Blog

>> EgyébLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2013-02-20

Ma délután lezárult (autós) életünk egyik meghatározó korszaka. Elment a 156. Nagyon szerettük. Így hogy fél éve a garázsban állt kicsit könnyebb volt az elválás, mert sajnáltam hogy céltalanul rostokol a garázsban. Még mindig nagyon tetszik a hangja és az egész megjelenése, valóban kortalan a forma, amit Walter mester megalkotott.

Néhány adat:
- 6 évet birtokoltam
- ezalatt 55000km-t tettünk meg együtt
- 769.275 ft-ot költöttem a szervizelésre
- 207.065 volt az extrák ára
- 1.857.461 ft-ot tankoltam bele, ez 121 tankolást jelent, összesen 5999,6 litert
- az átlagfogyasztás 9,76

1.700.000-ért vetem 500.000-ért ment el tehát havonta szűk 17.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 40.000 ft a rezsiköltség.

Ez szerintem abszolút nem rossz, még akkor sem ha volt néha egy kis stressz is a dologban, és volt pár korából adódó problémája.

A motor-váltó-kuplung triumvirátushoz, illetve a futóműhöz nem kellett hozzányúlni érdemben. Ez nagy fegyvertény szerintem egy 15 éves gépnél.

Remélem jó gazdája lesz Sopronban, és találkozunk majd valamelyik összeröffenésen.

>> Tuning és extraJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2013-02-20

semmi extra csak a szokásos sufnituning :).
kb 20 e km birt aztan lekopott, elég rosszul nezett ki uhgyogy a gyari valtògomb visszakerült.

 
>> Egyébkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-02-20

szombaton megrendeltem a gyári vízhőfok jeladót. Nem volt semmi hibakód, csak gondoltam veszteni nem fogok vele. Meglepő eredmény, jobban huz mint eddig, nem dúsítja tul hideg üzemmódba, ezáltal kevesebb gőz szinte semmi, sztem jótékony lesz a fogyasztásra is ...

Szereztem melegítő eszközt (öngyújtó gázas mini lángszórót), így sikerült kitekernem a fékcső csavarjait. Anno 2010-ben ugyan ez az eszköz segített a hátsónál is.
Felkerültek az új fékcsövek. Visszakerült az összes sallang és a borítás is.
Már csak légteleníteni kell, és mehetnek vissza a kerekek. De azt egyedül nem tudok.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa 146 1,6 TS 120LE // 2013-02-20

Ma kaptam hírt a Vasról. Gond nélkül szalad, jó egészségnek örvend.
Kb 310 ezer km van benne. Pontos adat ugye nincs,mert anno rendesen visszatekerték az óráját a kereskedők.
Nagyon úgy néz ki, hogy a gyári ajánlások alapján végzett karbantartás nem káros a motorra.

 

AGIP gázolaj B5/Bio
60,58 L
előző tankolástól futott km: 764
átlagfogyasztás: 7,92 l/100 km
költség: 26 225 Ft

 
>> EgyébDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2013-02-19

Az idő vas foga, a tél, a hó megtette a hatását. Sokszor "hason" csúszott a sok hó miatt a gép, ami tönkretette az alsó motorvédő burkeszt! Erhard mint a villám segített, amit külön köszönök Neki! Fénypostával jött az új cucc. Én még ennek is tudok örülni!

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2012-06-01

Minden évben újra kellett tölteni a klímát. Gondoltam utána járok a dolgoknak. Rábíztam a kocsit egy jó barátra, aki ismeretségeinek köszönhetően elvitte klímáshoz. Nyomás semleges gázzal feltöltötték, nyomás próba után kiderült, hogy szökik a gáz kompresszornál. Kompresszor ki, csapágycsere majd ismételt nyomáspróba. 30 perces "kínzás" után minden rendben! Gyári gázt kapott a kocsi, asszem P120-as jelzés!

 

Németbe mentünk, szabad volt a pálya. Az oda-vissza úton sikerült néhány fogyiadatot begyűjteni.
Tempomattal haladva jó pár száz km átlagában:
- 163 km/ó - 8,2 liter/100 km (3.000 ford/min 6-ban)
- 150 km/ó - 7,2 liter/100 km
- 135 km/ó - 6,6 liter/100 km
A 163-as etapon 240 km-t mentünk egyszerre, nem előzött meg minket senki!

A szélvédő csere után újra kellett "Feinstaubpartikel" címkét vennem. Szerencsére sikerült a célállomáson egy Tüv vizsgabázist találni. Ott a forgalmi bemutatása, meg 5 euro ellenében adtak egy zöldet. Kis kavarodás volt, mert nem nagyon tudott mit kezdeni a fickó a magyar forgalmival (szerintem még nem is látott ilyet), így a motortérben lévő adattábla segített neki. A motorkód alapján egy adatbázisban kereste ki az az autót. Majd az ott talált kódot beírta egy másik adatbázisba, ahol kapott egy kb. 15 jegyű számot. Ezt beírva a harmadik adatbázisba kidobta a gép, hogy ZÖLD címke kell. Egyszerű, elég volt 20 perc hozzá.
A szállásra menet elértük a 87ezer km-t, de mire előkerestem a fényképezőt, már 1-lett a vége.

 

A bal oldalra már a múltkor beraktam a féltengelyt, így oda csak a féket kellett felrakni. A nyergekhez a manual utasítása alapján új gyári csavarokat tettem, természetesen nyomatékra húzva.
A féltengely végén lévő csavar meghúzásához viszont vadászni kellett a manualban is. A gyári előírás:67Nm + 74Nm + 60 fok +/-2fok. Az első kettő még nem ügy, de a 60 fok! A nyomatékkulcs végén a teljes testsúlyomat bevetve sikerült is. A végén természetesen el is nyomtam a tengely vágatába az anya peremét.
A gyári javító készlet (4. kép) is jó szolgálatot tett. Az eredeti stiftben már kicsit odavolt az imbusz, új kerülhetett a helyére. A gyári készletben lévő gumi keményebb, mint ami a féknyeregben volt, így annak szavaztam bizalmat.
A fékcső simán felment, de a felső végét egyenlőre nem tudtam betekerni, mert a réginek nem segített a csavarlazító. Holnap megmelegítem.
Majd a jobb oldal került sorra ugyanígy.