Blog

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-13

Egy kis takarítás ráfért már. Szerintem szépebb lett. :) Kettő kép előtte, kettő utána. Mehet a helyére.

>> EseménySmith // Alfa 166 2.4 JTD Distinctive // 2016-12-02

2016. Dec. 2-án lezúzta egy román kamion. Ami utána történt, az egy szopás. Akit érdekel elmesélem, de egy tanulság van: NE BÍZZ MEG SENKIBEN. Még egy Alfásban sem, akármilyen jófejnek látszik, simán átb*sz.

 
>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2018-02-16

KM: 142495
Hiba továbbra sincs, de eljött az olajcsere ideje. Ezen kívül még kicseréltettem az alig 1 éves első féktárcsát és betéteket. A vásárláskor kapott új első cuccot, ami egy valamilyen rozsakupac tárcsa volt, és valamilyen betét. Ez már 1 év után visított és rázott, fasza kis cucc lehetett. Most kapott Brembo festett tárcsákat és Ferodo betéteket.
Nívópálca tömítés csere is volt, amihez sajnos le kellett bontani a DPF-et is.
Főtengely szíjtárcsa csere is volt, gyárit kapott.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-13

Tavasz = pollenszűrő csere. Aktív szenes, mint mindig. Klímatisztítással, mint mindig.

a bal első kerékcsapágy szinte egyik napról a másikra feltűnő hangot adva megadta magát
hamár szervízbe kerül az autó akkor a kézifékköteleket is kicseréltettem, mivel télen beázhatott és befagyásveszélyes volt, de egyébként tökéletesen működött

 
>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2018-04-13

Gyárilag hiányzott ez az extra, pedig nyáron jó szolgálatot tesz a hűtőtáskához. Az előző autómba is raktam, ott kábeleznem kellett, úgyhogy nagyon örültem, mikor megláttam a csatit a vakdugó alatt.

Gyári alkatrész került be, a cikkszámok a következők:
51932872 - fedél
52056007 - aljzat

Az ePer szerint csak az utóbbi kell, de biztosan nem elég. Más cikkszám híján egy első aljzathoz való fedelet rendeltem, de passzol ide is.

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2018-04-13

Kapott a gépezet egy szett 17-es TI felnigarnitúrát
100.000 Ft
Felkerült egy szet új nyárigumi
Hankook Ventus V12 EVO2 K120 XL 225/45R17
108.000 Ft
Vettem 2 db TRW kormányösszekötőt, de ez nem került beépítésre, mert a jelenlegiek még egész jó állapotúnak bizonyultak, ha eljön az ideje, ez is bekerül.
21.000 Ft
+ Olaj, olajszűrő, légszűrő csere
38.000 Ft

217.531 km

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-04-13

Cserére érett az alsó motorvédő burkolat, mióta meg van az autó foltozgattam némileg, de mostanra már elég jól meg sikerült lógnia. Az új egy utángyártott lett, egy pár dolog le van róla spórolva, de jól illeszkedik és jól tartja magát. A hátsó csavaroknál a fém betétet nem raktam át mert az egy dolog hogy a fülek furatai nem voltak meg rajta, de a csavar helyénél lévő ovál furat is kisebb... Ebből kifolyólag viszont a gyári csavarok hossza így túl nagy lett és nem lehetett vele fixre rögzíteni a burkolatot. Rakhattam volna be plusz alátétet is, de inkább rövidebb csavarokat választottam...
A csomagtartóra is felkerült egy fekete-fehér logó, bár ez még mindig nem olyan mint amilyet szerettem volna....

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-04-13

A tavaly nyári hengerfej javítás óta téma, hogy hogyan tovább. Próbáltam a racionalitást képviselni és győzködni Kingát, hogy talán ideje a cserének. És én nagyon az új autó felé próbáltam terelni. Próba ültem egy Vitara-t, pont ilyen felhasználásra termett, elérhető árú, városi utakra való, normálisan felszerelt és tűrhetően összerakott autó. Szívó 1.6-os motor, pont elég erős, jól fogyaszt, nagyon csendes, némi jelenléte is van a méretéből adódóan. Nekem ez tűnt és tűnik a mai napig logikus döntésnek.
Csakhogy az ész a szívvel ne vitázzon :-) 8 hónapja születik a döntés, és elfogytak az érveim. Amikor bármilyen észérvre annyi a válasz, hogy "de én ezt az autót nagyon szeretem" akkor nincs tovább. Megvan az időpont a kasznishoz.

Az autó még nagyon egyben van, megemelve szépen tartja magát, nem csavarodik, nyílnak-csukódnak az ajtók. De kezdi enni itt ott a rozsda, ezt most meg kell csinálni, ha tényleg az a cél, hogy 6-8 vagy kitudja hány évig még szép, egészséges autó legyen. Így aztán elkezdtük. Szép lassan nekiálltam alkatrészeket gyűjteni. Amit lehet elemcserével oldunk meg, mert ami egyszer toldva volt, ott nem áll meg a rozsda, újra beleáll.
Ha csináljuk, akkor jól és alaposan. Ha jól belegondolok, egy Vitara árának még így is töredéke lesz a költség. Lehet ezt így is nézni, nem csak úgy, hogy a piaci értékének dupláját költjük rá. Szóval ez a terv most, meglátjuk mit hoz a jövő.

Az első alkatrészek megérkeztek. Köszönet GTPetinek, aki németországból juttatott el nekem egy "Linea Accessori"-t. Egyelőre dobozában várja a helyét.
Ezen kívül egy sárvédő is érkezett. Színhelyes, javításmentes, rozsdamentes. Kicsit matt, kicsit kavics felverődéses, de a kritikus helyeken ép.

Rezonátorcső + fékek úszócsapjai cserélve + nyári kerék felrakás + grillrács csere.