Blog

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-02-11

Az ötödik olajcsere a GT-n. Most 17.925 km után lett cserélve. Kicsit megint elcsúsztam, nem sikerült tartani a 15 ezres csereperiódust, de így is hamarabb megvolt, mint a gyárilag ajánlott 20 ezrenkénti csere.

Ismét az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, legutóbb is ez került az autóba, és most is. A tapasztalat az, hogy talán nem annyira kopogós vele télen és hidegen a motorhang, mint amilyen az elején volt. Az olajcserét az Autóház Budaörsnél csináltattam.

Ellenőriztettem a fékfolyadékot is, rendben van.

A vezetőoldali ülésemmel megint volt egy kis gond: leesett a térképzseb a hátuljáról, ezt most új műanyag patentokkal rögzítették. Mivel már kétszer volt cserélve rajta a huzat, elfáradhattak az eredeti patentok.

>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-02-11

Mivel zörgött a középkonzolom és több helyen volt már ragasztva és törve, ezért gondoltam veszek egy másikat bele, és így már nem fog zörögni és egy törésmentes ragasztásmentes középkonzol lesz az autóban. Igaz színbe nem teljesen passzol de majd idővel megoldjuk a gondot :)

 
>> Eseménylalee76 // Alfa 156 Crosswagon Q4 Progression // 2013-02-11

A mai napon sikeres műszaki vizsgán vagyunk túl. Az egyetlen hátránya a 4-kerék meghajtásnak, hogy a vizsga díj több!
Ennyi baj legyen.

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-02-17

Feltelepítettem a telefonomra a MyCar Recorder nevű Android-os programot. Samsung Galaxy S-en tökéletesen és gyorsan fut.
A telefonból egy fedélzeti kamerát "varázsol". Az eszközöd hardverétől függően, képes FullHD-ban is rögzíteni.

Egy hibája van: alapértelmezésként az eszköz belső SD kártyájára rögzít és ezen sajnos változtatni sem lehet a beállításokban. Készítettem vele egy tesztvideót. Nem FullHD, de viszonylag jó minőségű lett.

Játék: találd meg az összes kátyút :-)

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-03-02

"droberto" ötlete volt, hogy kupakkal el lehet fedni a rozsdásodó kerékcsavart.
Felbuzdulva gyorsan lőttem is egyet ebayen, Bulgáriából jött.
Van hozzá egy kiszedő tool.
Krómozott műanyag, korrektül néz ki és rendes anyagból van, szerintem nem lesz gond velük.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-09-12

Hosszas fejtörés és rágódás után elhatároztam, hogy kerestetek még pár lovat a motortérbe. Miután meglettek vertem a fejem a falba, hogy miért nem előbb tettem meg.
No, de kezdjük az elején!
Szóval előzetes egyeztetés után ma meglátogattam az ATC tuningcéget (ATC.hu). Ők foglalkoznak a legrégebben olasz vasakkal az országban. Hogy miért fordultam hozzájuk? Egyszerű, pár éve náluk vettem a 146-ba egy sportlégszűrőt és valaki olaszul telefonált az irodában, ez megtetszett.
Némi eszmecsere után megegyeztünk, hogy nekem nem a "full" tuning kellene, hanem csak egy kis élénkítés, hogy jobb kedvvel pörögjön a motor. Szóval a terv +8 LE és 10% Nm.
Comp ki, eredetei progit kitöröl és újat bele. Itt akadtak gondok. A comp nem hagyta magát programozni. Törölni lehetett, de beleírni nem. Príma, van egy "szűz" motorelektronikám, 0 (nulla) lóerős a kocsi. El sem indul.
Szóba jött lehetőségként, hogy:
1. kitoljuk az utcára és trélert hívunk, mondván a garanciális autó megállt az utcán.
2. a cégtulaj körbetelefonál mindenkit egy új elektronikáért, lett volna, de több napig tart
3. várunk holnapig, hátha valami okosságot találnak ki a szakik.
Az utolsó mellett döntöttem.
Másnak vissza, a szaki telefonál, nyomja az olaszt rendesen. Majd fogad, hogy minden ok, most beszélt a milánói ismerősével a gyári Alfa sportcsapatnál. Ott ismerik ezt a jelenséget és van is hozzá egy pár KB-os programjuk, ami megoldja a helyzetet.
Pár perc múlva ott is volt (hála az internetnek)!
Próba....némi várakozás....és indul a kocsi!!!!!
HUUURRRRRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Próbaút gyorsulásméréssel. Korábban 10,2-10,5 között méricskéltem kézzel a 100-as sprintet, most stabilan 10 alatt.
Köszönet az ATC-nek!
Ajánlom őket bárkinek.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-06-04

A korábbi kísérletezések után belevágtam az audiórendszer cseréjébe.
Először a két első ajtóba költözött be véglegesen a Magnat rendszer. Egy egyszerű fából készült kiemelőgyűrű került alá. Hátra meg beköltöztek a szintén Magnat koaxok.
Javult a hang, főleg azért mert a hátsó ajtókba tett hangszórókkal megjött a mély is (egy kicsit).
Egyértelművé vált: láda KELL

 

Ha minden igaz ma elkészült a motor, egyedül a szelepfedél nincs fixálva, az alá még keresek 2 db olajterelő lemezt és egy olajnyomás jeladó kell, ez el van tetetve. De ezek elég jól hozzáférhető helyen vannak, ráérünk bármikor betenni. Ma mentem volna egy szép állapotú belsőért, de leesett a hó, így áttettem későbbre az utat. Jó lett volna elmenni, mert holnap egy bontóban is lett volna jelenésem, talán lett volna náluk az olajterelő lemez, de annyira esett a hó reggel és fújt a szél, hogy inkább nem indultam útnak. A következő állomás a lakatos lesz a jövő héten, megjavítja a hazaút során szerzett sérülést. Utána megy a szerelőhöz, beteszi a motort, összerakja a féket, azután jön a neheze. A belső tértől félek a legjobban, elporladt gumitömítések, kifakult kárpit, elöregedett és rideg műanyag bolhák, bizbaszok. Ha ilyen tempóban halad a dolog, elkészülünk a nyárra.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-05-10

Nos, a tervnek megfelelően kicseréltem a gyárit valami komolyabbra.
Egy apró probléma azért adódott, az ablakot nem lehet leengedni teljesen, a mágnesen megakad. Valahonnan szereznem kell egy kiemelő gyűrűt. Addig is legalább szól.
Kicsit meglepődtem, mert a várt javulás elmaradt. Jobb, mint volt, de nincsenek mélyek.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-05-09

Ismét Németország, sebességkorlátozás nélküli autópálya. Lássuk hol a vége!