Blog
Mikor leszedtük (na jó, nekem nekem nem sok részem volt benne... :-)) látszott, hogy az első nyúlványok alja rozsdás egy kicsit. Ez elég általános a 145-nél, hiszen azon a ponton meggyűlik a víz és nem tud hová elfolyni. Igazából sokkal rosszabbra számítottunk, az a kis rozsda ami volt, csak azt bizonyította, hogy jó részt száraz helyen állt a kocsi.
De azért nem akartam, hogy rozsdás maradjon, úgy hogy vettem csiszoló fejet, alapozót és alvázvédőt. Apummal nekiálltunk, lecsiszoltuk, lefújtuk alapozóval, majd alvázvédővel. Most azért sokkal rendesebben néz ki és remélhetőleg megállítottuk a rozsdát is.



Tegnap munka után hirtelen ötlettől vezérelve lemostam fullosan samponnal meg minden.
Ma belülről tisztítottam le az ablakokat, felragasztottam az új műszakit igazoló címkét, majd minden létező műanyag felületet letisztítottam/laápoltam műszerfal tisztítóval. Kellemes illat van most a kocsiban :)
Ami nagyon ráférne az egy kiadós mélytisztítás...

Megérkeztek az 1-2 hete rendelt dolgok a kocsiba. Igaz, hogy a telefonos navigációt könnyíti, de akkor is Alfázás közben. A csomag tartalma egy telefontartó és egy töltő, amivel egyszerre 2 eszközt tudok tölteni.


Új ATE fékbetétek, tárcsák felszabályozása.http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1362069191-5697-blog.jpg

Sikerült a télen venni 1 famintás műszerfal ( rátétet ), betétet.
Kb 2 óra elment vele mire leszedtem sérülés ( és röhögés ) nélkül....Atom( 2oldali ) ragasztóval tették rá a gyárban.
Elvittem helyben 1 mesterhez aki csoda dolgokat csinál valódi karbonnal, gyantával és lakkal varázsol.Szó szerint!!!
2 hét alatt kész lett, igaz rengeteg munkája van, elhoztam és nagyon-nagyon le a kalappal, csak bepróbáltam mert még a tavaszi jó idő nem egészen jött meg, de hamarosan rögzítem a helyére.Brutális...:-)
Folyt köv. mert még 3 db műanyag alkatrészt is kivittem a Maestro-hoz, ha már lúd....




Holnap viszem az autót állapotfelmérésre, ezért arra gondoltam összegzem amit a megtett ezeregynéhányszáz km alatt tapasztaltam.
ELVÉGZETT MŰVELETEK
- kicseréltem a motorolajat és a motorolajszűrőt
- a termosztát cserét is elvégeztem
(Sikeres műveletnek minősítem bár a hűtőfolyadék hőfok mutatója "rejtélyesen" mozog. a hűtőfolyadék mennyisége állandó, fűtés van, a "víz" nem forr fel és a ventilátor is bekapcsol)
EZEKRE REMÉLEK VÁLASZT
- a világítási hiányosságok továbbra is fenn állnak
( Erről már korábban írtam és le is kellet volna fotóznom a bizti táblát valakinek a fórumról. A holnapi állapotfelmérés után remélem legalább a hiba okáról be tudok neki számolni.Ez így lenne korrekt ha már próbált segíteni, majd utána járok ki is volt az.)
- az alapjárat véletlenszerűen ingadozik
(kb. 850-és 1050 fordulat között de nem mindig )
- a levegőszűrő "dobozánál" az egyík rögzítő csavar nem tölti be a funkcióját, mert a körülötte lévő műanyag "elvált" tőle, lehet hogy ez az oka az alapjárati ingadozásnak
- motorolajcsere alkalmával lefotóztam a "váltó vagy difi" alatti olaj szivárgást
- továbbra is hallom az úthibáknál való áthaladáskor a kopogást az első futómű felől
- ma peddig az M31-en haladva az autó hátsó részén "nyiszorgást" hallotam. Először azt hittem valami beltéri műanyag burkolat az oka, de amikor le húztam az ablakot egyértelművé vált, hogy kintről jön a hang.Szemrevételezés és tapintás alapján úgy tünt hogy a bal hátsó fékbetét időnként bele ér a féktárcsába - nem tudom ez hogy történhet meg-. A jelenséghez tartozik,. hogy ívekben illetve oldal irányú erők hatására a zaj megszűnt.
Múlt hét pénteken (02.22) kész lett a fényezésem. Újra régi fényében pompázik. A festés minőségével meg vagyok elégedve, de a kavicsfóliát és a 159 típus jelzést nem jól ragasztották fel. Az újak megrendelve, jövő héten vissza megyek és kicserélik. Tegnap vettem fémbetétes küszöb burkolatot is amit ma beszereltem. Egész más lett így az összkép. Már régen szerettem volna, most az elhatározást tett követte. Ezenkívül beszereztem a leendő jobbos kipufogóhoz a felfüggesztő gumikat is.




Kapott az autó egy fehér oldalindexet, és már otthon pihen a 2 új brembo fékcsövem a kézifékkötéllel együtt :)

Na ez is megvan vééégre!
Eltűnt a fakormány, váltógomb+ fa hatású középkonzol+ fehér műszerek... és helyette a végeredmény... :) Szép-szép volt ez a fa kormány, de 1 oldtimerhez jobban illene.

Első felfedezések : Nincs kézifék. Két hátsó féknyereg halott volt.
Légtelenítő csavarok bele szakadva, munkahengerek beállva, fékpofák leégve.
Javítva : bontott féknyergek, új fékpofák.
Rapszodikus lefulladások, hibajelentés nincs, új gyertyákkal és a kilazult vezetékekkel megigazításával javítva.
- fékpofák
- gyertyák,
- féknyergek,
- munkadíj,
1
475
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
- AlfaCity 2025 - július ...
- Szerelőműhely
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8