Blog

>> EgyébSzalamandra // Alfa 156 SW 1.8 TS // 2013-03-06

Hát végre van egy kis időm írok pár sort.
2012 júniusában eljutottunk odáig, hogy autót kell vennünk.
Addíg egy ismerősünk kocsiját használtuk, de nem tudtuk tovább húzni az időt, valamivel meg közlekedni kell.
Mivel külföldre költözünk előbb-utóbb, nem akartuk magunkat nagy költségbe verni, az auto meg úgyis marad itthon.
Nagyon sokat megnéztünk, hogy ár-érték arányban jó legyen és JACK barátunk (nekünk csak PEZÓ és nehéz megszokni a másik nevét) hatására elkezdtük nézegetni az alfákat is. Végül Gábor 79 kocsijánál kötöttünk ki.
Elmentünk, megnéztük és bár a férjemnek voltak kétségei,nekem nagyon megtetszett így ezt vettük meg. 96 ezer km volt benne ami nem sok egy 10 éves autónál, de volt egy-két hibája is ami nem volt leírva a hírdetésben.
Elmondása szerint apuka autószerelő de utálja az alfákat.
Pl. a “csak fel kell tölteni a klímát ,mert mi nem használtuk a gyerek miatt” mondat nekünk a klímakompresszor cseréjébe került. Visszaköttettük a fényszórómosót is. Meg pár apróság.
De hát ezek a dolgok előfordulnak,ha az ember használt autót vesz.

Mivel mi elég sokat járunk autóval, fontos hogy rendben legyen műszakilag , meg külsőre is, ezért ahogy elkezdtük valójában használni, elkezdtünk rá költeni is, de minden forint megérte.

Akkor sorban :

96 000 km : klímakompresszor csere, a rendszer átmosása-feltöltése, fordulatszám mérőóra csere (nem világított az üzemanyag visszajelző óra),
légszűrő-pollenszűrő csere, olajszűrő-olaj csere, (SELENIA RACING 10W 60)
a férjem ragaszkodik hozzá, hogy csak ez a jó hozzá.
Vettünk egy csomagtér tálcát is.

100 000 km : féktárcsák és fékbetétek cseréje.
Előre : ATE tárcsa+ ATE kerámia betét
Hátra : Brembo tárcsa+ Textar betét (ez a kombó a másik kocsinál is bevált)
Ez is kalandos volt. A hátsó fékbetétek nem belevalóak voltak, mindkét “fülböl” le volt vágva-reszelve egy fél centis darab és bele volt “gányerolva” a helyére ahogy az autószerelőnk fogalmazott :-)

110 00 km : olajszűrő+olaj csere (SR 10W60)
alsó-felső lengőkar csere elöl (gyári) Lemförder ha jól emlékszem
lengőkar + stabilizátor pálcák cseréje hátul (szintén gyári).
Megcsináltattuk a gyári alufelniket is, mert elég karcosak és levertek voltak és ezeken van a téli gumigarnitúra. (csiszolás, fényezés, lakkozás)
Tavasszal mennek a nyári 16-os felnik is, azokon is van mit csinálni.

124 000 km : olajszűrő+olaj csere, (SR 10W60) légszűrő-pollenszűrő csere,
központi kijelző cseréje, (ha bemelegedett eltűnt róla minden)
20 000 ft-ért vettünk egy bontottat, jól működik és látszik rajta minden.
Elvitték a nyári felniket szinterezni meg lakkozni , egy hét és készen lesz.

Eddíg ennyi, de a közeljövőben megpróbálom majd időben leírni és fényképekkel illusztrálni a dolgokat.

Szalamandra

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-03-06

Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....

Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.

>> EseményHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-03-05

Ismét sikeresen levizsgáztunk hála Yoyo-nak :)
Igaz kicsit megviccelt minket a drága Kuwik, útközben vettem 2 izzót ami régóta ki volt égve ,a műhely előtt kicseréltük és miközben álltunk be a vizsgasorra kiégett egy harmadik is.....de szerencsére ezt is megoldottuk :)

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-03-06

Egyszer csak eltűnt a fékem, szerencsére nem nyom nélkül, így életben maradtam. Egy fékcsövecske adta meg magát. Azt nem tudom, hogy maradhatott benne még régi, mikor majdnem 3 éve elvileg az összeset kicseréltettem. Mégsem az összeset...
Egyúttal megigazíttattam a kormányt, kipufogót, vezérműláncot.
Az autó nem fiatalodik, de még mindig imádok beleülni!

>> Tuning és extratipoatti // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. Distinctive // 2013-03-06

Nem, nem elírás, és nem őrültem meg így tavasz elején. Nagyon régi vágyam volt, ám annál feleslegesebb... Amilyen ritka, drága és nehézkes a beszerzése, örök darab lesz nálam.

>> SzervizLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2013-03-06

Tegnapi nap folyamán megkapta a műszakit, bár egy fékcső csere sajna becsúszott.De legalább 2 évig csend van.Bátyám véleménye szerint lehetne mit csinálni rajta.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-03-06

Olaj10W-40 (Coma), olajszűrő, levegőszűrő és szíjtárcsa és szíj csere.



óra:175000km

 

A szezon beköszönte előtt még pár dolgot szereztem be a Pókhoz Csörinél:
- 1 db fém fékcső a bal első kerékhez (60662499)
- 2 db tartókonzol a fékcső összetoldáshoz (7627880)
- 2 db ellendarab a konzolhoz (994922)
Így már ki tudom cserélni a korrodált darabokat.

 
>> EseményTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2013-03-05

A jó időt ismét kihasználva elgurultunk műszaki vizsgára.
Minden O.K. Csupán a kipufogóval volt egy kis aggodalmuk, hogy dupla kivezetésre lett átalakítva. De azért a vizsga sikerült.A futómű is egyben van nem lóg semmi. Remélem a hideg elmúlásával eltűnik a futómű nyüszögése is.Már csak az okmányiroda van hátra, mert betelt a forgalmi! :o( Valamint akkor átírják a környezetvédelmi besorolást is mert 2 éve piros plakettet kaptam. Most pedig már kéket.

 
>> EseményDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-03-05

Miután volt szerencsém megvásárolni ezt a szépséget, elindultam vele otthonomba. Jópár km várt rám, így óvatosan, kíméletesen kezdtem az útnak. Legalább 50-60 km-t megtettem úgy, hogy hallgatóztam, miként él alattam az olasz vas, hallgattam a kipufogót, a motort, futóművet, zajokat, stb. Később rádiót hallgattam, megálltunk egy kis folyadékvesztésre, de nem az autókból... :) Persze szokásomhoz híven nem bíráltam felül a navit, így kellemesen elvesztem Székesfehérváron (Kócosw barátom tudna róla mesélni, hogy egy 5 km-es egyenes szakaszon is el tudok veszni fél órákra), majd emlékezetből kikevertem magam.
Kisbérig sima utunk volt, ám ott a rend éber őrei kiszúrtak maguknak, mondjuk nem volt nehéz dolguk. Figyelmeztettek, hogy nem ég az egyik első lámpám, és helyszíni birsággal díjazták a repedt szélvédőt is. Győrig megint sima út, majd ott a székesfehérvári affér megismétlődött. Árpás belterületén egy pihit tartottunk, autómustra, bemutatókör, stb. Éjjel egy környékén értem haza, a szomszédok gondolom szerettek. :D