszek után mennyivel lesz gyengébb 2.500as fordulatig...

 
>> Eseményhering*dani // Alfa GT 1.8 Ts // 2018-04-08

2018.04.05.-en vasaroltuk! Az auto makulatlan , hihetetlen de olyan mint az uj! Vegig garazsban tartva rossz idoben nem hasznalt szinte meg a napfenytol is vedve volt! Belseje is olyan mint az uj! Motorja nagyon tetszik , szerintem boven elegendo ez a 140 loero ezt az 1,9 jtdm utan mondom! Nem sok ilyen allapotu GT lehet hazankban en majd egy evet kerestem!

 

Szép idő miatt úgy gondoltam az öregfiúk második bajnokijára elgurulok az Alfival. Az utat ismertem tudtam egy két helyen majd óvatosan kell menni bár sietni nem nagyon szeretek ha már egyszer megyek vele.Szóval úton keresztben felmarás , előtte megállok gyök kettővel átgurulok szemből a Transit ugyan így. Naaa náááá , hogy egy követ kidobott oldalra ami megütötte a kasznit két helyen is , kis festék leverődés.

 
>> AutóápolásFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2018-04-07

Jó idő révén megtörtént a várva várt nagytakarítás ( víz nélküli mosás , porszívózás minden egyes helyen , portalanítás belül , csomagtért teljes átvizsgálás , szintetikus zsírozás a tető mechanikáján , bőr ápolás). Tető karbantartás következő momentum lesz.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-04-07

TS860 le, Pilot Sport 3 fel. A szerelés a Marsónál történt, ha már a nyárigumikra ők vigyáztak. A télik ott maradtak nyaralni, és ha már dőzsöltünk, nitrogénnel fújattam fel a nyáriakat. Csodát nem várok tőle, de ilyen még nem volt, szóval miért ne.

A téligumik kőkemény 3000 km-t futottak. Nem lesz ez így jó...

Kilométeróra állása: 189 340

Márciusban napi 70 km-t kellett ingáznom, ezért kifejezetten rosszul jött ki, hogy egy nagy fékezés miatt elpukkant a fém fékcső. Nyilván elöregedett és ez volt az ok, de azért morcos voltam, mert 4 napra kiesett az autó. Legalább megtudtam, hogy a busz nem csak drágább az autónál, de 2x annyi idő alatt is teszi meg ugyanazt a távot :)
Csörihez vittem, mert bevált :) 1 napon belül megcsinálta, ezúton is köszönöm! Azóta jobb is a fék :)

Időszerű volt az olajcsere is. Liqui Moly Top-tec (vagymi) 5w40 ment bele, a Bárdiban sajna csak 5+1 lityós kiszerelés volt, és vettem mellé még torx T55-ös fejet is, mert valamiért nem a sima imbuszos az olajleeresztő csavarom.

Mindegy, ezt is csak egyszer kellett, ha máskor kell, lesz :)
Mindenesetre köszi Szabolcs a segítséget ezúton is :)

Ha már erre jártam, feltettem egy új emblémát is. Az előző nem volt normálisan rögzítve. Ez úgy van. Kép? Max az emblémáról :)

Ja és még márciusban vettem 4 nyári gumit is. Fuldákat.

Km.óra állás: 275.000

Felkerültek a nyári kerekek, határozottan jobban fest az autó, és az alja se ér le.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-07

Új guminak párja nincs!
Felkerültek az Uniroyal RainSport 3 gumik gyári méretben. Első benyomás, hogy komfortos, jó az iránytartása, taknyos aszfalton próbáltam ahol a tapadása meggyőző. Ez utóbbi simán lehet h bármilyen új gumi esetében is jelentkezne.

Viszont a felni peremvédőnek nevezett izé az nem védi a felni peremét semmitől. Kijjebb van a felni nem úgy mint a korábbi Good Year esetében. Első útján le is zúztam a felnit. ősszel felni felújítás :-(

Szereléssel együtt 186k. 5 nap alatt érkeztek meg Németországból DPD-vel.

>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2018-04-07

Komplett zárcserét csináltam (gyujtáskapcsolóból járó motornál ki tudtam venni a kulcsot).
Sikerült hozzájutni egy komplett gyári zárszetthez.
Plusz még beépitettem egy utólagos távirányítós központizár vezérlőt (bicskakulcsost)
Nyit, zár, csomagtartót nyit és indexet is villogtat.

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-04-06

Miután már szinte teljes felújításon esett át az autó futóműve (korábbi tulaj pesti közlekedéseinek az eredménye), tudtam jól ,hogy az első stabilizátor felújítását sem fogom megúszni. Mióta megvan az autó, azóta kísért egy tompa, jellegzetes néhai kopogó hang rossz úton. Ez a 6 év használat után már zavaró volt számomra. Először kicseréltem a külső, lengőkar és rúd közötti stabilizátor pálcákat Birth gyártmányúra, de ezeken 2 év után betonkeményre érett a gumi. Végül cseréltem Monroe gyártmányúakra, ezek remélem már többet ki fognak bírni.

A belső stabilizátor szilentekből, ami ugye a rúd és a bölcső között van, Bárdinál csak gyenge minőségű utángyártottat lehet kapni, így Strongflex poliuretán szilentekre esett a választásom, ami alig drágább. Ebből a piros színű az, ami puhább és ebből is 2 fajta méret létezik, 22mm és 23mm vastag rúdra. Ezt a rendelés előtt meg kell mérni (sokan itt szúrják el és a rossz méret nem passzol). Nekem a 22mm-es kellett. A rendelést időben kell végezni, mire 1 hét minimum, mire legyártják és elküldik. Mivel sajnos nincs aknám, ezért ezt a feladatot a jól bevált miskolci szerelőmre bíztam. Nem volt olcsó, mivel a teljes bölcsőt le kell engedni és csak úgy szerelhető ki a stabilizátor rúd, de a futómű stabil és feszes lett, tompa koppanásoktól mentesen. Így már jó érzés átülni bele még egy új autóból is :)
Remélem sokáig így marad, nagyon szeretem ezt a kis vasat :)